Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het schutbord van de auto lijkt ook van een GS: De opening van de ventilatie/verwarming naast het reservewiel ontbreekt!
Toch is de achterkant duidelijk een GSA.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Kent iemand deze GS?
http://auto.marktplaats.nl/citroen/345640642-citroen-gs-1-2-pallas-1976-groen.html
Maarten (CX-rijder)
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
maartens schreef:Kent iemand deze GS?
http://auto.marktplaats.nl/citroen/345640642-citroen-gs-1-2-pallas-1976-groen.html
Maarten (CX-rijder)
Jawel.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ik ook.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ok, dan is natuurlijk mijn volgende vraag: ‘is het inderdaad een perfecte GS?’.
Even ter toelichting: ik ben iemand die vroeger naast zijn moeder in de auto zat als 10 jarige. Op weg naar school. Eerst in een 73-er 1220 Club en daarna in een 75-er GS Club (die ook een 1220 was).
Daarna volgden GSA’s BX-en en begon ondertussen mijn carriere ook met BX-en, XM’s DSsen, Xantia en een CX.
De laatste auto van mijn moeder; een BX TZI van ‘91 staat nu nog met orgineel 60.000km’s in mijn schuur opgeslagen.
Maar mijn herinnering gaat dus terug naar CX-en en GS-en. De CX heb ik in 1991 orgineel NL-kenteken op de kop kunnen tikken en wordt op 1 juni as 25 jaar. Eindelijk mag ze weer de weg op!
Maar een orginele NL-GS staat nog op mijn verlanglijstje.
Vandaar.
M.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als het de auto is die ik voor ogen heb, is ie vrij lang van een advocaat of zo geweest in Nijmegen. Deze heeft de auto laten opknappen. De huidige eigenaar heeft de auto nog geen jaren. De laatste maanden zag ik de auto vaak langs de weg staan, buiten dus.
Citroen!
Midfriesland schreef:Ditsoort advertenties vind ik altijd wel spannend: http://link.marktplaats.nl/346996779
Behalve die gedeukte deuren zou hier best nog wel eens een nette GS onder het stof en de spinnewebben vandaan kunnen komen. Het kenteken begint met een getal dus wss is het een geïmporteerde.
Zaterdag komt ie naar Leeuwarden !
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:Als het de auto is die ik voor ogen heb, is ie vrij lang van een advocaat of zo geweest in Nijmegen. Deze heeft de auto laten opknappen. De huidige eigenaar heeft de auto nog geen jaren. De laatste maanden zag ik de auto vaak langs de weg staan, buiten dus.
Of die ooit van een advocaat is geweest weet ik niet maar de vorige eigenaar ken ik persoonlijk en die is er echt zuinig op geweest. Is een familie auto geweest wat ik ooit begrepen heb.
Hij heeft hem verkocht omdat ie geld nodig had voor een VW T2 bus.Denk dat ie nog steeds spijt van de verkoop gehad heeft.
De huidige eigenaar is er inderdaad niet zo zuinig op en staat o.a. buiten en word dagelijks gebruikt.
Denk dat je er een erg mooie GS mee koopt, of het moet erg hard achteruit gegaan zijn het laatse jaar (en) bij de huidige eigenaar.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Melchior schreef:Midfriesland schreef:Ditsoort advertenties vind ik altijd wel spannend: http://link.marktplaats.nl/346996779
Behalve die gedeukte deuren zou hier best nog wel eens een nette GS onder het stof en de spinnewebben vandaan kunnen komen. Het kenteken begint met een getal dus wss is het een geïmporteerde.Zaterdag komt ie naar Leeuwarden !
Heb jij hem gekocht??
Ja, die witte die afgestoft moet worden.
Vooral omdat het hemeltje en het open dak er nog goed uit zien. Bij de mijne ziet dat er allemaal niet uit wegens lekkages en tig keer loshalen door vorige eigenaren. Dat zou ik dus kunnen gebruiken, als het inderdaad een sloper is. Daar lijkt het wel op, maar eerst maar eens in het echt zien wat het is.
Zaterdag haal ik hem met een ambulance op, samen met een ex-vriendje van mijn dochter. Er hebben zich al diverse gegadigden gemeld voor eventuele onderdelen en zelfs voor de hele auto al.
Ik hou jullie op de hoogte.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Kent iemand hier deze GSA?
http://auto.marktplaats.nl/citroen/340719453-citroen-gsa-1-3-spec-1985-rood.html
Lijkt me een hele leuke die met een beetje poetsen er ook weer leuk uit kan zien?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Kun je op de foto’s niet zo goed zien. Als er al te vaak gepoetst is dan zit er niets anders op dan een nieuw laklaagje aan te brengen. Lijkt me idd wel een leuke auto. Ik heb ‘m hier een tijdje terug ook al eens aangetikt. Inmiddels is ie behoorlijk in de prijs gezakt.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Is zo’n druklager bij een GSA eigelijk makkelijk te vervangen of is dit niet zelf te doen?
Volgens mij moet daarvoor het blok eruit.
Maar dat is wel te doen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
blok moet er idd uit, maar ook dat is wel te doen als je een beetje handig bent en technisch inzicht hebt.
eerst moet de voorkant er af.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)