Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo, vandaag ben ik lekker aan het prutsen geweest. Het rechter deurpaneel zit weer op zijn plaats en ik ben weer wat bekender onder de motorkap geworden.
Tevens ben ik even op bezoek geweest bij medeforummer geoarthc35 die een mooie pallas-asbak en een leeslampje voor mij had; bedankt!
Ondertussen heb ik ook mijn echte jaren ‘70 Philips hoedenplankspeakers gevonden, dus die zal ik er nu nog even in beunen, dan hebben we ook weer een beetje netjes geluid.
Het is een plaaaatje!

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En hatseflatse, de speakers zitten er in!
Nog net voor dat het te donker werd, en het klinkt een stuk beter dan die flubberdingen in de deuren.

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Mooi Patrick: ook gewassen / gepoetst vandaag of was ie al zo netjes van zichzelf ?
Mijn ervaring met alleen speakers achterin, en een stel generatie-kloof gevallen op de achterbank, dat het al gauw oorlog wordt in de auto. Ze vinden jouw muziek te hard en/of onacceptabel nl. Dus kun je per definitie alleen muziek luisteren die zij leuk vinden.
Gauw knappe speakers in de deuren en een radio met fadefunctie dus…..

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tsja, ik weet dat ook uit ervaring. Voorin komen dan ook nog een stel goede speakers in de deuren zodat er overal geluid is in de auto.
Hoe dan ook, ik vind dit erg toffe speakers die ook nog eens goed klinken. En ze passen er qua bouwjaar goed bij.
Ik heb de wagen eigenlijk erg schoon gekregen. Wel heb ik al een tijdje op het leer zitten boenen en invetten. Morgen zal ik er nog een laagje vet op smeren. Het wordt steeds soepeler!

Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik niet zo van de CX-en? Joh, absoluut wel! Maar ik was inderdaad van plan om iets heel anders aan te schaffen. Iets Duits, iets Zweeds, ik stond er allemaal voor open. En toen zag ik deze dame…
Heeft iemand overigens nog een setje rolgordels voor op de achterbank liggen?
patje74 schreef:Heeft iemand overigens nog een setje rolgordels voor op de achterbank liggen?
Ja ik, met een complete CX eromheen. Kan je daar wat mee?

- C5 Break 2.0-16V
patje74 schreef:Maar ik was inderdaad van plan om iets heel anders aan te schaffen. Iets Duits, iets Zweeds, ik stond er allemaal voor open. En toen zag ik deze dame…
Het kan nog hoor ! Altijd goed om er wat bij te hebben, zeker iets Zweeds. Dan weet je zeker, dat je altijd rijdt !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Peteryed schreef:Het maakt ook niet uit ik vind het een wijs besluit…
Ik niet. En zo sprak ik er toen waarschijnlijk ook over. Maar mooi zijn ze wel!
jaco schreef:patje74 schreef:Heeft iemand overigens nog een setje rolgordels voor op de achterbank liggen?
Ja ik, met een complete CX eromheen. Kan je daar wat mee?
Jawel hoor, ik wil ze er zelf wel uit komen halen.

- C5 Break 2.0-16V

Totaal aantal Berichten: 990
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Wat een mooie auto!
Veel plezier zul je er van hebben!
Het begint hier nu wel heel erg te kriebelen

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo, we zijn alweer drie weken verder, en vele kilometers. Heerlijke kilometers die geruisloos onder ons door gegleden zijn. Wat een toffe wagen zeg!
Maar nu… tijd voor klussen. Allereerst moet ze maar eens een beurt hebben, maar wat voor olie moet er eigenlijk in? Ik heb op verschillende plaatsen 15w40 gelezen, maar volgens mij is dat alleen voor de douvrin.
In de motorruimte vond ik een sticker met daarop 20W50.
Hoe dan ook, ze bevalt uitstekend en dus moet er snel een gaspot in. Zijn er bijzonderheden om rekening mee te houden of kan iedere willekeurige gasboer hier iets deugdelijks in klussen?
Heeft iemand tips? Of zal ik maar naar mijn vertrouwde adresje (revanti) in Eindhoven gaan, want daar weet ik dat ze kwaliteit leveren.
Als het een conventionele installatie wordt kun je ook gewoon een bouwpakket kopen en die er zelf inzetten. Dan nog laten keuren en klaar is kees. Heb ik bij mijn Mercedes ook gedaan en zal begin volgend jaar ook bij de TRS gebeuren.
Komplete set met sigaar koop je al voor 600 euro, zit er ook een handleiding bij….
Het moeilijkste vond ik nog wel de gedachte om gaten in de bodemplaat te maken, uiteindelijk was de psychische schade niet blijvend.
Al het goede duurt (heel) lang…..