Ik wil deze auto toch een waardig afscheid geven vandaar dat ik nog even een deel 2 open.
Nogmaals wil ik zeggen dat ik deze auto erg ga missen.
Trouwens de middenarmsteun voor haal ik er uit maar ga ik denk ik niet in de witte 16v bouwen.
Dus die is bij deze te koop. een orginele middenarmsteun voor van een BX.
Verder zal ik vanmiddag de laatste foto’s van deze 16v posten!
Hier nog een link naar mijn vorgige topic:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180535&start=0
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Persoonlijk vind ik het jammer dan Reneetje 1 dag voordat de auto verkocht is mijn topic dicht gooit. Ik denk dat w8 dan nog 1 dag man….
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
BX19TZI schreef:Persoonlijk vind ik het jammer dan Reneetje 1 dag voordat de auto verkocht is mijn topic dicht gooit. Ik denk dat w8 dan nog 1 dag man….
Had me een pb gestuurd, overal is over te praten he
Het is dan nu echt voorbij. Eigenlijk ben ik best verbouwereerd. Maar de auto is opgehaald. Mijn trots… een prachtige 16V.. Ze is verkocht.
Hier nog de laatste foto’s. Deze auto ga ik echt missen.
Maar hopenlijk zie ik hem nog eens. De auto rijdt nu rond in Zwolle.
Dit was afgelopen maandag.
Het blijft een gave bak.
Verder wil ik jullie allemaal bedanken voor reacties, tips en hulp.
Nu op naar het volgende project. De GTi automaat.
Voor de witte 16v staat er trouwens ook heel wat in de planning. Maar dat kunnen jullie lezen in het topic over die auto.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Is de nieuwe eigenaar een bekende (van hier) misschien?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik ben vandaag weer bij deze auto geweest. Ik heb er even mee gereden. Het is namelijk een optie dat ik de auto weer terugneem. Er waren me wel een aantal dingen opgevallen:
- de auto start direct
- de moter maakt aan distrubutie zijde een heel raar geluid. (alsof de riem tegen de kap aankomt)
- de hd pomp is errug slecht
- de auto veert errug goed nog
- als de auto in stationair loop afslaat slaat die heel moeilijk aan. Met vreselijke geluiden
- de auto was heel erg vies vooral het moterruim
- het lederen interieur ziet er nog zeer strak uit.
- moter loopt heel af en toe op 3 poten
Nou mijn vraag. Kan door een hd pomp de d-riem overbelast raken en van de juiste tijd afgaan?
120 rijdt de wagen prima maar ik vertrouw het niet helemaal. Jullie advies naar aanleiding van deze punten is gewenst. Ow ja en de roestduivel heeft ook niet stilgezeten, maar afgezien van de voorruit is het wel te overzien.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
DOE HET NIET!!!!!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Wilde je nou auto’s minderen?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Zo ff weer het topic afblazen.
Na 2 jaar is de auto dus weer bij mij terug. Ik kan er nog prima mee rijden. Meteen even gekeken naar de problemen die de auto heeft. Het lijkt allemaal wel mee te vallen.
Zou toch bijna het ding weer gewoon willen houden. Maar dat ga ik niet doen. Ik had mezelf namelijk voorgenomen te gaan minderen met de bx-en, maar voor als nog lukt dat niet.
De teller staat nu inmiddels op 226.000. Het abs systeem werkt perfect.
Dan met dit weer is het open dakje ook wel lekker en het lederen interieur is natuurlijk geweldig.
Hier ga ik weer ff een nachtje over slapen. Straks nog even kijken of ik hem kan prepareren voor een verse apk.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Ow ja ik heb weer aantal foto’s gemaakt ,maar ff geen zin om te posten! De auto ziet er nog redleijk goed uit iig.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Zo ik rij inmiddels weer een paar dagen in het ding.
Ik moet toch zeggen dat na het oplossen van de kleine problemen het toch weer zalig rijdt.
Moeiteloos over de 6000 toeren. (uiteraard alleen als die warm is)
Ik weet dan altijd meteen weer dat ik daarom 16v rij.Ik geef niet vaak flink gas, maar als ik dat wil dan gebeurd er ook daadwerkelijk wat. Niet zo suf als bij een 1.4 of 1.6 bx. Kortom heerlijk een 16v!
Btw voordat mensen weer geen zeuren dat ik hun 1.4 of 1.6 bx afkraak. Het zijn prima auto’s, maar gewoon veel minder dan een 16v. Uiteraard kan en mag je dara anders overdenken. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.
Zelfs mijn BX-club stickers zaten er nog op.
Btw gaaf he dat traanplaat!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ja, dat traanplaat maakt ‘m echt af!
Hoe doe je het trouwens met je verzekering, heb je al je rijdende auto’s verzekerd, of rijd je altijd een tijdje met één auto?
Erg mooie auto hoor! Kan me voorstellen dat een 16v nog beter rijdt dan een 1.4 of 1.6! Vind alleen traanplaat bij Volkswagen en Opel passen maar dat is mijn mening dan weer
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Mijn reactie was ook niet serieus bedoeld .
Maar het voordeel aan de 1.6 en 1.4’tjes is dat we dan toch weer over een compleet ander budget spreken. Die zijn met relatief weinig geld te onderhouden terwijl bij een 16V alles toch weer een stukje duurder en complexer is .
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
BunnY schreef:Maar het voordeel aan de 1.6 en 1.4’tjes is dat we dan toch weer over een compleet ander budget spreken. Die zijn met relatief weinig geld te onderhouden terwijl bij een 16V alles toch weer een stukje duurder en complexer is .
met een 16V zit je echt in een andere catagorie auto, maar ik denk dat het van veel dingen afhankelijk is. een 16V zit gewoon alles uit het boekje op en dus kan er veel defect. toch kan je in een 1.6 ook veel geld steken als je die bijvoorbeeld met alleen nieuw en origineel dealer onderdelen repareert. sommige 16v delen zijn duurder andere niet. wel zijn de onderdelen van slopers bij een 16V schaarser dus specifieke delen zal je vaak nieuw moeten kopen maar een andere bx kan je ook met ABS kopen bijvoorbeeld. mij valt het onderhoud van de 16V in ieder geval erg mee ik had het erger verwacht maar zo goedkoop als een 1.4 zal het gewoon nooit zijn. overigens niks ten nadele van de 14 want die rijden echt prima en heb ik met heel veel plezier gereden.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Ik denk bijvoorbeeld specifiek aan het vervangen van de starter. Bij mijn 1.6 was dat (voor de eerste keer) op een kleine 4uur gedaan. Als ik echter zie wat er bij een 16V allemaal moet worden afgebroken.
Is ook de reden dat ik niet persé nog van die grote motoren wil hebben. Geef mij maar een kleine motor waar je overal makkelijk bij kan Het ligt natuurlijk anders als je Jay Lenno heet en een inwonende garagist hebt
Ik vergelijk dus puur qua ‘hoe graag zou IK aan een 16V sleutelen’