Motorkap serie 1 en 2, verschil?
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 21 mei 2010 11:37 PM

Ja, de titel verraad mijn vraag al. Zit er verschil in de motorkappen van de twee series?

Dank!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 mei 2010 12:20 AM
  [ # 1 ]

Ik heb horen zeggen van wel, maar ik heb een serie 1 klep probleemloos op een serie 2 gezet.
Het enige verschil wat ik zou weten is dat in de vroege serie 1 de watersproeiertutterkes zitten.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 22 mei 2010 09:46 AM
  [ # 2 ]

Als er al verschillen zijn, zijn die bij mijn weten niet groot genoeg om niet uitwisselbaar te zijn. De watersproeiers moet je idd even op letten!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 22 mei 2010 06:28 PM
  [ # 3 ]

Een niet onbelangrijk verschil zit ‘m in de plaats van de motorkapsluiting en veiligheidshaak. Dit ook door o.a. een ander koplampframe na 6/‘82.

Profiel  
 
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 22 mei 2010 06:30 PM
  [ # 4 ]

Maar, dat zal voor mij met mijn 85’ er dus niets uitmaken? Begrijp ik?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 mei 2010 09:13 PM
  [ # 5 ]
Tibor Korzelius schreef:

Een niet onbelangrijk verschil zit ‘m in de plaats van de motorkapsluiting en veiligheidshaak. Dit ook door o.a. een ander koplampframe na 6/‘82.

Dat kan je toch overzetten? Dat sluitmechanisme, bedoel ik.

Profiel  
 
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 22 mei 2010 09:39 PM
  [ # 6 ]

De verschillen tussen een motorkap van een CX voor 6/‘81 en daarna is de plaats van de veiligheidshaak/slotvanger op gemonteerd op de motorkap. Je zou dan de ingelaste moeren in de motorkap moeten verplaatsen [als je een motorkap monteert voor 6/‘81 en je hebt een auto van erna en omgekeerd].

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 mei 2010 09:44 PM
  [ # 7 ]

Makkelijker dus een wat oudere te zoeken dan.

Profiel  
 
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 22 mei 2010 09:53 PM
  [ # 8 ]

Meteen de goede zoeken is nog makkelijker.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 mei 2010 09:56 PM
  [ # 9 ]

Wat zeg ik nou? Een nieuwere dus.

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 22 mei 2010 11:03 PM
  [ # 10 ]

er is nog meer verschil

je hebt ma 81 2 bulten tussen je koplampen, dit zijn uitsparingen [hoe je het maar noemen wil] voor de koelvennen
dat betekend ,dat er in je motorkap 2 hollingen zitten daarvoor
een motorkap van voor die verandering sluit dus niet, tenzij je er een paar hollingen [lees deuken]in rost met een hamer salut

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 mei 2010 11:16 PM
  [ # 11 ]

Maar dan zou een nieuwere dus wel op een ouder model moeten passen.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 24 mei 2010 10:07 AM
  [ # 12 ]

Hier,

iemand die een losse motorkap aanbied, staat alleen niet bij welk bouwjaar maar heeft in ieder geval al geen sproeiers meer op de kap.

Motorkap

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook