hoe goed werkt de verwarming bij een C15 met benzine motor?
in de DS draad las ik over slechte verwarming, omdat ik nog niet met de C15 heb gereden maar dat deze winter wel ga doen deze vraag
als het niet zo een goede verwarming zou zijn wil ik nu even kijken om een 2é radiator bij te plaatsen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: verwarming C15?
Bij een Visa is de verwarming gewoon prima. Ik kan met voorstellen dat bij een C15 met ongeisoleerde grote bak dat het wat moeilijker warm te krijgen is misschien. Bak isoleren?
daar ben ik dus bang voor dat met het grote volume van de bak het moeilijk zal zijn om hem warm te krijgen, het is een personen uitvoering dus de bak afsluiten is geen optie
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Re: verwarming C15?
Handjes schreef:Bij een Visa is de verwarming gewoon prima. Ik kan met voorstellen dat bij een C15 met ongeisoleerde grote bak dat het wat moeilijker warm te krijgen is misschien. Bak isoleren?
Ik heb wel eens in de winter met zo’n ding gereden, een diesel welliswaar die nog wat langzamer op temperatuur komt dan een benzine. Kan mij niet herinneren dat ik koude heb geleden.
dat is goed nieuws
ik hou er namelijk niet van om te zitten koukleumen in mijn wagen
het zal bij mij ook wel goed werken dan vermits momenteel heel de motorruimte leeg is en ik de radiators gespoeld heb, netjes nieuwe antivries er in als hij opgebouwd is en dan moet het wel lukken
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb er ook nog nooit last mee gehad.
De verwarming werkt echt super goed juist.
Mijn auto is veel sneller warm dan de nieuwe wagen van mijn ouders.
(gemerkt vorig jaar met die kou toen)
Ps. ik heb een diesel.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Rataplan schreef:Kan kloppen
Koelwater systeem diesel is totaal verschillend aan die van de benzine
De diesel heeft bvb een koelwater expantie tankje
De expantietank van een benzine zit geintegreerd in de ratiateur
Maakt niet zoveel uit hoor met die tankjes. Het gaat meer erom dat een (turbo)diesel die niet wordt belast veel minder warmte genereert dan een benzinemotor. Bij een BX heb je precies hetzelfde effect en daar hebben allleen de turbodiesel en de gti 16v een los expansietankje.
Daarentegen kan een diesel die echt moet gaan werken (in de bergen of met een aanhanger) ineens wel heel veel warmte gaan genereren. Vandaar dat ze vaak een grote radiateur hebben in verhouding tot het vermogen.
Re: verwarming C15?
paso schreef:hoe goed werkt de verwarming bij een C15 met benzine motor?
in de DS draad las ik over slechte verwarming, omdat ik nog niet met de C15 heb gereden maar dat deze winter wel ga doen deze vraag
als het niet zo een goede verwarming zou zijn wil ik nu even kijken om een 2é radiator bij te plaatsen
ik had een c15 diesel, na een kwartiertje was het net een sauna
In mijn wijlen C15 diesel, zat een warmtewisselaar om op PPO te rijden in serie met de kachel. Daardoor werd het, zeg maar, redelijk frisjes.
Gordijntje opgehangen tussen de voorcabine, en het laadgedeelte, en toen was het binnen 5 á 10 minuten ook lekker warm.
Test
wel nu ik ermee rij kan ik wel zeggen dat hij in een mum van tijd hete lucht geeft, alleen eer de bak zowat warm is (versie met een achterbank), dat duurt wel wat
ook de ontwaseming van de voorruit gaat heel goed
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ik heb de cabine tot op raamhoogte geïsoleerd met hard pu schuim (geel) van 4 cm, afgewerkt met een stukje goedkoop tapijt
wel wil ik de wielkasten nog inpakken om de rolgeluiden te verminderen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017