Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Vanmorgen rond kwart over 8 in Wageningen op de rotonde in de weg richting Ede, een goudkleurige CX serie 1 met blauwe platen. Van vóór 1980 dus. Kenteken met YB in het midden.
Even later zag ik de lichtblauwe (bleu rom.) Limousine weer rijden voor Meteo Consult langs. Die heb ik al div. malen gezien in Wageningen.
Best wel een goeie CX spot stad, Wageningen…
Vanmiddag toen ik bij de deurwaarder in Den Haag was even een wandelingetje gemaakt en kwam ik deze CX Prestige tegen. Prachtig zwart leer:
Later reed ik in Gouda nog even naar de pomp om de CX af te tanken (wat een grote tank zeg, er ging 63 liter in!) en kwam ik deze CX-ambulance tegen net buiten de stadspoorten:
Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Haha lekker bezig M! En inderdaad Mark, je merkt dat dit topicje een aardige boost begint te krijgen Jammer dat ik ze in het noorden des lands nog niet zoveel zie! En ik heb toch echt continu de camera in stand by stand!
Way out in the water, see it swimming.
M Citroen schreef:(wat een grote tank zeg, er ging 63 liter in!)
Zeker nog nooit een XM volgetankt?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 6496
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
par eXeMple! schreef:Vanmorgen rond kwart over 8 in Wageningen op de rotonde in de weg richting Ede, een goudkleurige CX serie 1 met blauwe platen. Van vóór 1980 dus. Kenteken met YB in het midden.
Sterker nog, van voor 1978.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Vandaag 19-5 op de motor kwam ik op weg naar Willemstad een CX tegen. Het enige dat ik kon doen is mijn opsteken en zwaaien. Hij zal wel gedacht hebben, motorrijder? (Ter info: Op een zilverkleurige toermotor) Misschien is het iemand van hier?
Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Op verzoek van de eigenaar van de hier gespotte CX is deze spot door de moderators verwijderd.
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Normaal mopper ik binnensmonds op alle forummers die in dit topic een foto- en kentekenloze spot noteren, nu moet ik zelf aan de bak
Ik was vanochtend zo leuk aan het spelen met de Audi A4 achter me (je moet soms wat zendingswerk verrichten en die snelle Audi- en BMW jongens laten zien dat ze beter een Citroen kunnen kiezen als ze vlot ergens moeten wezen) dat ik pas op het allerlaatste moment de prachtige CX spotte die mij vanuit Zuidlaren tegemoet reed op de N386…ik heb zelfs geen kenteken kunnen zien, maar het was een Hele Oude, in de introductiekleur Sable Cendré.
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Op verzoek van de eigenaar van de hier gespotte CX is deze spot door de moderators verwijderd.
Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
daarstraks een ouder heer in een oudere Volvo station, die goedkeurend een ruime blik wierp op mijn T2 op de snelweg en een duim opstak dus ben ik gespot.
maar daarstraks een late serie 2 break in mooi donkerblauw gespot op de A1 ergens bij Rijssen, richting ‘t westen / A’dam. er zat alleen een sleurhut achter…..
dat met die verdere details zoals kenteken en zo, is toch wat lastig als ik 120+ rijdt in mijn T2, en die andere ook, maar dan in de andere richting….. lukt dan niet echt.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Eergisteren zag ik in een mooi dorpje in Noord-Frankrijk deze Croisette rijden. Dit was de enige CX die ik zag en het is nota bene een model dat enkel in Nederland en België is geleverd.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Mooi plaatje zeg! Dans son jus en gewoon in gebruik, waarschijnlijk nog met de 1ste eigenaar achter het stuur
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Zojuist was ik aan het rijden in ‘Maya’, kwam ik een zilvergrijze (...zucht..) 20RE in Hengelo tegen met een duits nummerbord beginnend met “BOR” (Landkreis Borken -> Gronau en omgeving)).
Neem niet aan dat onze duitse CX-broeders meelezen..?
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Er schijnt bezwaar te zijn tegen het spotten van CX’en. Hierboven zijn al twee posts verwijderd en ik kreeg een PB’tje waarin mij werd gevraagd om dit niet meer te doen.
Moeten we dit draadje dan maar sluiten…?
Overigens begrijp ik de argumenten wel. Het zou dames/heren van het nachtelijke gilde op het spoor van een mooie CX of bruikbare onderdelen kunnen zetten. Ik heb zelf geprotesteerd toen een draadje geopend werd waarin CX’en op Streetview te zien waren. Dat draadje is toen meteen gesloten.
Maar goed, ik vind spotten én gespot worden wel leuk…
Is wel een argument waar ik nog niet bij stil gestaan had…tsss, wat een wereld! Maar misschien voor het posten van een foto het kenteken deels afplakken (Niet de leeftijd bepalende letter bv) en niet vermelden waar precies de CX gespot is??
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!