‘Onze’ C1 komt uit juni 2007 en heeft werkelijk nergens last van! Ik hoorde inderdaad vaak van lekkages in C1’s, maar ook Aygo’s en 107’s. Onze C1 staat ook altijd buiten, maar is en wordt echter wel altijd met de hand gewassen. Elke keer als ik de auto schoonmaak van binnen en van buiten, controleer ik op lekkages en vocht aan de binnenkant, maar echter nog nooit een druppel water aan de binnenkant van de auto kunnen ontdekken. Van de winter heb ik wel even alle rubbers van de auto behanded met een siliconenspray, maar dat puur omdat ik wilde voorkomen dat de deuren niet vast gingen vriezen (dat is dan ook niet gebeurd). Ook nooit last gehad van bevroren ruiten aan de binnenkant… Hoe deze lekkages bij andere C1’s dan wel kunnen voorkomen, ik heb echt geen idee. Ik ben inderdaad ook van mening dat dit wel door de dealer opgelost dient te worden, ook al heb je geen garantie meer!
Groeten,
C1 2007
onze C1 van jan 2007 heeft nergens last van, en die staat sinds een klein jaar pas onder een carport..
en om Citroen aftereken op de C1.. het is net zoveel Toyota hoor.
Kom dat pluizen van het lekken of heeft dit een andere oorzaak?
ZX 1.4 break ‘95
het pluizen komt door het draagen van een broek ziem zijden ze bij citroen bertens in tilburg! maar dat zou wel snel zijn in 2 dagen!
Dan zou ik toch zeker als een speer eens even opnieuw langs gaan en een “bakkie doen” bij die citroën bertens en het hier toch écht niet bij laten zitten, kom nou zeg !
ZX 1.4 break ‘95
hallo iedereen,
ik heb nu sinds oktober mijn ci ambince, op zich prima auto maar wel een probleem met de bekleding.
ik heb een donkergrijze stoffen bekleding die bij het minste geringste al vlekt.
als het regent en ik wil mijn auto in dan komt er uiteraard wat regen naar binnen, maar dat worden dan meteen ook vlekken. Dit was al na een paar dagen dat ik de auto had. Ik terug naar de dealer, was een vetvlek zeiden ze, verwijderd. paar dagen erna weer regendruppels! allebei de voorstoelen zien er werkelijk niet meer uit. Uiteindelijk contact opgenomen met citroen nederland maar die nemen de klacht niet serieus en sturen me van het kastje naar de muur. Uiteindelijk na een hoop keer ‘gestalked’ te hebben besloten ze er een onafhankelijk adviseur naar te laten kijken. In hoeverre hij onafhankelijk was, geen idee, want hij vertrelde dat je ook niet meer mag verwachten van een auto uit die prijsklasse. We hebben het toch over een auto van 10000 euro dacht ik zo. de beste man zei dat ik er eigenlijjk meteen stoelhoezen overheen had moeten doen.. te belachelijk voor woorden. Nu wachten we af wat de ‘onafhankelijk’ adviseur in zijn rapport gaat schrijven. Zijn mening is bindend. Maar als ze er nog niets mee doen ben ik wel van plan om verdere stappen te ondernemen. Daarom vraag ik me af of er meerdere mensen zijn met dit probleem, lees er namelijk niets over op internet..
groetjes Pauline
vraag gewoon of alle andere C1tjes er ook last van hebben…
als ze ja zeggen..
zeg je gewoon , dan laat het me maar eens zien..
Wij hebben ook een Citroen met bekende lekklachten (wat we de auto op zich niet erg kwalijk nemen!); een Pluriel uit 2003.
Daarvan is de stoelbekleding super allergisch voor water, elke druppel wordt een vlek.
Zelfs impregneren met vochtwerend spul van HG helpt niet echt.
Het enige wat helpt is de hele stoel schoonmaken met bekledingsreiniger uit een spuitbus (Kruidvat oid)of nat reinigen met spul van HG.
De bekleding is dan weer even, tot de volgende vlek!,in mooie staat.
Ik denk dat Citroen hier inferieure stof heeft gebruikt want vorige auto’s met stoffen bekleding-diverse BX’en ,hadden hier geen last van….
Jammer, want een interieur met allemaal vlekken ziet er niet uit!!
eens een xm, altijd een xm!!
Het zou ook interessant zijn om te kijken of Peugeot en Toyota rijders ook dezelfde klachten hebben….
eens een xm, altijd een xm!!
Totaal aantal Berichten: 1278
- 2CV 2cv6 special
Mijn moeder heeft sinds een maand of 3 ook een citroen c1 ambiance, ik zal er eens op letten of zich dit ook bij haar voordoet.
Auto staat altijd buiten dus dan zou het zich toch snel moeten voordoen als ik het zo lees
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
laatste auto schreef:Het zou ook interessant zijn om te kijken of Peugeot en Toyota rijders ook dezelfde klachten hebben….
dan moet je eens de vraag op het citybug forum stellen…