79 van de 97
« Eerste  < Vorige 77 78 79 80 81 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 17 mei 2010 12:02 PM
  [ # 1171 ]

Zijpanelen achter zitten vast met die doppen, en een schroefje bij de gordel. Verder zitten er nog schroefjes onder het platte gedeelte (waar van die luikjes kunnen zitten). De zijkanten van de achterbank zitten met 1 m10 moertje vast aan de achterkant. Hier kan je bij als je het zijpaneel verwijdert. Daarna naar voren trekken en omhoog, dan glijdt ‘ie beneden uit de koets.

Als je het interieur en dergelijke gaat strippen, dan kan je ‘m toch nog rijdend houden? Mocht je dan iets willen laten lassen, dan kan je altijd nog een stukje rijden. Maak je je tellerwinkel vast met wat tiewraps aan je stuurkolom Smile.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 17 mei 2010 03:53 PM
  [ # 1172 ]

Dat was nu* het plan. Ga sowieso eerst het interieur (+ elektriciteit) aanpakken en daarna pas de rest. (maar dit gaat nu even over het interieur van de witte).

*want je hebt inderdaad gelijk dat ik misschien beter niet alles tegelijk doe Smile

Trouwens, raar genoeg staat hij nu al 3 dagen op hoogte, zowel vanvoor als vanachter. Kan er toch geen systeem in vinden hoor Rolling Eyes

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 17 mei 2010 04:17 PM
  [ # 1173 ]

Staat ie een tikje te hoog afgesteld misschien? Alhoewel, mijn bx bleef ook achter goed op hoogte, maar dat kwam doordat ie bleef hangen op de totaal versleten achter draagarmlagers.  Confused  Als je dan aan de achterkant kwam donderde hij met een metalige “kléng” met zijn kont op de grond, erg grappig als je langs je geparkeerde bx liep en in het voorbijlopen een duwtje op de achterkant gaf.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 17 mei 2010 04:24 PM
  [ # 1174 ]

Bunny, ik ben het spoor een beetje kwijt mbt wat je van plan bent en wat je al gedaan hebt, maar zitten je wielen nu al vast?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 17 mei 2010 04:43 PM
  [ # 1175 ]

Ja, de wielen zitten vast. Het was gewoon nieuwe draad tappen (lees: oude draad terug proper maken)

Wat ga ik doen? Ik ga de zwarte van een nieuw interieur voorzien. Omdat hij dan toch leeg is vanbinnen ga ik meteen de bekabeling goed doen. Er zit namelijk nog een gascomputer in die zit te niksen (maar het wel enorm moeilijk maakt om te gaan foutzoeken).

Daarna ga ik de hydrauliek + remmen + ADALs + wat kleinere dingen aanpakken.

En tussenin gaat er gelast worden waar nodig. Kortom, ik ga hem eens goed aanpakken zodat het lijstje ook eens drastisch korter wordt in plaats van enkel langer.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 17 mei 2010 04:54 PM
  [ # 1176 ]
BunnY schreef:

Ja, de wielen zitten vast. Het was gewoon nieuwe draad tappen (lees: oude draad terug proper maken)

Confused

En heb je nu wel de goede bouten?

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 17 mei 2010 05:09 PM
  [ # 1177 ]

Jep… 16 stuks en nog wat reserves Very Happy

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 22 mei 2010 12:01 PM
  [ # 1178 ]
Vermond schreef:

Zijpanelen achter zitten vast met die doppen, en een schroefje bij de gordel. Verder zitten er nog schroefjes onder het platte gedeelte (waar van die luikjes kunnen zitten). De zijkanten van de achterbank zitten met 1 m10 moertje vast aan de achterkant. Hier kan je bij als je het zijpaneel verwijdert. Daarna naar voren trekken en omhoog, dan glijdt ‘ie beneden uit de koets.

Als je het interieur en dergelijke gaat strippen, dan kan je ‘m toch nog rijdend houden? Mocht je dan iets willen laten lassen, dan kan je altijd nog een stukje rijden. Maak je je tellerwinkel vast met wat tiewraps aan je stuurkolom Smile.

Ik heb gezocht maar niet gevonden. Zou je misschien even op een foto een pijltje kunnen zetten waar juist? En is dat gewoon trekken of moet ik, zoals bij de deurpannelen, een trukje weten?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 22 mei 2010 03:26 PM
  [ # 1179 ]

Kijk waar de gordel bevestigd zit. Achter/onder de rolautomaat zit een moertje, sleutelmaat 10. Deze moet los. Je ziet hem niet, moet het op gevoel doen.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 28 mei 2010 04:03 PM
  [ # 1180 ]

Het is los geraakt, het zat met klipsen vast.

Maar nu, ik wou daarstraks de auto starten, op benzine zoals altijd, wil het ding niet starten. Startmotor gaat rond en alles normaal maar niet starten. Dus maar gestart op LPG en naar huis gereden (kortom: ligt niet aan de ontsteking), af en toe geprobeerd de benzine in te schakelen maar wil niet.

Daarnet gekeken, bij het starten komt er geen benzine in dat ‘carburateur’ding. De injector werkt, hij krijgt mooi spanning dus daar ligt het neit aan. Nu heb ik de benzineleiding even los getrokken en ik zie daar wel benzine inzitten.Maar als ik start zie ik geen debiet, dus de benzine blijft even hoog staan in de leiding. Is dat nu de bedoeling? Of is de pomp kapot?

Ow ja, ik heb wat extra benzine in de tank gedaan maar dat baatte niet.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 mei 2010 09:05 PM
  [ # 1181 ]

Is je brandstofrelais van de gasinstallatie niet overleden?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 28 mei 2010 10:45 PM
  [ # 1182 ]

Omdat de gasinstallatie niets aan de pomp doet kan ik dat uitsluiten. Als ik op gas rij wordt enkel de injector afgesloten, de pomp wordt altijd ongemoeid gelaten.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 mei 2010 03:19 PM
  [ # 1183 ]

Zucht. Vol goede moed vertrokken en 3uur met pech gestaan.

Was een leiding gescheurd waardoor in mum van tijd (op 100meter ofzo?) alle LHM op straat lag. Leiding ter plekke kunnen herstellen maar had geen LHM meer op zak dus toch de takeldienst kunnen bellen om LHM te gaan halen.

LHM gaan halen en op de depot van de takeldienst wat spullen gekregen om de leiding deugdelijk te herstellen. Na bijvullen van de LHM werkte het warempel weer Very Happy Very Happy ( hij kende dat gevoel, zijn baas had een RR met HP). Ik de depanneur bedankt en ingestapt om weg te rijden. Reed dat ding toch nog enkel achteruit !!

Blijkt nu dat ook de selecteur van de automaat losgesprongen was. Maar het oogje was zo versleten dat het niet meer klikte, dus telkens ik aan de selecteur kwam sprong dat oogje weer los. Het ding zit nu vast met een tie-rap maar vertrouwen doe ik het niet ... Kan je dat oogje nog nieuw kopen?

Uiteindelijk, over iet dat ik normaal op minder dan een uur doe, na 4 en een half uur aangekomen. Was geen goede 2 dagen hoor :S

Bij de Citroen-dealer stond wel een Citroen SM Very Happy Very Happy

Waar ik wel trots op was? Mijn eerste road-side repair Very Happy Very Happy

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 29 mei 2010 03:53 PM
  [ # 1184 ]

Pieter, ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen, maar is er nog wel iets goed aan die BX van jou? Ik zou hem allang voor een andere ingeruild hebben. Maar ja, ik ben dan ook niet zo’n liefhebber van veel sleutelwerk.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 mei 2010 04:00 PM
  [ # 1185 ]

Wat is er goed? Wel, al hetgeen vervangen is. Plus de kleur, sideskirts, bumperlip en mislampen.

Maar ik ga deze zomer beslissen. Als de roest zwaar tegenvalt ga ik toch eens diep moeten nadenken.

Hét punt dat me tegenhoudt om met een andere BX te beginnen is dat je ook daar niet weet wat je in huis haalt. Wie weet haal je meer miserie in huis dan wat je nu hebt (en er is al zóveel miserie opgelost bij de mijne)

En let’s face it. Het zijn nu toch allemaal, weliswaar vervelende, kleinigheidjes Smile . En ik kan enorm genieten van sleutelen, zolang het niet tegen de tijd moet. Gisteren een hele middag aan het demonteren geweest en wel, die middag was voorbij voor ik het wist Very Happy

Profiel  
 
 
79 van de 97
« Eerste  < Vorige 77 78 79 80 81 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook