Ook al contact gehad met Van der Spek in Moordrecht?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
CEE-IKS schreef:
Let op, de verdamper is wel ietsje duurder dan een italiaans prulding, maar het rijgenot en betrouwbaarheid zijn echt vele malen beter!
Erg jammer deze nutteloze opmerking, want ik begrijp dat je de ‘ervaring’ uit tweede hand haalt.
Nogmaals, en dat geef ik ook aan in het bewuste topic: míjn persoonlijke ervaring met OMVL-verdampers is erg goed en kan het merk daarom iedereen aanraden.
Wat niet wil zeggen dat andere verdampers niet even goed of zelfs beter scoren, maar wees in ieder geval objectief…
Op diverse oldtimerbeurzen waaronder ook CiMo staat er vaak ook een stand waar ze deze verdampers aanbieden; de ervaringen op andere merken dan Citroën zijn eveneens uitstekend.
Laat je goed inlichten en ga in de vrede niet op spookverhalen-basis een keuze aan…
‘Spirit of avant-garde’














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou…. Helemaal ongelijk heeft Cee-iks niet vrees ik. Ik ben zelf ook helemaal niet zo te spreken over de OMVL verdampers. De afstelling verloopt inderdaad vrij snel. Ik heb een CX gehad met zo’n verdamper en die moest iedere 5000 km worden bijgeregeld, een DS waar ie na 70.000 km stuk was en ik heb nu een Range Rover Classic met een 3500 V8 die voor geen meter af te stellen is met een OMVL. Inmiddels zit er een andere in die het wél goed doet…
In mijn garage-tijd heb ik met erg veel merken verdampers ervaring opgedaan en OMVL was niet de fijnste zeg maar. Dus om nu te gaan roepen dat het ” een nutteloze opmerking is” vind ik vrij nutteloos, omdat zonder die “nutteloze” info ik nooit gereageerd zou hebben op deze vraag en dus geen nuttige info had kunnen geven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En hoe zit het nu met dat nokkenaslager?
Ontstaat me hier zomaar ineens veel lpg info
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
BasisBIX schreef:Ook al contact gehad met Van der Spek in Moordrecht?
Hen net even gebeld en ze geven aan dat he bij hen E 1800,- gaat kosten. Dat is me een te groot prijsverschil daar de andere Agin en AGS ook goed aangeschreven staan voor 2/3 van die prijs.
Na onderstaande te hebben gelezen (Cee-Iks en Waterman) ga ik wel voor een Vialle F-Type verdamper en geen OMVL.
Het plan was morgen een afspraak te maken met een van de twee inbouwers maar daar ik vandaag begreep dat mijn werkgever elk moment kan omvallen houd ik het geld nog even in mn zak en wacht ik nog even af met LPG inbouwen.
Wel vandaag een setje windvangers opgehaald en, heel nieuwsgierig, eentje al ‘geinstalleerd’. Op de snelweg werken ze perfect ‘wapper-reducerend’. Ik moet hem nog wel even goed tussen het rubber vastzetten want het raam sloot niet zo netjes af en daardoor hbe je meer rijwind als het raam dicht is.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb een omvl in de gs.. brrrr.
De vialle is by far de beste verdamper. Verder is LandiHartog ok.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
samuel schreef:En hoe zit het nu met dat nokkenaslager?
Ontstaat me hier zomaar ineens veel lpg info
Huh? wat bedoel je nou precies?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:samuel schreef:En hoe zit het nu met dat nokkenaslager?
Ontstaat me hier zomaar ineens veel lpg infoHuh? wat bedoel je nou precies?
Was ik ook benieuwd naar idd.
Nog wel een andere vraag over LPG: is het wijs meteen Flashlube of een ander product te laten installeren (dat werd ergens tussengeplaatst kan ik me herinneren) zodat er extra smering is en de kleppen niet verbranden? Of is dit een mooi verhaal maar niet nodig?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Flashlube is onzin bij een cx.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:samuel schreef:En hoe zit het nu met dat nokkenaslager?
Ontstaat me hier zomaar ineens veel lpg infoHuh? wat bedoel je nou precies?
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Pascal schreef:CEE-IKS schreef:
Let op, de verdamper is wel ietsje duurder dan een italiaans prulding, maar het rijgenot en betrouwbaarheid zijn echt vele malen beter!
Erg jammer deze nutteloze opmerking, want ik begrijp dat je de ‘ervaring’ uit tweede hand haalt.
Voor alle duidelijkheid, ik doelde hiermee zeker niet op één type verdamper en ook niet specifiek op het merk OMVL…..
Ik kan alleen vertellen wat mijn auto doet met een Vialle F-type verdamper, daarnaast heb ik in mijn directe omgeving wel problemen gezien met andere verdampers. Overigens heeft een vriend van me ook een OMVL op zijn Volvo op aanraden van een Volvo kenner, maar hij is zeker niet tevreden. Hij moet veel vaker afstellen en in het begin kreeg hij meteen een probleem had met deze verdamper waardoor hij onder garantie een nieuwe heeft gekregen. Maar blijkbaar zijn er dus ook genoeg OMVL rijders zonder problemen.
Ik geef meteen toe dat die Vialle verdamper ook beslist niet de goedkoopste is, maar mijn ervaring van de afgelopen 10 jaar is dan ook probleemloos.
Flashlube is een onzinnige toevoeging voor een Douvrin motor zoals Waterman ook al vertelde, de kop aanpassen is ook al niet nodig. Wel is het raadzaam elke 10.000 netjes de kleppen te stellen. De eerste keer nadat het LPG ingebouwd is zou ik het na 5000 km doen. Mijn ervaring is dat de kleppen bijna niet inlopen. Oja ontstekingstijdstip aanpassen is ook al niet nodig, hooguit de bougies op 0.6 mm zetten.
LPG en een Douvrin motor is dus een prima combi!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
CEE-IKS schreef:Pascal schreef:CEE-IKS schreef:
Let op, de verdamper is wel ietsje duurder dan een italiaans prulding, maar het rijgenot en betrouwbaarheid zijn echt vele malen beter!
Erg jammer deze nutteloze opmerking, want ik begrijp dat je de ‘ervaring’ uit tweede hand haalt.
LPG en een Douvrin motor is dus een prima combi!
Het klinkt allemaal heel simpel. Het zal een installatie met een Vialle verdamper worden. Nu alleen nog even wat financiële zekerheid en ik kan een afspraak maken.
Hartelijk dank allemaal voor de tips en informatie!





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Ik heb er een Landi-Hartog lpg installatie in vanaf 2008 inmiddels een 7000 probleemloos mee gereden.
Echter ik heb geen douvrin maar een 2400 Citroen motor dus ik weet niet of mijn bevindingen relevant zijn.
Citroen c32 Hilton XLS
Na gisteren het rechter windscherm ook te hebben gemonteerd hebben we vandaag een flink stuk gereden.
Het lijkt er echter op dat de windschermen er wel voor zorgen dat er minder ‘gewapper’ is als je op de snelweg het raam open hebt maar als de ramen dicht zijn heb ik nu ook een klapperend geluid waar het eerst lekker rustig was. Het geklapper (en ik kan ook daadwerkelijk wind voelen) komt van de bovenhoek aan de achterkant (zie rode cirkel). En idd, het raam sluit hier alleen mooi aan op de buitenkant van het raamrubber en niet op de binnenkant. Ik heb het eea geprobeerd maar kon hem niet goed sluitend krijgen. Heeft er iemand een tip hoe ik dit wel goed sluitend krijg? Zoals het nu is ben ik de windschermen liever kwijt dan rijk.
En dan nog een simpel vraagje: waarvan is het elektrische geluid in het dashboard, het lijkt op het in- en uit-zoomen van fotocamera en duurt soms een paar seconden en soms minuten?





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
In eerste instantie moet je je windvangers een beetje helpen voordat je het raam goed dicht krijgt, het zal zich wel moeten vormen.
Ik had dat in het begin ook zo erg zelfs dat ik ze direct de container in wilde mikken, maar nu sluiten ze perfect.
Citroen c32 Hilton XLS