Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
waterman schreef:met die moeren regel je de bovenspanning en onderspanning af.
Dat dacht ik al. Moet ik dan aan één moer draaien totdat er 13 volt is bij een stationair draaiende motor en aan de andere tot er bv 13,4 volt is op 3000 toeren?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, je moet een moer verdraaien tot ie niet meer dan 13,8 volt geeft bij 3000 rpm. Welke dat is weet ik niet meer eigenlijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nou, dan maar een plaatje voor de mooi…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
waterman schreef:Nee, je moet een moer verdraaien tot ie niet meer dan 13,8 volt geeft bij 3000 rpm. Welke dat is weet ik niet meer eigenlijk.
Ik ga eerst nog even naar mijn accu kijken voordat ik aan die moertjes ga draaien. Misschien staat er wel een cel droog…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik had van de week ook te maken met een brakke accu en die mat ook maar 12,1 V van zichzelf, mijn goede tegen de 13 Volt. Ik lees ook nu dat ze zo’n 12,6 - 12,8 Volt moeten hebben. De mijne was onderhoudsvrij en wou ook niet meer opladen.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dus…
Mijn brakke acculader is eindelijk aan de praat. De spanning is langzaam naar 13 volt gestegen, dat gaat nog wel even door. Vanavond haal ik hem eraf en meet ik de spanning, morgen kijk ik dan of de accu zijn spanning houdt. Daarna de regelaar instellen en kijken of er dingen door gaan branden omdat het hok niet meer dan 13v gewend is.
Inmiddels heb ik door hoe het zoeklicht werkt. Met dim- of grootlicht aan de linker tot voor kort onbekende schakelaar omhalen en hij brandt.
Grootlicht RV werkt niet omdat ie geen spanning krijgt. LV krijgt wel spanning, dus dat kan niet moeilijk zijn om te vinden maar daar heb ik geen zin meer in.
Daarnaast heb ik ontdekt dat de voorstoelen plat kunnen en samen met de achterbank een prima 2 persoons bed maken.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Geheugensteuntje: spanning is na twee uur aan de druppellader 12,93 volt.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En het is wel iets kouder geworden..
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Vraagje.
Ik wil de benzineslangen en de slangen van de koeling vervangen want die zijn allemaal te oud. Kan ik alles bij de Brezan gaan shoppen? De meeste slangen zijn namelijk universeel aangezien het blok bij elkaar geraapt is. Is alles daar per meter te koop? Of zijn er betere adressen?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
http://www.gamesa.nl/ heeft het iig per meter
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Brezan ook.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Of je gaat gewoon effe bij van Bemmelen en bij v/d Laan in de stapel neuzen naar iets dat mooi past. Is goedkoper en ziet er vaak een stuk beter uit!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik ga vanavond even lengtes en diktes meten zodat ik morgen slangen en klemmen kan halen.
Het plan is om zaterdag met de trax naar de stalling te rijden en daar de startmotor en dynamo eruit te slopen. Dan kan ik ze maandag ter revisie brengen en de week erna ophalen. Dan moet ik alleen nog een lift terug uit de stalling zien te regelen, maar dat moet zaterdag’s wel lukken.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
waterman schreef:Of je gaat gewoon effe bij van Bemmelen en bij v/d Laan in de stapel neuzen naar iets dat mooi past. Is goedkoper en ziet er vaak een stuk beter uit!
Hebben ze een stapel met nieuw spul? Het meeste wat er nu op zit is universeel, op een paar rare hoeken na. Dat zijn volgens mij verknipte “originele” slangen…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Universele slangen van brezan o.i.d. zijn onwijs lelijk trouwens. Zelfs op de trekker heb ik die vervangen voor slangen uit een BMW. Gewoon omdat dat er wél ok uitziet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste