Tja, zo nu en dan start ie een beetje twijfelend. Even lopen en dan weer afslaan. Vervolgens doorstarten waarna de motor het uiteindelijk oppakt.(wel gegloeid natuurlijk) Ook heb ik eenmalig (4 maanden geleden) de ervaring mogen hebben dat de auto helemaal niet startte. Even aanslepen was toen voldoende.
Inmiddels een afspraak bij de garage, daar gaan ze eerst de gloeispiralen testen. Deze heb ik 3 jaar geleden laten vervangen en het slechte startgedrag van destijds is anders dan dat ik nu ondervind. Ik denk dat er dus wat anders aan de hand is. Wat kan het nog meer zijn?
Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
De kleppen moeten ook wel een gestelt worden bij deze motor. Dan heb je ook startklachten, deze kleppen stel je met stelplaatjes, en de nokkenas moet er uit, dus de distributie er af
Succes
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
over slecht startproblemen kun je hier heel veel vinden.
als met aanslepen de motor direct start, vermoed ik ook kapotte (voor-)gloeibougies of gloeispiralen.
in het verleden waren bij mij zelfs relatieve dure bosch bougies snel overleden.
het testen van gloeibougies kan iedereen in principe zelf:
- maak je + pool van je accu los (veiligheid).
- demonteer alleen de draadboom die de bougies met elkaar verbind.
- met een losse draad; een zijde met een wasknijper op de pluspool aansluiten andere zijde vasthouden en opletten geen metalen delen daar mee aan te raken, behalve dan de aansluiting van iedere goeibougie:
Geen vonk = gloeibougie defekt.
succes, Paul
m.v.g. Paul
Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D
Dank voor jullie reacties. Inderdaad, even rondlezen op het forum levert al veel op. Tja, de kleppen zouden het kunnen zijn. Deze zijn voor het laatst gesteld bij 202.000 en inmiddels zitten we op 295.000 km. Alleen bij een kleppenprobleem verwacht ik constante startproblemen.
De startproblemen treden echter maar af en toe op. Lucht kan het ook nog zijn, of misschien vocht. affijn. Eerst de gloeibougies testen, dan de klepspeling maar eens controleren en dan pas op zoek naar lucht of vocht.
Groeten van Mavaba
Op weg naar 3ton
leuk ik ben benieuwd of het je zelf lukt!!
kleppen stellen moet je niet zelf doen maar controleren is vrij eenvoudig en kost niets.
doen zoals het onderhoudsboekje voorschrijft.
als je dit te lang uitstelt, kan het onvoorstelbaar veel schade opleveren.
m.v.g. Paul
Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D