Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Helaas. De bak kan er alleen langs boven uit. Anders is onmogelijk.
Wat de blauwe lamp betreft: dit hoort bij de “bosch sondersignal anlage” die origineel in de auto zit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
En wat mag dat dan wezen??
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:En wat mag dat dan wezen??
Twee tonige hoorn, blauwe lamp.
Dat klinkt zoals hier te horen is:
http://www.youtube.com/watch#!v=OlojLenl0KI&feature=related
De blauwe lamp zit onder de bumper, achter de gril en is geschakeld via een “klankfolgeschalter” die links naast de relais zit. In de wagen is een schakelaar aanwezig zoals deze:
De schakelaar heb ik voor de keuring in Nederland moeten verwijderen, net als de bedrading die de auto in loopt. De rest moest er officieel ook uit, maar daar heb ik me niets van aangetrokken. Het hele spul werkt dus nog steeds.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Je bent weer leuk bezig Yuri, als ik kan helpen laat je het wel weten he.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan weet ik je nummer uit mijn hoofd hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mooi.
Is die SM een ex-politiewagen ofzo ?
Trouwens, als ik dat zo lees wat je allemaal versleuteld hebt mag ik niet klagen met die gare kut BX van mij.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lelijke Eend schreef:Is die SM een ex-politiewagen ofzo ?
Ja, dat klopt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heel veel succes met sleutelen ! Het mooie is, dat met het verhelpen van dit euvel je volgens mij wel zo’n beetje een perfecte SM hebt, die kwa carrosserie en techniek weer jaren mee kan.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok, die rotbak ligt er dus uit. En de koppeling ook. En daar is niets mis mee… Wat het geluid nou veroorzaakt is me nog steeds niet helemaal duidelijk, maar één ding is zeker: Het zit dus écht in de versnellingbak. Ik heb gemerkt dat er een belachelijke hoeveelheid speling op het differentieel zit. Om nu vast te stellen wat er aan de hand is moet de versnellingsbak uit elkaar. Dat ga ik het weekend doen.
Even wat foto’s
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Balen!
Misschien één van de borgboutjes in één van beide diffstukken losgelopen?
Succes met het vervolg!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mijn kop er af als het weer die synchro 2-3 niet is. Die zijn nogal zwak gebleken in deze bakken.
Succes met het hermonteren!
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een ratel in de bak heeft weinig met een gare synchromesh te maken
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zonde van je kop Bloop. Nee Yuri moet gewoon aan de Redline….
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed, de oorzaak van het ratelen bij afremmen op de motor is dus gevonden. Het lvoorste lager van de pignon-as is volledig overleden… zie hier de foto’s…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste