Vorige week opgehaald in het verre noorden: Citroën Xsara ph2, 1.4 met 60k op de klok Soort paars/grijze kleur. Foto’s komen eraan!
Kom af van een peugeot 206 GTi, die lust dus wel een slok benzine (1:10 is geen uitzondering). De xsara is met de 1.4 een stuk zuiniger maar toch wel rap genoeg (1:16,7).
De GTi was een fijne auto maar ontzettend aandacht vragend, onderstel, geluidsniveau en snelheid (wilt alleen maar harder ). Nu met de Xsaar op de snelweg is het genieten.
Auto is uitgevoerd met een fabrieksradio/cdspeler en airco. Airco doet het prima alleen het bekende luchtje als je hem uitzet. Binnenkort maar eens laten reinigen. De klimaatcontrole van de Xsara lijkt het wel beter te doen dan die van de 206. Meer constante stroom van verse lucht, 206 wilde die op langere ritten flink dicht knijpen.
Wie heeft er hier toevallig ervaring met de standaard fabrieksradio en andere speakers? Ik heb niet zo’n trek om met die tweeters te gaan knoeien, voor de deurspeakers is een pioneer 1703i setje onderweg. Hoop dat die het geluid wat strakker en gedefinieerder maken. Achter laat ik nog even de standaard 13cm speakers inzitten.
Wat me wel opviel, stationair met de blower vol open zakken de toeren iets. Iets meer trillingen dan ook. Wilt dat iets zeggen? Of normaal?
Hoop dat de xsaar nog vele km’s zonder problemen blijft rijden
Totaal aantal Berichten: 27894
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tweeters zitten er zo in, want bij een Xsara type 2 liggen die draden er al
Bij de dealer kan je zo een setje tweeters halen die pasklaar zijn voor de ruimte in het dash.
Er zitten al tweeters in, maar deze vervangen met andere compo setjes (en filters) trekt met niet zo. Of zitten de filters niet ergens achter het dashboard?
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Welkom hierzo,
Ik denk dat je dezelfde kleur hebt als ik..
De kleur heet Gris Grilyne
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Welkom gefeliciteerd met je aankoop!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 423
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gefeliciteerd met je Xsara en heel veel plezier ermee!
Met blower vol open is het niet ongewoon dat het stat. toerental iets lager wordt.
ZX 1.4 break ‘95
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mooie Auto! De kleur is inderdaad het zelfde als mijn Xsaar.
Citroën das très bien!!!
Thnx allemaal!
Net even de speakers vervangen, klinkt vele malen beter! Zelfs met de standaard tweeters. Alles klinkt lekker in evenwicht ( in hoeverre mogelijk in een auto ).
Nu maar eens opzoek naar een leuk cdopbergmapje wat mooi in de deur past (die met het klepje).
Totaal aantal Berichten: 134
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Mooie Xsaar!
Ik zie net weer wat ik mooi vind aan de neus van de Phase II, de grote tanden.
Na 4 jaar Xsara is er nu een C4
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225103/
Zit er trouwens een laagfilter op de gehele voorzijde van de standaard radio/cdspeler? Lijkt me sterk, om het zeker te weten maar even hier vragen. Hele dash eruit om een filtertje te zoeken nodigt nou ook niet zo uit.
Waarom ik dit nou vraag, lijkt wel alsof de 13cm achterin meer laag krijgen dan voor.
mooi !
ZX 1.4 break ‘95
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Heb je voor eentonig speakers?
Het kan ook zijn dat je alleen in de deurpaneel speakers hebt zitten en in de dashboard niet. Dit scheelt erg veel in het geluid!
En achter 2tonig?
Citroën das très bien!!!
Voor in de deur 3weg en in het dash de standaard tweeters. Achterin zit een 2 weg denk ik (standaard fabrieksspeakers in iedergeval).
Leest de fabriekscdspeler zonder problemen cd rw’s?
Heb even met een eigengemaakte test cd de Db’s opgemeten. Response is ong. hetzelfde.
Helaas leest de radio wel geen cdrw’s… Ben niet zo’n fan van cdr’s. Dan zal er toch een keer een nieuwe headunit in moeten.
Jammer dat die conversie setjes voor de stuurbediening zo duur zijn!