Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
waterman schreef:XMTurboCT schreef:
Niks mis met een automaat hoor!
ehhhhhh… niets mis?
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205049/
en dat verhaal heb ik de afgelopen jaren helaas héél vaak meegemaakt.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat Jaap een zo te zien erg mooie auto gekocht heeft. Veel plezier er mee!
Heb je dat draadje goed doorgelezen Waterman? Dat ging dus NIET over een automaat die na jaren trouwe dienst ineens de geest gaf, maar over een schijnbaar onoordeelkundig ‘gereviseerde’ bak die pas na lange tijd SOS-signalen uitgezonden te hebben, een roemloze dood stierf… Wel ff wat anders dan plotseling zonder enige waarschuwing de pijp aan Maarten geven IMHO.
Automaten kunnen best lelijk plotseling overlijden, granted, maar dat gebeurt naar mijn idee vooral na een leven met weinig onderhoud. (lees: bakoliewissels)
Neemt niet weg dat ik hoop dat mijn automaatje nog vele kilometers toevoegt aan de bijna 265K die ze nu al gelopen heeft.
En Japio: van harte gefeliciteerd met deze fraaie dame! Mooie kleur ook Ik hoop dat je heel veel plezier hebt van deze XM. Je doet er ook wel wat moois voor weg tenslotte.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb niet alleen het draadje heel goed gelezen, maar helaas zelf ook heel veel automaten stuk zien gaan, vrijwel allemaal out of the blue vanwege het afbreken van of een as of een trommel. Precies wat er bij die automaat gebeurde. Dus. Het afbreken van onderdelen in de bak is trouwens ook een probleem wat eigenlijk alleen bij automaten in combinatie met de V6 motor voorkomt. De 4 cilindermodellen hebben het euvel niet. Hooguit bij een enkele turbo diesel heb ik het zien gebeuren, en die keren was dat in combinatie met een aanhanger.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ok jongens, dit draadje zal nog wel enkele / tientallen paginas gevuld gaan worden met allerlei problemen die op mijn pad gaan komen, zullen we ze niet op voorhand al gaan vullen met problemen die op mijn weg kunnen gaan komen ?
Vandaag nog een kilometertje of 30 getoerd, ditmaal met werkende boordcomputer. Deze jongen blijft dus voortaan overal netjes 80 km/u rijden met een verbruik van 7 liter op 100 km.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Yep de V6 dames zijn nogal van de borrel
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Nu heb ik vandaag gemerkt, nadat ik de banden op de juiste spanning heb gebracht, dat de wagen een heel klein ietsiepietsie naar rechts trekt, nu heeft Wes gezegd dat dat af te stellen is met dat Diravi kabeltje aan het schutboard, klopt dat ? En hoe ?
Ha Jaap,
Dat klopt. Ik heb er zelf nooit aan ‘gerommeld’, maar tegen het schutbord ter hoogte van het stuur zie je een zwarte bol. Daar in de buurt moet een soort stelschroef zitten. Het schijnt dat je bij voorkeur op een zo recht mogelijke weg moet testen of de dame beter rechtdoor rijdt.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
JaapJ schreef:Ik heb de radio aan de praat gekregen, nothing can touch me now…..
I can, but I won’t.
Maar de radio werkt, daar gaat het om, goed hard zetten, hoor je ook geen bijgeluiden!!
Succes ermee en houd de boel heel…
Groet, Mod.LL.
is het nu een v6-12 of een 24 met het oude 24kleppert blok ? Die zijn idd nogal van de drank.
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
V6.24 is voor zover ik weet alleen met handbak geleverd.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
gompy58 schreef:is het nu een v6-12 of een 24 met het oude 24kleppert blok ? Die zijn idd nogal van de drank.
Beide lusten ze wel een slokje, de één niet meer dan de ander (bij hetzelfde rijgedrag). En dat weet ik uit ervaring.
Trouwens J., mooie auto. Veel plezier er mee! Is dezelfde uitvoering als ik net heb verkocht
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hey Proficiat met deze dame!
Veel zweefplezier!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Veel plezier en succes met deze mooie dame Jaap!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Veel veilige kilometers zonder problemen gewenst Jaap!