He hallo iedereen,
Bij deze even een vraagje mijn dealer beweerd dat ik over 5000 km mijn distributiesnaar moet vervangen ik rij in een xsara break 1.9 td met nu 214.500 km op de teller.De geschiedenis weet ik niet van deze auto want,ik heb hem vorig jaar juni gekocht.Zijn hier vaste richtlijnen voor om deze snaar te vervangen ? Uiteraard heb ik al gegoogeld maar nee zonder positief resultaat.
Gr.Peter
Hallo,
Zelf heb ik een 1.6 benz en ik heb de snaar laten vervangen bij 230000km maar dat heeft ook te maken met hoeveel je de auto gebruikt. Vaak zit er een sticker onder de motorkap waar op staat wanneer de snaar vervangen is of vervangen moet worden.Als je de auto nog niet zolang hebt en de historie niet weet is het wel verstandig om de snaar te laten vervangen,dan kun je weer jaren vooruit.Als de snaar breekt ben je verder van huis. Ik zou de snaar laten vervangen.
Succes er mee
Glasman
Hoi glasman,
Bedankt voor je snelle reactie….ik laat de snaar ook vervangen hoor heb me auto toch 5 dagen in de week nodig voor woon werk verkeer dat is al 400 km in de week.Laat de motor ook niet in de soep draaien rij met plezier in me Xsara
Greetz Peter
Hallo
Ik weet niet waar je vandaan komt ,maar in Oldebroek zit een bedrijf die het voor een schappelijke prijs vervangt, en dan doen ze ook de waterpomp en spanlagers.
Weet niet of het met een diesel anders is,maar dat kun je altijd vooraf even vragen
Groet Glasman
Volgens het Haynes Manual dient onder normale omstandigheden de distributieriem om de 120k km’s vervangen te worden.
Veel garages bouwen een reserve in en vervangen eerder. Als de distributie eerder vervangen is wordt er gebruikelijk een sticker op de motor geplakt en een notitie in het serviceboekje gemaakt. Zo niet, gewoon doen, beter iets te vroeg vervangen en op zeker spelen, dan een kapot blok te riskeren. Als je de reparatie wil uitbesteden, kan je makkelijk garages in jouw omgeving via internet laten offreren.
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer
heb het pas laten doen bij dealer hier , db riem en spanrol etc, bij een C5 benzine
Incl waterpomp en koelvloeistof verversen
koste 490 euro
Bij andere garage,s (zgn goedkope )zelfs duurder>>>>>>>>
Andere garage s duurder?
ik was 278 euro kwijt incl
groet Glasman
@ glasman: waar was dat, als ik ‘t vragen mag?
xsara break 1.6i 16v benzine (2003)
Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja dat vind ik wel heel erg weinig geld!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
glasman waar heb jij dit laten doen dan
Hallo,
stuur me ff een pv mail dan zal ik je het adres geven
glasman schreef:Andere garage s duurder?
ik was 278 euro kwijt incl
groet Glasman
Was dat met waterpomp ,spanrollen etc, en vloeistof vernieuwen ?/
Op marktplaats staat ook een DB set voor 65 euro maar of dat ook 120.000 meegaat wat zou moeten ???????????????
278 is erg goedkoop iig , heb hier diverse garage,s gehad , wel voor een C5 dan , als het verschil maakt .
ERn waarom geef je zo het adres dan niet ??????????????????
Hallo,
ze hebben de koelvloestof hergebruikt,maar verder nieuwe waterpomp, riem en spanrollen.
Het adres ga ik hier niet op zetten ,dat is aan het bedrijf of ze dat willen of niet.
En ik weet inderdaad niet of het uitmaakt of het een xsara is of een c5 of het makkelijker te monteren is? Ze doen volgens mij alleen citroen s die ouder zijn dan 10 jaar.
Groet Glasman
Zelf heb ik ook een leuk adresje gevonden in Amsterdam Noord een nieuwe distributie snaar waterpomp en,de rest wat erbij dient te horen.Het bedrag wat ik hiervoor moet betalen is 350 euro naar mijn mening niet duur.
Greetz Peter
Hallo ,
dat is inderdaad ook niet duur, helemaal als je daar in de buurt woont.
Als je een beetje rond kijkt ,hoef je jezelf echt geen rib uit je lijf te laten rukken.
Veel garages prijzen zich zelf de markt uit met van die belachelijke hoge prijzen.
Heb je mijn mail nog gehad? Weet niet zeker of het versturen goed ging.
Ik hoor het wel
Groet Glasman
Nee glasman heb je mail niet ontvangen en, volgende week woensdag krijgt mijn xsara een nieuwe distriesnaar waterpomp enz
Greetz C@rtman