7 van de 38
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Een heerlijk rijdende SM heeft een nieuw baasje
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 mei 2010 11:12 PM
  [ # 91 ]

Het valt te bezien wat het plan wordt. Als het laswerk goed is, geloof ik daar ook in. Het schiet natuurlijuk niet op om deure te gaan halen in Frankrijk. De kosten van benzine en péage zijn beduidend hoger dan de deuren opnieuw laten opbouwen. Ik heb vandaag een nette linker deur gespot. Als dat tegen redelijk geld weg mag, doe ik dat en anders mag Jeroen de beide deuren opnieuw opbouwen. De linker deur is heel slecht en dat zou dus wel goed uitkomen. Maar de rechter heeft ook nieuwe stukken nodig.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 mei 2010 11:14 PM
  [ # 92 ]

Een nieuwe deur betekent helaas ook zeker 5 uur extra werk bij het opbouwen, en vooral veel werk om hem netjes sluitend te krijgen. En dat moet gebeuren voor het strakmaken en spuiten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 mei 2010 11:17 PM
  [ # 93 ]

De amerikanen noemen dat: show me the money !! ofterwel wat wil je d’r voor betalen voor dat
handwerk wat arbeids intensief is.


http://www.bartholland.nl/fotovergroot.php?an=&a=200&df=21214

http://www.bartholland.nl/fotovergroot.php?an=&a=200&df=21227

http://www.bartholland.nl/fotovergroot.php?an=&a=200&df=21215

http://www.bartholland.nl/fotovergroot.php?an=&a=200&df=24887

http://www.bartholland.nl/fotovergroot.php?an=&a=200&df=25735

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 mei 2010 11:19 PM
  [ # 94 ]

Tja, wat is betalen. Een deur is ook duur. Overigens heb ik me helemaal niet blauw betaald voor ouderwets handwerk aan mijn dakranden en achterscherm hoor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 mei 2010 11:23 PM
  [ # 95 ]

Volgende keer die roest wel fff wat eerder melden. Er stond vorige maand op de duitse ebay site 2 rode roest vrije Sm deuren voor (totaal) €300,-. Geen geld blijkt nu achteraf…..........

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 mei 2010 11:25 PM
  [ # 96 ]
waterman schreef:

Een nieuwe deur betekent helaas ook zeker 5 uur extra werk bij het opbouwen, en vooral veel werk om hem netjes sluitend te krijgen. En dat moet gebeuren voor het strakmaken en spuiten.

Precies en daarom denk ik toch in eerste instantie aan lassen, ook al is het een hoop werk.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 28 mei 2010 10:06 AM
  [ # 97 ]

Net even overleg gehad met plaatwerker / spuiter Jeroen. Het is een simpel optelsommetje. De inschatting was dat het herstel van de onderkant van de deuren op ongeveer E 200,- zou komen. Ik denk, dat ik niet eens een andere onbewerkte deur voor dat bedrag kan kopen. En dan hebben we het nog niet over het altijd aanwezige plaatwerk aan een andere deur en het overzetten van onderdelen. De deuren worden dus gewoon hersteld. Jeroen moet onderhand gaan doorwerken. Want de grote dag nadert nu toch met rasse schreden.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 mei 2010 05:58 PM
  [ # 98 ]

Ik zou ( als het niet anders kan) toch kiezen voor de correcte afwerking in plaats van voor de ” grote dag” cheese

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 mei 2010 06:00 PM
  [ # 99 ]

Het stellen van een deadline zoals de meeting ter ere van 40 jaar SM is juist een goede drijfveer om de schouders er onder te zetten. Ook mijn auto MOET gewoon af zijn voor die datum. Stel je geen deadline dan heb je kans dat je zomaar met een project zit wat een jaar gaat duren en daar schiet je gewoon geen ene meter mee op..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 mei 2010 06:26 PM
  [ # 100 ]

Ja en zo krijg je situaties dat de mensen zich gaan moeten reppen, vermoeidheid en dan worden de fouten gemaakt,want niemand is onfeilbaar. En juist in opjaag situaties is de kans het grootst. Dan laat ik de mensen liever correct mijn wagen afwerken. Er komen nog manifestaties. Natuurlijk in mijn geval,3 jaar is ook wel lang,maar das een overeenkomst tussen mij en mijn reviseur. Wink

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 28 mei 2010 11:06 PM
  [ # 101 ]

Alles in perspectief. In eerste instantie was een inschatting gemaakt van 3 weken werk. We zijn nu anderhalve week onderweg. De linker deur opnieuw opbouwen kost krap een dag werk, de rechter wat minder. Her komt er op neer, dat Jeroen een keer een werkdag extra in de week moet inruimen. Een keer 5 dagen in plaats van 4 of zoiets. Daar kan ik mee leven en het zal de kwaliteit van het werk niet schaden denk ik. Jeroen is al een eind op weg en we hebben nog 4 weken. Dat afgezet tegen de in eerste instantie ingeschatte 3 weken, dat moet lukken. Maar de vinger aan de pols.  tongue rolleye De auto moet ook nog worden opgebouwd en voorzien van de andere bekleding….

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 mei 2010 11:12 PM
  [ # 102 ]
Blooper1963 schreef:

Ja en zo krijg je situaties dat de mensen zich gaan moeten reppen, vermoeidheid en dan worden de fouten gemaakt..

Niet mee eens, ik heb altijd onder grote tijdsdruk moeten sleutelen. Ik heb daar nooit een probleem mee gehad. Een werkdag heeft 10 uur. Daarna ga je naar huis, eten en slapen. De volgende dag heb je weer 10 uur. Wat nou moe worden, het werk moet gewoon af hoor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 mei 2010 11:13 PM
  [ # 103 ]

Ik ben benieuwd naar het resultaat!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 28 mei 2010 11:21 PM
  [ # 104 ]

Ik ook Laughing

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 mei 2010 02:52 PM
  [ # 105 ]

In ieder geval is er hier gisteren een grote doos van de fa. Würth aangekomen met daarin allemaal nieuwe, geel gepassiveerde, boutjes, moertjes en ringetjes voor de afbouw van dat bruine konijnenhok van Robin. Aan de schroeven zal het dus niet meer liggen Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
7 van de 38
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook