Blauwe platen maken het pas echt een plaatje. Zeer mooi Patrick!
Mooi hoor!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Dit is pas charme
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 8160
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Vrienden, dank voor de mooie woorden. Neem wat van me in het café!
Alle foto’s zijn hier terug te vinden.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Nog mooier met de blauwe platen!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Schitterende wagen, prachtige foto’s! Ga je er nog originele Michelins onder leggen?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
- Ami Super
Zo, hoog tijd om hier de bezem doorheen te halen.
De Super begon medio vorig jaar met tokkelgeluiden bij het nemen van rechterbochten. Na het nodige zoekwerk naar een aandrijfas die ik als boosdoener zag, heb ik via Duitsland een aandrijfas kunnen bestellen (via Daniel Engelhardt). De Amivereniging was net verhuisd en dat magazijn moest nog verder ingeruimd worden. De kans dat er een Super aandrijfas beschikbaar zou zijn werd echter niet groot geacht. Vandaar de Duitslandroute.
Ondertussen zit de as er weer onder. Maar in scherp genomen bochten naar rechts is het getokkel nog steeds waarneembaar, een stuk minder weliswaar, maar het is er nog wel. Wat kan er nog meer aan de hand zijn??
Verder is het de bedoeling dat de Super nieuwe bekleding krijgt dit jaar. Meer daarover volgt nog.
In ieder geval kunnen de kleedjes dan de auto uit.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als het nog de as is heb ik er nog wel 1 voor je.
- Ami Super
Dat klinkt goed. Het is ook een Ami Super as? Die van een GS passen niet namelijk.
Ik ben benieuwd of er nog andere Super rijders zijn die dit getokkel herkennen.
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Getokkel lijkt me een versleten homokineet, of dat-ie door een te grote wieluitslag in de knel komt. Ben wel benieuwd eigenlijk waar de maximale stuuruitslag bepaald wordt, in de fusee, of in het stuurhuis? Kan daar eventueel de oorzaak van het euvel zitten? Kan me haast niet voorstellen dat een firma als Engelhardt kapot materiaal opstuurt, sommige onderdelen zullen 2e hands zijn, maar toch op deugdelijkheid gecontroleerd?
Welke bekleding heb je origineel in de Super, skai of stof, kleur, welke staat? Zijn de zit/rugkussens nog gaaf, of net als tot voor kort bij de bestuurdersstoel van mijn Super, een soort zitzak? Groet, spijker5.
Tokkelend geluid is de homokineet in de adrijfas. Zou het de aandrijfas aan de andere kant kunnen zijn? Kan me net als Spijker 5 niet voorstellen dat Engelhardt een kapotte as gestuurd zou hebben. Altijd goede ervaringen met onderdelen via hem.
Heb het ook eens bij mijn Super gehad en toen was het de aandrijfas… Veel succes ermee!
Totaal aantal Berichten: 5472
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ai, dat is balen dat het probleem nog niet opgelost is..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
hogervp schreef:Dat klinkt goed. Het is ook een Ami Super as? Die van een GS passen niet namelijk.
Ik ben benieuwd of er nog andere Super rijders zijn die dit getokkel herkennen.
Zover ik weet is het een Super as. Als je belang hebt hoor ik het wel.
- Ami Super
xtiaan schreef:Tokkelend geluid is de homokineet in de adrijfas. Zou het de aandrijfas aan de andere kant kunnen zijn? Kan me net als Spijker 5 niet voorstellen dat Engelhardt een kapotte as gestuurd zou hebben. Altijd goede ervaringen met onderdelen via hem.
Heb het ook eens bij mijn Super gehad en toen was het de aandrijfas… Veel succes ermee!
Dank voor je info Xtiaan.
Verdachte lijkt dus de homokineet rechts of de aandrijfas aan de andere kant. Het tokkelen zelf komt toch echt van rechts als ik flnimk naar rechts instuur. Ik zou dan zelf niet snel verwachten dat links ook aan de beurt is. Aan de andere kant, als een as aan het overlijden is dan is de kans dat de andere as er geen zin meer in heeft ook voor de hand liggend.
Ik ga weer op op onderzoek uit.
Dank voor jullie bijdragen.
Patrick