7 van de 22
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Allochteun’s Citroen BX 1.9 TRD Automatic. Einde oefening?
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 11 mei 2010 11:45 AM
  [ # 91 ]

Omdat dat ding relatief goedkoop is en als die begint te lekken of anders stukgaat, moet je weer opnieuw de d-riem vernieuwen.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 11 mei 2010 11:48 AM
  [ # 92 ]

Ah vandaar.

Lijkt me een prima reden.
Waterpomp gaat mee.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 mei 2010 12:02 PM
  [ # 93 ]

Tja een waterpomp heeft ook een lager en keerring. Die dingen kunnen gaan lekken of in zeldzame gevallen vastslaan. Heb ik gehad met een Slopel Kadead diesel, ding trok de riem gewoon over die vaste pomp heen. Dat ging goed tot de tanden op waren en over de nokkenas begonnen te slippen.

Dus als je spanrol niet al te fris meer is, neem je ook altijd je pomp mee.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 27 mei 2010 01:52 PM
  [ # 94 ]

Goed. Zijn we weer eens.

Auto rijdt nog steeds, met inmiddels ook nieuwe distributie, rollen en waterpomp.
Maar goed, tis een BX, dus dat houdt je bezig.

Afgelopen weekeind bleek het kreng (sorry schat) LHM te lekken als een malle. Waarschuwingslampje, bijvullen, 100km verder, waarschuwingslampje…

Nu bleek de ontluchtingsnippel aan de achterzijde vrij dood, dus bij elke keer remmen spoot de olie er vlotjes uit.
Normaal zou je dat merken, ware het niet dat mijn inrit behoorlijk oploopt en ik dus niet rem als ik hem thuis parkeer. En dus nooit plasjes gezien. Maar goed, nieuw nippeltje, gelijk maar alle LHM afgetapt (was toch niet meer dan 3 druppels meer Wink) en sinds een kwartiertje lekt ze daar iig niet meer.

Ga zometeen aan de gang met de automaat, die moet ook nog steeds.

Verder zit ik nog met wat kleine dingetjes:
-Riem van de hydroliekpomp vervangen. Is besteld, niet in al te beste conditie namelijk.
-Verdeelblok LHM bij de radiator lekt een beetje. Niet meer dan druppelen, maar is niet de bedoeling natuurlijk. Is het veel werk om zo’n ding te vervangen, en belangrijker, kan ik puur het verdeelblok vervangen of moet ik dan ook met leidingen aan de gang?
-Kleppendeksel is vervangen, maar lekt nog steeds wat olie. Waarschijnlijk is daar iets niet helemaal goed gegaan, hoe hoor ik zo’n ding te monteren?

Alvast bedankt weer!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 27 mei 2010 02:06 PM
  [ # 95 ]

Zit er aan dat verdeelblok niet zo’n O-ring die steeds blijft lekken? Ik herinner mij een verhaal van iemand die hem vervangen had en dat het na een tijdje op dezelfde plek opnieuw begon te zweten en het dus nu maar zo laat.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 27 mei 2010 02:09 PM
  [ # 96 ]

Zou zomaar kunnen…. Tis ook heel moeilijk te zien waar het ding nu lekt.
Na een tijdje rijden hangen er wat druppels aan, maar na poetsen zie je geen nieuwe olie ontstaan.

Na rijden weer wel uiteraard, maar door de rijwind verspreid dat gelijk over het hele blok en zie je nog de oorsprong niet…

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 27 mei 2010 03:06 PM
  [ # 97 ]

Je zou even kunnen kijken of je de wartels op het verdeelblok wat vaster kunt draaien. Bij mij zaten deze vrij los, en dan kan er weleens een druppel doorheen komen.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 27 mei 2010 04:21 PM
  [ # 98 ]

Heb ik inderdaad geprobeerd Vermond, 2 weken terug. Lekken is toen beduidend minder geworden, maar vaster kunnen ze niet en over is het ook niet. Van de andere kant, hoe erg is het als je een paar druppels LHM verliest.

Meer zorgen maak ik me over mijn kleppendeksel… Heb net voor de automaat onder de auto gelegen, een hoop olie…

Profiel  
 
halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 27 mei 2010 04:23 PM
  [ # 99 ]

die pakking van het deksel vervangen?

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 27 mei 2010 04:24 PM
  [ # 100 ]

Dat is dus 2 weken terug gebeurd, maar volgens mij heb ik daar gewoon iets niet goed gedaan.

Had ik dat ding eerst moeten weken of op een andere manier moeten behandelen?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 27 mei 2010 05:24 PM
  [ # 101 ]

Weet je wel zeker dat de olie van het kleppendeksel af komt? Als er een nieuw kleppendeksel op zit zou het daar eigenlijk niet meer vandaan mogen komen. Je hebt de boutjes van het deksel niet extreem vast gedraaid? Dit moet op ongeveer 18 Nm geloof ik, en dat is niet zo heel veel.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 27 mei 2010 05:29 PM
  [ # 102 ]

Naja, de pakking is vervangen, niet het deksel zelf.

Toch lijkt de olie echt van bovenaf het blok te komen. Pakking zelf is ook vochtig van de olie.
Zou kunnen dat ik het deksel er te strak opgezet heb. Dan draai ik de rubberen pakking kapot?

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 27 mei 2010 10:45 PM
  [ # 103 ]

Tijdens de bouw van mijn auto kreeg ik de tip om samen met de rubberen pakking vloeibare pakking te gebruiken. Dat helpt.

En die LHM lekkage… tja ieder heeft zo z’n eigen beeld van wat kan en wat niet, in ieder geval ververst het systeem zich vanzelf op die manier Smile

Ik heb lak aan zo’n kleine lekkage. Slecht voor ‘t milieu is ‘t ook al niet want er zitten schimmels in de grond die complexe koolwaterstofverbindingen netjes afbreken tot voedsel voor planten (voor geinteresseerden heb ik een bron).

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 mei 2010 10:41 AM
  [ # 104 ]

tja ik heb ook wel een lekkage met de break. Zolang het binnen de perken blijft en de buren het niet te erg gaan vinden…

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 28 mei 2010 10:52 AM
  [ # 105 ]
beek3762 schreef:

check netpolis fff, meestal startkorting van 40 tot 50%. Gewoon http://www.netpolis.nl

niet meer ter zake doende maar over Netpolis. Misschien had ik gewoon pech daar, maar ik heb er heel veel gezeik gehad. Ik had op gegeven moment dubbele premie afschrijving (zo goedkoop is het dan ook niet meer) en later heel veel gezeur over BM gehad en nog wel meer dingetjes. Ze waren de eerste paar maanden voor het gezeur begon wel goedkoop….. zou er nooit meer naar terug gaan. Vond de service zodra er wat dat niet standaard was ook erg belabbert had echt het idee van internet bedrijfje.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
 
7 van de 22
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook