1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Witte sloper opgehaald
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 839

Gepost: 22 mei 2010 07:27 PM

Vandaag een voorspoedig retourtje Leeuwarden-Brummen gedaan om een sloop GS op te halen.
De GS bleek door de eigenaar al naar buiten gesleept klaar te staan om op te lieren. Dat viel nog niet mee, want de wielen stonden licht verdraaid in het stuurslot en de sleuteltjes zijn net als de papieren zoek. Toch ging het vrij gemakkelijk. Op de terugweg nog even bij een truckwash het stof van 14 jaar weggespoten. De auto was nieuw afgeleverd door de dealer in Brummen, een buurman van de verkoper. Na een APK afkeur (verrotte kokerbalken) is de auto weggezet om ooit op te knappen. Dat is nooit gebeurd.
Thuisgekomen liep de halve straat uit, nieuwsgierig wat de buurman nu weer naar huis had gesleept. Forumer Midfriesland kwam ook nog even poolshoogte nemen. Het was een gezellige boel. Een GS is goed voor je sociale contacten. Very Happy
Om er in de garage iets makkelijker mee uit de voeten te kunnen, heb ik de verrotte deuren er buiten nog even uit gehaald. Idea
Op het eerste gezicht lijkt het interieur bruikbaar. Schade door muizen en ongedierte nog niet gevonden, maar gezien de sporen hiervan zou dat er best kunnen zijn. Hemeltje, schuifdakbekleding, dashoard etc allemaal netjes en bruikbaar. Motor en techniek is nog onbekend, maar als onderdelendonor waarschijnlijk prima. Bumpers en verlichting allemaal te gebruiken, plaatwerk volledig verrot. Uitzondering is de kofferdeksel, en die heb ik toevallig nodig voor mijn gele.

De ambulance achter de C4 ging trouwens boven verwachting goed. De 1400 op gas bleek prima uit de voeten te kunnen met het vrachtje. Mooi rustig, strak achter de auto met 85 op de teller, 3000 touren draaiend, geen centje pijn.

Alle foto’s: http://www.mijnalbum.nl/Album=TBHFELEN

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  

Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3174

- CX 2500D
Gepost: 22 mei 2010 07:51 PM
  [ # 1 ]

Veeel plezier ermee, ik hoop dat je er nog een hoop bruikbaars af kan halen.
Er is geen betere raad dan voorraad.

Wat ga je eigenlijk met dat imperiaal doen? anders heb ik wel intresse.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  

Melchior
> 800 berichten

Gepost: 22 mei 2010 08:15 PM
  [ # 2 ]

Met de imperiaal heb ik geen plannen. Hij ziet er volgens mij netjes uit. Pb maar als je een voorstel hebt.

Fiat Panda Twinair 2014

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 22 mei 2010 08:30 PM
  [ # 3 ]

Leuk verhaal, goed bezig. Als je nog meer onderdelen zoekt, onder andere ook nieuwplaatwerk moet je mijn broer even contacten. Wink Maar nogmaals leuk dat je zo enthousiast bezig bent.

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2777

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 mei 2010 08:43 PM
  [ # 4 ]

Interieur (donkerbruin) vond ik wel interessant voor ‘t JadeDraakje (die inmiddels weer op 4 pootjes loopt) maar ik weet niet of een GS achterbank op het frame van een GSA achterbank past. Volgens mij kan dat wel met wat subtiel duw en trekwerk.

Verder gewoon leuk om weer een forummer in het echt te leren kennen. Die gele GS is ook wel érg leuk hoor. Zeker de moeite waard om weer helemaal mooi te maken!

Nog een loos detail: Vlak na mijn bezoek aan Melchior bij de oprit richting Sneek nog iemand met een blauwe caddy geholpen bij een wielwissel. Daarna werkten mijn knipperlichten ineens niet meer… en nu weer wel. Tsja, Franse auto’s. Laughing

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 22 mei 2010 10:13 PM
  [ # 5 ]

Zier er leuk uit. Beetje bijtippen en klaar is ie Laughing

Profiel  

Melchior
> 800 berichten

Gepost: 25 mei 2010 12:06 AM
  [ # 6 ]

Vandaag een start gemaakt met de ontmanteling. Eerst het interieur gedaan omdat dat het meest kwetsbaar is. Het bleek ook bij nadere beschouwing in goede staat. Het schuim is hier en daar wat ingezakt, maar de stof is op één repareerbaar gaatje na helemaal gaaf. Staat nu netjes veilig in een andere ruimte om het netjes te houden.
Verder probeer ik alles een meteen een beetje schoon te maken en te labelen. Ook veel foto’s gemaakt,
De grootste verrassing was het schuifdak. Dat gaat als nieuw open en dicht. De watergootje van het binnendak is helemaal gaaf, geen spatje roest. Gezien de staat van het plaatwerk echt onbegrijpelijk dat het dak nog zo goed is. Ik ga lekker verder met de binnenboel en daarna onder de kap aan de slag en tot slot de onderkant.

De plaatjes zijn weer aangevuld. http://www.mijnalbum.nl/Album=TBHFELEN

Fiat Panda Twinair 2014

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 25 mei 2010 09:59 AM
  [ # 7 ]

Dit draadje ga ik in de gaten houden, ik vind het echt super leuk dat je er zo mee bezig bent. Succes met het opknappen van de GS very good

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 25 mei 2010 10:08 AM
  [ # 8 ]
Peteryed schreef:

Succes met het opknappen van de GS very good

Heb ik iets gemist? Wink

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 25 mei 2010 10:10 AM
  [ # 9 ]
25trd schreef:
Peteryed schreef:

Succes met het opknappen van de GS very good

Heb ik iets gemist? Wink

Nee ik bedoelde eigenlijk die gele. Wink

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 25 mei 2010 01:20 PM
  [ # 10 ]

Ah! Helder yes

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 25 mei 2010 06:15 PM
  [ # 11 ]

Hoe is het met de roest op de bekende plekken? Als ik sommige foto’s bekijk valt dat nog reuze mee en is het misschien wel zonde om hem te slopen.

Profiel  

Melchior
> 800 berichten

Gepost: 25 mei 2010 06:35 PM
  [ # 12 ]

Ja die twijfel kreeg ik ook al toen ik constateerde dat het dak zo gaaf was. Ik heb er nog niet onder kunnen kijken, veersysteem plat en banden plat, dat levert weing bodemvrijheid op.
In elk geval is het einde van de rechter dorpel weg, dat heb ik al wel gezien. Maar onder de achterbank is alles gaaf en de binnenschermen achter lijken onder de beplakking ook nog goed. Maar ik zal vanaovond even nauwkeurig kijken. Als auto is ie niet meer te redden, geen kenteken, geen sleutels etc. Maar misschien om te combineren met plaatwerk etc van een auto met een verrotte koets?
In elk geval zal ik nog niets onherstelbaars ondernemen voordat duidelijk is wat er nog met het ding mogelijk is.

Fiat Panda Twinair 2014

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 25 mei 2010 09:52 PM
  [ # 13 ]

Sleutels en papieren weg is niet zo’n probleem. Ik vind het zonde om een relatief gave koets naar het oud ijzer te brengen.

Zwakke punten zijn de binnenschermen achter, vloerplaten voor, drempels, subframe achter.

Bij interesse, ik heb nog een nieuwe windkap voor het schuifdak te koop.

Profiel  

Melchior
> 800 berichten

Gepost: 25 mei 2010 10:20 PM
  [ # 14 ]

Vanavond heb ik hem hoog gezet en wat fotootjes gemaakt. Ze staan erbij in mijn album. Inderdaad zoals je schrijft relatief gaaf. Er zit wel wat werk aan, maar niet onoverkomelijk. Wat plekjes aan de dorpels, bodem zo te zien en te voelen gaaf en alleen linker binnenscherm een stukje toest. Subframe ziet er ook niet slecht uit.
Maar goed, wegdoen is misschien zonde, maar wat dan te doen? Dan zou ik van deze samen met een hopeloos verrot exemplaar met goed plaatwerk er één moeten maken. Hm, was niet het plan, maar zou kunnen natuurlijk.

Fiat Panda Twinair 2014

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 25 mei 2010 10:51 PM
  [ # 15 ]

Maar bij deze heb je geen kenteken. Dus volgens mij kan je er dan niks mee, toch????

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook