3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Jaap’s Exclusive Groene Draeck…..
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 24 mei 2010 08:45 PM
  [ # 31 ]

Dank jullie wel allen.
Ik kan inmiddels melden dat het niet rondgaan van de startmotor na een rit en het slecht starten als de startmotor wel rond ging te wijten was aan een slechte accu. Ik heb de accu van de Ambiance (Wilco 71 Ah) omgeruild omdat die nagelnieuw is én meer capaciteit heeft: geen startproblemen met warme motor meer. Startmotor draait gewoon rond en ze start vlot. De oude accu had waarschijnlijk niet genoeg oemph om vlot die startmotor rond te sjorren, waardoor de motor verzoop…..

De accu was een Bosch Silver, onderhoudsvrij, zag er niet al te sjofel uit maar ik kon geen datum ontdekken. eenmaal in de Ambiance weigerde ook deze te starten, dus de conclusie was snel getrokken. Dat zijn 2 problemen van het lijstje af, nu de airco nog.

Kan een accu zo rot zijn dat ze wél van zichzelf herstelt maar niet genoeg oplaadt tijdens een rit ?

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 25 mei 2010 12:50 AM
  [ # 32 ]

Meet voor de gein eens de dynamo van de V6 op, geeft ie wel 14volt door?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 25 mei 2010 01:31 AM
  [ # 33 ]

of een lekstroompje? Uit ervaring weet ik dat dat accu’s behoorlijk kan slopen…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 mei 2010 11:59 AM
  [ # 34 ]
JaapJ schreef:

nu de airco nog

Dat zal een kwestie van vullen zijn?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 25 mei 2010 07:47 PM
  [ # 35 ]
eXpelliarMus schreef:

Meet voor de gein eens de dynamo van de V6 op, geeft ie wel 14volt door?

Yep keurig 14 Volt, accu zelf omstreeks 13 volt, de brakke accu 12,1 V, en die kreeg de startmotor van de Ambiance ook nu niet meer rond.
Ambi is nu voorzien van een andere accu.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 26 mei 2010 07:16 PM
  [ # 36 ]

Airco zojuist gevuld met 700 gram koelmiddel terwijl er maar 125 uit kwam, dus die doet het ook…. cool smile

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 26 mei 2010 07:27 PM
  [ # 37 ]

Lekker frisssss gooi

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 26 mei 2010 07:35 PM
  [ # 38 ]

Lekker, laat het warme weer maar komen. cool smile

Profiel  
 
tzi_break
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 14-11-2005

- XM 2.1 TD SX
Gepost: 26 mei 2010 07:52 PM
  [ # 39 ]

Even draadje kapen: Is dat nu nog simpel zelf te doen, dat bijvullen van de airco? De mijne is ook zo lekker koud…...en ik verdenk het koelmiddel ervan niet meer in het systeem te zitten.

En waar haal je dat dan? Nog andere dingen om op te letten? (antwoord mag ook in mijn eigen topic Martijn’s turboD12)

Groets,
Martijn

NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 26 mei 2010 08:42 PM
  [ # 40 ]

Als de jouwe nog lekker koud is zal er in ieder geval nog (genoeg) koudemiddel inzitten Martijn. Maar het is niet zelf te doen. Ik heb voor 50 euro de hele cyclus gehad, leegtrekken - vacumeren - bijvullen, aan een volautomatische kast. Ongeveer halfuurtje in totaal. Ik was bang voor een lekkagemelding van de kast maar die bleef uit.

EDIT: en dit kun je laten doen bij legio (airco) bedrijven, maar bv ook bij Kwikfit, 2x zo duur als ik nu betaald heb, maar da’s ook uitzonderlijk goedkoop.

Profiel  
 
tzi_break
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 14-11-2005

- XM 2.1 TD SX
Gepost: 26 mei 2010 08:54 PM
  [ # 41 ]

Die van mij is dus niet koud Wink Kwikfit is een no-go area voor mij overigens, die lui vertrouw ik nog niet eens een einddemper v/d uitlaat toe.. mja.. toch maar eens een retourtje aircospecialist boeken dan Smile

Bedankt voor de info in ieder geval, en uiteraard veel fris zweefplezier gewenst Very Happy

Groets,
Martijn

NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 26 mei 2010 08:57 PM
  [ # 42 ]
Profiel  
 
tzi_break
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 14-11-2005

- XM 2.1 TD SX
Gepost: 26 mei 2010 09:01 PM
  [ # 43 ]

Ja, die lui ken ik… sterker nog.. ik ben daar vaste klant geweest voor een hele tijd.. sinds hun 1e monteur (die hier een paar deuren verderop woont) is het helaas een puinzooi geworden daar..

Groets,
Martijn

NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 26 mei 2010 09:04 PM
  [ # 44 ]

Ok, maar wat kan jou die puinzooi schelen, ze pluggen 2 slangen aan je airco en die kast doet het werk, je krijgt een mooi uitdraaitje van wat er uit en in is gegaan, en je bent weer weg. Ze gaan gerust niks overhoop halen bij je hoor als je daar niet om vraagt.

Profiel  
 
stooftaker
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 18-01-2006

Gepost: 28 mei 2010 10:59 AM
  [ # 45 ]

airco vullen is een geregistreerde bezigheid waar rapportage voor afgegeven moet worden, dat is ook 1 van de redenen dat je dat niet zelf kan doen. Dus kun je dat rustig bij elk daartoe gemachtigd bedrijf laten doen, er moet nl geregistreerd worden wat eruit komt en wat er vervolgens weer in gaat carrot

XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook