Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Goed werk Wes! Ik dacht dat jullie vandaag nog door zouden gaan, maar dat bericht van S was heel vroeg gepost zie ik nu.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zo ik ben ook weer thuis na wat rondzwerven samen met Lucas
Klusje liep inderdaad vlotjes, uiterlijk 17:00 waren we wel klaar, de auto geeft geen pluimpje rook meer.
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goeie actie mannen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
petje af!
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Na lang nadenken en uitstellen van deze klus heb ik toch maar besloten om Sohail zijn aan bieding om de klepseals te doen aan genomen. Zo heb ik alle benodigde onderdelen bij elkaar gezocht en zijn we op vrijdag ochtend begonnen met de klus. Ik was al wat vroeger naar de loods gegaan om “Breaky” op bokjes te zetten, na dat ik dat had afgerond ben ik begonnen met de snaren van de hydrauliekpomp en de dynamo te verwijderen en het koelwater af te tappen en het rechter voorwiel en het plastic afschermkapje in de wielkuip waar achter de krukaspoelie zit te verwijderen. toen Sohail kwam hebben we eerst maar even geluncht en wat extra benodigdheden op gehaald. Na de lunch hebben we de rest verwijderd, distrikappen en de krusaspoelie, benzine leidingen los gehaald en afgesloten met twee dikke schroeven en op zij gelegd, daarna de distrisnaar gemerkt en geblokkeerd en de snaar verwijderd, zo kwamen we uit bij de nokkenas die lied zich niet 123 los maken de eerst 4 lagerkappen kwamen wel los maar de vijfde die aan het thermostaathuis vast zit niet, dus het thermostaathuis ook maar los gehaald maar ze wilde nog niet los komen, met wat overredingskracht is ie toch los gekomen en hebben we de nokkenas kunnen lichten.
Om bij de klepseals te kunnen komen moet de kappen waar onder de klepstelplaatjes zitten weg gehaald en keurig op een rijtje geplaatst worden, daar ging ik de fout in, ik had de eerste cylinder omgedraaid, dat heeft Sohail naderhand opgelost. Sohail heeft zijn speciaal gereedschap gebruikt om de klepveren in te drukken, maar dat ging niet zonder perslucht om de klep omhoog te houden, daarvoor hebben we een nippel in en elkaar geflanst en die via een rubberen slang verbonden met een compressortje, op die manier hebben we alle klepseals kunnen vervangen. De klepseals zelf waren zo hard geworden dat ze met veel wrikken en trekken loskwamen, dat heeft dus even geduurd. Onder tussen was Lucas ook gekomen en heeft één klepseal voor zijn rekening genomen, tegen die tijd was het zo’n 20:00 geworden, tijd om te stoppen en Zaterdag weer verder te gaan.
We hebben de klus met zijn drieën op Zaterdag af gemaakt, alles weer netjes terug geplaatst en aan gedraaid. Starten, lopen, na een flinke ratel werd het stil en liep de motor als een zonnetje, geen blauwe rook meer zelfs geen poefje, na een proefrit werd “Breaky” goed gekeurd door ons drieën en was de klus geklaard.
Nu alleen nog even een olie wissel doen en “Breaky” kan er weer tegen aan, ik is een blij man.
Sohial en Lucas ik ben jullie erg dankbaar.
Hier zijn de foto’s…
http://nl.tinypic.com/useralbum.php?ua=zWxnnN2zucKQrrxwEQsUeA==
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
mooi werk hoor!!
enneuh, Wes, ik dacht dat jij niet zo van de bling bling was? Toch maar een mooie blauwe waterpomp erin gezet ?
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Ach na het monteren zie um nie meer….
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Goeie actie Wes!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
eXpelliarMus schreef:zo kwamen we uit bij de nokkenas die liet zich niet 123 los maken de eerst 4 lagerkappen kwamen wel los maar de vijfde die aan het thermostaathuis vast zit niet, dus het thermostaathuis ook maar los gehaald maar ze wilde nog niet los komen, met wat overredingskracht is ie toch los gekomen en hebben we de nokkenas kunnen lichten.
Door het thermostaathuis, zit nog een inbusbout die vastzit in de lagerkap, dit boutje zit verzonken en zie je niet snel zitten.
Geheel volgens traditie ging na afloop een flinke maaltijd bij de Chinees erin, ik sta nog steeds versteld van hoeveel we hebben weggewerkt aan eten en cola
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Dank voor de aanvulling BigS.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 2528
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goed bezig geweest!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Goed gewerkt mannen! En goed geschranst. Wes weer helemaal blij.
Wes is vooral blij omdat hij zelf ook meegesleuteld heeft, ik heb het meest kritische zelf gedaan, voor de rest heb ik Wes met wat aanwijzingen het werk laten doen.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
En wij mogen Marco natuurlijk ook niet vergeten, hij heeft ons zijn compressortje uit geleend, zonder dat was het allemaal niet gelukt.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “