Ja, de titel verraad mijn vraag al. Zit er verschil in de motorkappen van de twee series?
Dank!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb horen zeggen van wel, maar ik heb een serie 1 klep probleemloos op een serie 2 gezet.
Het enige verschil wat ik zou weten is dat in de vroege serie 1 de watersproeiertutterkes zitten.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Als er al verschillen zijn, zijn die bij mijn weten niet groot genoeg om niet uitwisselbaar te zijn. De watersproeiers moet je idd even op letten!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Een niet onbelangrijk verschil zit ‘m in de plaats van de motorkapsluiting en veiligheidshaak. Dit ook door o.a. een ander koplampframe na 6/‘82.
Maar, dat zal voor mij met mijn 85’ er dus niets uitmaken? Begrijp ik?

- BX 1.9 TURD, de Euro
Tibor Korzelius schreef:Een niet onbelangrijk verschil zit ‘m in de plaats van de motorkapsluiting en veiligheidshaak. Dit ook door o.a. een ander koplampframe na 6/‘82.
Dat kan je toch overzetten? Dat sluitmechanisme, bedoel ik.
De verschillen tussen een motorkap van een CX voor 6/‘81 en daarna is de plaats van de veiligheidshaak/slotvanger op gemonteerd op de motorkap. Je zou dan de ingelaste moeren in de motorkap moeten verplaatsen [als je een motorkap monteert voor 6/‘81 en je hebt een auto van erna en omgekeerd].

- BX 1.9 TURD, de Euro
Makkelijker dus een wat oudere te zoeken dan.
Meteen de goede zoeken is nog makkelijker.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat zeg ik nou? Een nieuwere dus.
er is nog meer verschil
je hebt ma 81 2 bulten tussen je koplampen, dit zijn uitsparingen [hoe je het maar noemen wil] voor de koelvennen
dat betekend ,dat er in je motorkap 2 hollingen zitten daarvoor
een motorkap van voor die verandering sluit dus niet, tenzij je er een paar hollingen [lees deuken]in rost met een hamer

- BX 1.9 TURD, de Euro
Maar dan zou een nieuwere dus wel op een ouder model moeten passen.

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Hier,
iemand die een losse motorkap aanbied, staat alleen niet bij welk bouwjaar maar heeft in ieder geval al geen sproeiers meer op de kap.
Mark
CX 2000 pallas ‘78