Verzwaarde of hulpveren ivm gastank
Peet21
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 27-01-2010

Gepost: 23 mei 2010 09:31 AM

Mijn C3 heeft nogal eens last van drempels omdat ik waarschijnlijk te zwaar ben achter door de gastank.
1.Wat is de beste oplossing, vervangende veren of hulpveren?
2.Waar te bestellen voor een redelijke prijs?
3..Is het een eenvoudige klus? Een brug heb ik beschikbaar.

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 24 mei 2010 02:31 PM
  [ # 1 ]

Gewoon een euvel van de C3. het ding staat veel en veel te laag op zijn pootjes.
Hierdoor heb ik beide voorspatlappen al aan gort gereden.

Met 3 of meer volwassenen er in ik raak ik op elke drempel met de voorspoiler ook de grond en komt de achtervering wel eens tegen de aanslag. Mijn C3 is origineel, er zitten geen afwijkende banden of velgen op en hij is ook niet verlaagd (naar beneden gehaald).

Hulpveren of extra veren zou ik er persoonlijk niet onder zetten, die zijn volgens mij meer voor het gebruik van een sleurhut.
Aangezien de vering van de C3 al bagger is (veel en veel te stug en te korte veerwegen achter), gaat het comfort er alleen maar nog verder op achteruit.

Neeeee, ik knal niet met 60 over een drempel met de C3, maar altijd met aangepaste of (zeer) lage snelheid.

Als ik over drempels wil racen, pak ik de Acadiane wel, die doet het nog net iets beter dan een 2CV

Profiel  
 
Autofan1985
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 11-11-2009

- C2 1.4 VTR
Gepost: 27 mei 2010 10:23 AM
  [ # 2 ]

Verschillen een C2 en C3 zo in vering dan? Want mijn C2 is alles behalve stug en ook hier is niks aan gedaan, behalve optische wijzigingen.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 27 mei 2010 11:41 AM
  [ # 3 ]

jeroen-2cv is de vering van een 2CV en Acadiane gewend Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 mei 2010 11:52 AM
  [ # 4 ]

Hulpveren in combinatie met een gastank zijn een prima oplossing voor het probleem van doorslaan en doorzakken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Autofan1985
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 11-11-2009

- C2 1.4 VTR
Gepost: 27 mei 2010 12:18 PM
  [ # 5 ]
Autofan schreef:

jeroen-2cv is de vering van een 2CV en Acadiane gewend Wink

Ja ok, dan vindt hij zelfs een Mercedes S-klasse nog stug waarschijnlijk. Razz

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 01 juli 2010 06:15 PM
  [ # 6 ]

Onder mijn xsara picasso heb ik MAD hulpveren (je ziet ze vaak doorgezakt rijden). In het begin dacht dat zal wel stuiteren worden. Mar ik heb er geen spijt van, echt niet. De ruimte tussen de band en spatbord word wel groter, hij ligt dus hoger.
Met volle vehuisbagage zakte hij misschien een centimeter in.
Beter word meteen een mindere zijwindgevoeligheid op de snelweg.
Een c3 is anders maar toch..misschien heb je er wat aan aan deze opmerking.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 juli 2010 06:20 PM
  [ # 7 ]
waterman schreef:

Hulpveren in combinatie met een gastank zijn een prima oplossing voor het probleem van doorslaan en doorzakken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook