olie verversen,dame kokhalst.
windstein
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 21 februari 2010 01:29 PM

Hoi,ik dacht om de olie te verversen.
Aflaten was geen probleem;weg die zwarte handel.Het potje van 4 liter er onder liep over.
Heel de vloer in zwarte olie.
Maar tot daar.
Bij het vullen met nieuwe 15W40 olie blubbert en bloebd de olie uit de vuldop.
Hij slikt het niet zoals mijn vorige Golf 2.
Grote luchtbellen spugen bij het vullen,de verse olie liep over en liep op de starter.
Er ligt een soort zeefje in de vuldop waarop de olie blijft liggen en niet snel genoeg doorloopt.
Door de lucht die eruit wil kon de dame niet vlug genoeg drinken.
Ze gaf bijna over.
Man man,kuisen was een must.
5 liter kon erin.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 21 februari 2010 01:36 PM
  [ # 1 ]

Haastige spoed is zelden goed…...

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 21 februari 2010 02:52 PM
  [ # 2 ]

Oliepeilstok loshalen is vaak een oplossing in verband met het ontluchten!

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 21 februari 2010 06:42 PM
  [ # 3 ]

nu weet ik ook weeral waarom ze dat vertellen in de haynes van de peilstok

Profiel  
 
windstein
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 29 mei 2010 07:54 AM
  [ # 4 ]

die pijlstok is er altijd uit als ik olie ververs.
Die ligt proper aan de kant dan,klaar om te meten.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 mei 2010 10:42 AM
  [ # 5 ]

Een xm is geen golf gelukkig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 29 mei 2010 12:04 PM
  [ # 6 ]

Maar zijn XM golft wel (oliegolven).

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 29 mei 2010 01:44 PM
  [ # 7 ]

Windstein , wat heb je toch een heerlijk taalgebruik Wink
Vooral blijven posten, ik geniet er elke keer weer van .
En inderdaad rustig aan , we hebben er allemaal last van , dus `t ligt niet aan jou .
Wat wel helpt is de Belgische variant , de dop aan de onderkant eraf draaien Laughing
Kost wel wat meer olie , maar alla. huh

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 29 mei 2010 01:48 PM
  [ # 8 ]

t’Is een XM toch, die olie loopt er aan alle kanten wel bijna vanzelf net zo hard uit….

(ik heb trouwens een paar XM’s gehad maar kan me geen zeefje herinneren in de vulpijp…..of ben ik aan het ijlen ?)

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 29 mei 2010 02:19 PM
  [ # 9 ]

of pak wat dunnere olie, dan gaat het makkelijker.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 29 mei 2010 08:26 PM
  [ # 10 ]

Dunnere olie pakken puur omdat het anders niet snel genoeg vult is natuurlijk de omgekeerde wereld Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 30 mei 2010 12:46 AM
  [ # 11 ]

Dat klopt, maar was dit topic dan serieus bedoeld? En dan nog lijkt 15w40 mij niet de juiste olie, er hoort 5w40 in een TD.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook