Jaja het is weer zover…..ik heb er weer een gsa bij. een x3 deze keer.
Het is de oude kookookeens.nl bolide van Hans (citrofiel.tk)
Afgelopen donderdag ben ik gaan kijken en heb samen met mijn broer de gsa gelijk maar meegenomen.
De thuisreis is eigenlijk probleemloos verlopen. Wat ik er precies mee ga doen moet ik nog even bekijken. De apk loopt tot eind Juni. Afhankelijk of ie met niet te veel middelen nog een keer door de apk komt neem ik m,n beslissing. Als ie nog door de apk komt en niet al te verrot is gaat m,n broer er mee rijden en zullen we hem enigzins fatsoeneren, mocht ie hopeloos slecht zijn en de apk bij lange na niet halen zal ik hem gebruiken als onderdelen voorziening.
Ik zal van de week ff een paar foto,s maken…...
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Volgens mij bestaat de genoemde site niet meer?
Citroen!
Bij mij doet ie het nog, maar de link was niet de bedoeling. Op de gsa staat die website reclame.
Gaat er nog af natuurlijk.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Daar is ie dan, de Draak van Art!
Voor zover ik foto’s heb gezien van deze auto was vooral het plaatwerk wat minder. Was ‘ie de vorige keer niet nog zonder opmerkingen door de keuring geraakt? Je zou zeggen dat er dan nu weinig verschrikkelijk mis mee kan zijn…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
We zullen wel zien wat de apk zal brengen….....eind juni is het zover.
Ik heb net de voorruit vervangen want daar zat een gat in en een hele hoop barsten.
Ook heb ik de rechter buitenspiegel weer vast gezet en nieuwe ruitenwissers gemonteerd.
Terwijl ik bezig was heeft mijn broer alle kookookeens.nl reklame stickers eraf gehaald en de auto ff snel afgesopt en een stofzuiger er doorheen gehaald. Alleen vergeten foto,s te maken. Heeft iemand trouwens toevallig een gebruikte achterdemper liggen?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Zo net maar ff gauw een paar foto,s gemaakt. Er komen er nog meer binnenkort.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Zo, ik heb de gsa eens kritisch bekeken en zoals t lijkt zou hij met niet al te veel werk of problemen nog wel een keer door de apk kunnen. Wat dus betekend dat ie in elk geval nog een jaar langer op de weg blijft. Dit laat niet weg dat het wel een hok van een auto is. De ramen van beide voorportieren gaan niet meer open, of dicht. Ik denk dat links de gedeider eraf gerot is enrecht is het mechaniek zelf zo verot dat ik de slinger eraf kan draaien haha.Ook zit er een blerpijpdemper onder die ik eraf wil hebben.Kleppen stellen is ook geen overbodige luxe trouwens. Verder zit er op elk plaatdeel wel roest in meer of mindere mate en is de lak vreselijk dof. Het ruitenwissermechaniek mag wel eens goed gesmeerd worden want als ik de wissers aanzet is het net een oud spookschip. Een hoop geknars en gekraak. Over t interieur zal ik het maar niet hebben…....
Voor de apk moesten er nieuwe ruitenwissers op, een nieuwe voorruit,en de r.buitenspiegel vastzetten(die bungelde ernaast) .Dit werk voor de apk is al gedaan inmiddels. Ik moet nu nog beide koplampen vervangen,omdat de reflectors vol met roest staan en mischien een plaatje op de linker dorpel lassen. Dan zou ie inprincipe apk klaar zijn. Gelukkig heb ik alle spullen op voorraad in de schuuur dus geld kost het me niet om de gsa enigzins te fatsoeneren en er een jaartje mee te kunnen rijden. Als ik hem in de toekomst ga slopen voor onderdelen heb ik alles bovendien weer terug.Want het uiteindelijk lot van de auto is en blijft onderdelenvoorziening. Om dit te restaureren of weer helemaal 100% te krijgen is niet de moeiete meer waard. De km-stand is nu trouwens iets van 360.000km!!! Binnenkort meer foto,s.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Respectabele km-stand!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Goed bezig!! In ieder geval weer voor een tijdje gered!
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Dankje, idd lijkt het erop dat ie uitstel van executie krijgt
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Hoi!
Geweldig om te lezen dat mijn ex-GSA weer een jaar op de weg kan blijven.
Het is een wagen met karakter die mij toch een jaar of 2 plezier heeft gegeven en waar ik toch menig km mee heb gereden. Verder hebben we de auto gebruikt om deel te nemen aan het NK Koken in 2009 op de Horecava in Amsterdam wat veel bekijks opleverde. Natuurlijk ook als PR-wagen van kookookeens heeft de wagen de nodige dingen moeten vervoeren en is er menig km gevreten.
Daarnaast was het natuurlijk de auto die in de DS3-spam-stemactie met ruim 1480 stemmen aan kop stond, maar helaas niet de aangeboden DS3 opleverde…
Kortom, ik volg hem hier en vind het super dat Art hem nog wat tijd geeft! En ja die km-stand is inderdaad respectabel!
Ikzelf heb de wagen in Enschede gekocht en hij was indertijd al voorzien van de GSA-club stickers dus zal het ergens wel een bekende wagen moeten zijn.
btw, hier nog wat stuff van mij eerder over deze wagen:
Klik 1…
Klik 2…
Klik 3…
Klik 4…
Klik 5…
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Hey Hans. Dankje voor je bijdrage.
Ik heb de topics allemaal doorgelezen.
Leuk om zo een goed beeld van de laatste jaren van de gsa te krijgen.
Ik zal dit topic goed bijhouden .
Heb je die foto nog van toen ik de gsa op kwam halen? Mischien ook wel leuk voor in dit topic.
Nog ff een klein updateje.
Gister heb ik de rolgordels die achterin zaten eruit gehaald om ze vervolgens in m,n blauwe gsa te zetten.
Kunnen de kinderen voortaan ook meerijden
Ook heb ik de hoedenplank met rolgordijnen omgeruilt omdat die mooier is dan de oorspronkelijke.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Kijk mooi te horen dat er ook nog onderdelen aanzitten die jouw GSA verrijken!
Ik zal de foto op proberen te sporen, de telefoon waarmee ik die maakte is helaas 90% overleden, maar misschien kan ik aan de PC nog wel wat data eraf halen.
Wel hier nog het filmpje van de GSA voordat je hem besloot te kopen haha.
Klik hier…
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Vandaag nog maar ff wat foto,s genomen.Spreekt voor zich?
Linker achterscherm begint al aardig op te lossen!
let op de blerpijp, goed voor flink wat kabaal, gaat er ook zsm onder vandaan….
rechts achter begint ook op te lossen….....
de neus na 360.000km, steenslag werd ook roest!
Zo, dat zijn ze voor nu ff.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ai, dat zijn een paar lelijke plekken aan die achterschermen… maar nog wel te redden toch? De 4 Ton moet ze nog wel even halen natuurlijk!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Tja, of er nog iets aan te redden valt betwijfel ik.
Het rottingsproces is alleen de stoppen door de hele schermen te vervangen….wat deze auto echt niet waard meer is. De roestduivel zit echt overal in de hele auto..Kortom, nog ff apk erop en karren met die hap! Ik zal na de apk proberen die achterschermen enigzins op te lappen/fatsoeneren maar daar houd t dan bij op.
Net even de koplampen vervangen voor 2 gs koplampen die ik nog op de plank had liggen. Niet de mooiste die ik heb maar voor apk goed. En natuurlijk 2 nieuwe gele duplo,s erin.Dat dan weer wel.
Toen ik bezig was viel mijn oog op de ventilator die er belabbert uitzag. Er zitten nog iets van 2,5 schoepen op en er loopt een barst doorheen…....
Heeft iemand nog een ventilatorfan voor mij liggen toevallig?? voor niet al te veel?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)