We zouden ons kunnen beperken tot ‘op de weg spots’. Toch geloof ik er niks van, dat het dievengilde hier leest om te kijken waar een leuke CX staat om te strippen. De CX-fouterikken die proletarisch onderdelen shoppen hebben waarschijnlijk wel betere wijzen van opsporen van onderdelen. Ik spotte laatst een DS bij mij in de straat en daar maakte ik een foto van voor hier. Dat zei ik tegen de eigenaar en die vroeg me ook al dat niet te doen. De DS was er slechts op bezoek nota bene. Als je niet wilt worden gezien met je auto, blijf dan van de straat. Als je op de weg rijdt met een auto (waar heb je ‘m anders voor, zou ik zeggen), dan loop je het risico dat je wordt gezien. Daar verandert een foto niks aan. Het is dezelfde info, maar dan vastgelegd op de gevoelige plaat. Spijkers op laagwater wat mij betreft.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
DSuper1970 schreef:Is wel een argument waar ik nog niet bij stil gestaan had…tsss, wat een wereld! Maar misschien voor het posten van een foto het kenteken deels afplakken (Niet de leeftijd bepalende letter bv) en niet vermelden waar precies de CX gespot is??
maar die heeft Jaco nodig voor zijn register !
ik denk ook niet dat het nachtelijk gilde hier meeleest. niet zo lucratief die roestbakken.
en de CX staat niet hoog op de lijst om buit te maken. golfjes enzo wel denk ik dan.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Het is absoluut waar dat ik uiterst dankbaar gebruik maak van dit draadje om het Register aan te vullen (dank je wel dat je aan me denkt, Jim!), en dat ik, en met mij de CX-club, zeer teleurgesteld zou zijn als het draadje gesloten zou moeten worden. Maar dat is op zich natuurlijk geen argument om het niét te doen, wat moet dat moet.
Meer to the point, aansluitend bij Robin’s post, zie ik ook niet in waarom het nu ineens niet meer zou moeten kunnen om gespotte CX-en, met kenteken en al, hier te posten…alle spots zijn op of vanaf de openbare weg, en een auto is nu typisch een bewoner van de openbare ruimte met idd het ‘risico’ om gespot te worden. Als een auto rijdend wordt gespot is er natuurlijk helemaal geen probleem, maar ook als de betreffende CX op een oprit staat lijkt het mij behoorlijk vergezocht om te denken dat het dievengilde die plek van die oprit dan herkent en er meteen met koevoet naartoe reist…tenzij het exacte adres erbij wordt vermeld, dat lijkt me inderdaad NIET zo’n goed idee maar volgens mij gebeurt dat ook nooit.
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik zou veel banger zijn voor vandalisme.
Deze kwam ik gisteren tegen in Préveranges, tegenover de bakker. Of is dat ook teveel informatie?
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nou, aangezien de bakker naast het café tegenover de kerk is, weten we nu precies waar die staat…
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
garagestmarien schreef:Ik zou veel banger zijn voor vandalisme.
Daar ging ‘t ook om, geloof ik. Maar ik geloof niet dat spots hier en vandalisme als oorzaak en gevolg tot elkaar staan.
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Vandalisme als verveeld met je sleutel ofzo langs een auto krassen bedoel ik.
Lui die specifiek CX onderdelen willen stelen vinden die auto’s heus wel.
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
P’sies
Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik had dus waarschijnlijk het zelfde PB’tje en hierin stond dat er complete deuren gesloten werden etc maar dit later in Elst en Boxmeer op het terrein van CX garage’s gebeurd te zijn. Wel bleek dat er auto’s op de openbare weg bekrast waren en spiegels er vanaf getrapt maarja hoe vervelend ook dit kan iedere auto overkomen gespot of niet.
En ja de handel in CX onderdelen wordt je volgens mij ook niet echt rijk van, kun je beter voor de golfjes en de astra’s gaan en bovendien is de CX wereld redelijk klein en weten veel mensen wel wat waar gebeurd.
Maargoed om met ieders wens rekening te houden spot ik ze voortaan dan maar rijdend of alleen de woonplaats waar ie staat kan er nooit discussie ontstaan.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Heren,
als aanstichter van de discussie zal ik even uitleggen wat mij beweegt.
In de twee jaar dat ik een CX break bezit heb ik zowel op dit forum als in het blad van de CX-club berichten gelezen van diefstallen, met name hier in het oosten van het land. Zo herinner ik mij een diefstal van de achterdeuren en de achterklep van een CX Break in ik meen Arnhem, de diefstal van een set wieldoppen tijdens Citroville, de diefstal van veel onderdelen van een Prestige bij Garage Heezen in Elst en de diefstal van onder andere een achterbank en nog wat zaken van een break bij Wil Wijnhoven in Boxmeer (namelijk op de avond voordat ik diezelfde achterbank zou komen ophalen). Ook is mij duidelijk geworden dat men name gaaf plaatwerk van breaks en prestiges schaars begint te worden. Dat alles maakt mij een beetje voorzichtig. Niet alle CX-liefhebbers(?) zijn te goeder trouw.
Mijn auto staat al niet bij mij in de straat, ondat dat een straat is die door van de kroeg komend tuig doorlopen wordt dat het leuk vindt om er spiegels van af te rammen, er deuken in te trappen of er over heen te lopen. Mijn CX heeft al een kras over de hele linkerkant opgelopen, en van mijn andere auto zijn allebei de spiegels er al twee keer afgeramd. Nou zou ik mijn CX natuurlijk in een garage kunnen zetten. Maar die bezit ik niet en dan wordt het een beetje te dure hobby, en het lijkt me ook geen lolletje om als je een stukje wilt rijden eerst je auto op te moeten halen.
Ik vind het spotten in principe OK, maar sommigen onder ons hebben wat zeldzamere auto’s, dus berichten waar ze staat, of nog erger altijd staat vind ik daarom niet zo verstandig. Natuurlijk zal iemand die kwaad wil echt wel vinden wat hij zoekt, maar daarom hoeven we het zulke lui nog niet makkelijk te maken. Rijdend spotten lijkt me geen probleem. Maar om de een of andere reden zijn er weinig spotters op mijn routes naar Den Bosch en Utrecht. Kan kloppen, ik spot daar namelijk ook zelden een CX.
Groetjes en veel spotplezier,
Eric
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Helder en begrijpelijk…. Ik heb het persoonlijk voor lief genomen (de afstand) en heb m’n CX in een zo dichtbij mogelijke stalling staan, nog altijd 10 minuten met de auto of fiets, maar tsja, aan straat vond ik geen optie. Dan maar niet 123 i/d CX kunnen stappen.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Kennen jullie die rubberstrip achter de nr plaathouder van deze Italiaanse schone? Lijkt me origineel
Edit: Is gewoon origineel volgens mij, het kleine italiaanse nr bordje zette me op het verkeerde been
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
is idd orgineel je hebt ze wel in 2 maten eentje past precies een normaal kenteken in en die andere is de oudere uitvoering en hier past net geen normaal kenteken in zonder de hoekjes te bedekken.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
EricA schreef:Natuurlijk zal iemand die kwaad wil echt wel vinden wat hij zoekt, maar daarom hoeven we het zulke lui nog niet makkelijk te maken. Rijdend spotten lijkt me geen probleem. Maar om de een of andere reden zijn er weinig spotters op mijn routes naar Den Bosch en Utrecht. Kan kloppen, ik spot daar namelijk ook zelden een CX.
Die enkele idioot die proletarisch heeft gewinkeld voor een break klep en nog wat dingen, die is nu voorzien. Dat is een geruststellende gedachte. De krassen op Eric z’n auto zijn te herleiden tot andere dingen, dan dat de auto een CX is. Ik denk, dat we niet moeten leven vanuit angst en daar het leven niet op moeten inrichten. Dan gaat er een hoop lol en gemak verloren.
25trd schreef:Helder en begrijpelijk…. Ik heb het persoonlijk voor lief genomen (de afstand) en heb m’n CX in een zo dichtbij mogelijke stalling staan, nog altijd 10 minuten met de auto of fiets, maar tsja, aan straat vond ik geen optie. Dan maar niet 123 i/d CX kunnen stappen.
Is het stallen in de garage nou echt uit het oogpunt van schade, of uit het oogpunt van roest
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
@ Robin: het stallen i/d garage is voornamelijk vanuit het oogpunt van roest, maar ik heb al 1x hier i/d straat een flinke schade (>1500 euro) opgelopen zonder aanwijsbare dader… Dus het speelt wel mee, het voelt sindsdien toch minder lekker om d’r hier i/d straat te laten staan.
Maar goed, volgens mij dwalen we af… Punt is dat we gewoon lekker blijven spotten en als iemand zich niet prettig voelt bij het feit dat zijn/haar auto hier voorbij komt, trek even a/d bel zou ik zeggen. Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa