Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Dank jullie wel allen.
Ik kan inmiddels melden dat het niet rondgaan van de startmotor na een rit en het slecht starten als de startmotor wel rond ging te wijten was aan een slechte accu. Ik heb de accu van de Ambiance (Wilco 71 Ah) omgeruild omdat die nagelnieuw is én meer capaciteit heeft: geen startproblemen met warme motor meer. Startmotor draait gewoon rond en ze start vlot. De oude accu had waarschijnlijk niet genoeg oemph om vlot die startmotor rond te sjorren, waardoor de motor verzoop…..
De accu was een Bosch Silver, onderhoudsvrij, zag er niet al te sjofel uit maar ik kon geen datum ontdekken. eenmaal in de Ambiance weigerde ook deze te starten, dus de conclusie was snel getrokken. Dat zijn 2 problemen van het lijstje af, nu de airco nog.
Kan een accu zo rot zijn dat ze wél van zichzelf herstelt maar niet genoeg oplaadt tijdens een rit ?
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Meet voor de gein eens de dynamo van de V6 op, geeft ie wel 14volt door?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
of een lekstroompje? Uit ervaring weet ik dat dat accu’s behoorlijk kan slopen…
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
JaapJ schreef:nu de airco nog
Dat zal een kwestie van vullen zijn?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
eXpelliarMus schreef:Meet voor de gein eens de dynamo van de V6 op, geeft ie wel 14volt door?
Yep keurig 14 Volt, accu zelf omstreeks 13 volt, de brakke accu 12,1 V, en die kreeg de startmotor van de Ambiance ook nu niet meer rond.
Ambi is nu voorzien van een andere accu.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Airco zojuist gevuld met 700 gram koelmiddel terwijl er maar 125 uit kwam, dus die doet het ook….
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Lekker frisssss
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Even draadje kapen: Is dat nu nog simpel zelf te doen, dat bijvullen van de airco? De mijne is ook zo lekker koud…...en ik verdenk het koelmiddel ervan niet meer in het systeem te zitten.
En waar haal je dat dan? Nog andere dingen om op te letten? (antwoord mag ook in mijn eigen topic Martijn’s turboD12)
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Als de jouwe nog lekker koud is zal er in ieder geval nog (genoeg) koudemiddel inzitten Martijn. Maar het is niet zelf te doen. Ik heb voor 50 euro de hele cyclus gehad, leegtrekken - vacumeren - bijvullen, aan een volautomatische kast. Ongeveer halfuurtje in totaal. Ik was bang voor een lekkagemelding van de kast maar die bleef uit.
EDIT: en dit kun je laten doen bij legio (airco) bedrijven, maar bv ook bij Kwikfit, 2x zo duur als ik nu betaald heb, maar da’s ook uitzonderlijk goedkoop.
Die van mij is dus niet koud Kwikfit is een no-go area voor mij overigens, die lui vertrouw ik nog niet eens een einddemper v/d uitlaat toe.. mja.. toch maar eens een retourtje aircospecialist boeken dan
Bedankt voor de info in ieder geval, en uiteraard veel fris zweefplezier gewenst
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Kijk eens Martijn !
Ja, die lui ken ik… sterker nog.. ik ben daar vaste klant geweest voor een hele tijd.. sinds hun 1e monteur (die hier een paar deuren verderop woont) is het helaas een puinzooi geworden daar..
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ok, maar wat kan jou die puinzooi schelen, ze pluggen 2 slangen aan je airco en die kast doet het werk, je krijgt een mooi uitdraaitje van wat er uit en in is gegaan, en je bent weer weg. Ze gaan gerust niks overhoop halen bij je hoor als je daar niet om vraagt.
airco vullen is een geregistreerde bezigheid waar rapportage voor afgegeven moet worden, dat is ook 1 van de redenen dat je dat niet zelf kan doen. Dus kun je dat rustig bij elk daartoe gemachtigd bedrijf laten doen, er moet nl geregistreerd worden wat eruit komt en wat er vervolgens weer in gaat
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8