Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
GWHENDRIKS2 schreef:Liever de orginele BX wieldoppen, dan de zx wieldoppen.
Het wieldoppendilemma is over, ik heb op CM Hella wieldoppen gekocht, dezelfde als in de Accessoirie Folder.
De doppen van rechtsboven zijn het geworden, lekker goedkoop dankzij de CX-club stand.
Ze pasten blijkbaar niet op de CX en waren derhalve gunstig geprijsd.
Ik vond de eierdopjes ook wel charmant en erg origineel, maar het grote punt zijn mijn velgen, die zijn erg roestig en lelijk en bij eierdop-dopjes kun je de buitenrand van de velg nog zien.
Dat was dus niet erg netjes en met de Hella dopjes ziet het er weer fatsoenlijk uit!
Eerdaags maar eens een begin maken met de deuren (zwartspuiten van de raamstijlen) die ik heb staan en natuurlijk de beurt.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Dit draadje gaat nog steeds over de NB-13-JT?
Super dat hij nog steeds rijdt. Hoeveel kilometer staat er nu op de teller?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Oooooh, die BX die rijdt voorlopig nog wel , nog steeds zonder noemenswaardige problemen en tot groot genoegen van ondertekende wordt hij steeds mooier/betrouwbaarder.
De enige storingen die nu en dan de kop opsteken zijn te wijten aan de solenoïdklep op de carburateur en na even doorblazen van het ding kan de reis weer worden hervat.
(leuk als je op de Parkeerplaats van de LIDL noodgedwongen onder je motorkap duikt en vervolgens weer gezellig wegzweeft!)
De teller is nog niet eens zo gek veel verder gedraaid sinds Oktober en staat rond de 267.000!
De BX is voor mij meer een “schmuckstuck” en wordt uitermate vertroeteld !
Ik beleef erg veel plezier aan het rijden en maak dan tijdens mooie dagen veelvuldig ritjes (alleen nog niet met de camera op de voorstoel)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ik geloof dat hij 208.000km gelopen had toen ik hem kocht (feb ‘06) schiet toch wel op dus
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
265K toen ik hem kocht.
De vorige eigenaar maakte wegens studie veel kilometers, ook zijn ze er nog mee naar Italië geweest.+
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Jup en naar zuid-Frankrijk!
Koelvloeistof heb ik ooit eens vervangen. Of toch niet ? (denk denk)..
Prachtig mooi dat de BX nog rijdt. Inmiddels belasting vrij zeker?
(nb: de Visa D. rijdt ook nog steeds, was van plan de koppeling + bak te verwisselen, alleen de AX van mijn vriendin had de koppakking lek - dus daar was ik druk mee afgelopen vakantie)
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ze bevalt uitstekend, vooral nu de kosten gelijk zijn aan die van een tweedehands fiets…
De KVS is redelijk roestig en smerig, dus:
Dat moet er bij mij mooi schoon uitzien en fris zijn, misschien wat neurotisch van me, maar wel een goede tic
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Lang geleden dat er iets veranderd is in dit topic, maar er is iets nieuws onder de zon…
Sinds kort tikt de motor en ik vermoed dat de kleppen moeten worden gesteld.
Hoeveel tijd zou dat kosten bij de dealer?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
een tik in de motor is niet best toch? kleppen hoor je als een soort luidruchtig typen en niet als een tik. nou in ieder geval succes!
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het klinkt ook meer als een typemachine hoor, denk niet dat kleppen stellen kwaad kan.
Al heeft de motor al 267.000 kilometer gereden zou ik het niet vreemd vinden als hij de geest gaf.
Ik heb al heel wat van deze motortjes gehad in visa`s en vrijwel altijd waren het de kleppen, nog nooit erger meegemaakt.
Nadat de olie ververst was en de kleppen waren gesteld was het weer over
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
o gelukkig dan maar! olie wisselen maakt inderdaad wel wat uit.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Er moet verder ook wel wat gebeuren:
-Deurscharnieren roest een halt toeroepen (nog minimaal)
-deuren moeten nog steeds worden afgewerkt voor ze erin kunnen
-Adal Wissel
-Remklauw RA gangbaar maken
-retourleiding van hoogteregelaar naar LHM-vat vervangen
-Radiator wisselen voor een frisse (nieuw??)
-Dorpels zwart maken
De BX wordt eerdaags geschorst omdat de APK afloopt en de behoefte naar de BX er niet is in het najaar.
Dan zal ik langzaam een begin maken met deze werkzaamheden.
De visa heeft immers ook nog een paar plekjes voor dat deze de winterse omstandigheden aankan, vooral roestgaten…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Maurice van Mourik schreef:Hoeveel tijd zou dat kosten bij de dealer?
Kleppen stellen is toch prima zelf te doen?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Rugproblemen…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ja, dan wordt het wat problematischer.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90