![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
BunnY schreef:Ik denk bijvoorbeeld specifiek aan het vervangen van de starter. Bij mijn 1.6 was dat (voor de eerste keer) op een kleine 4uur gedaan. Als ik echter zie wat er bij een 16V allemaal moet worden afgebroken.
Is ook de reden dat ik niet persé nog van die grote motoren wil hebben. Geef mij maar een kleine motor waar je overal makkelijk bij kan
Het ligt natuurlijk anders als je Jay Lenno heet en een inwonende garagist hebt
Ik vergelijk dus puur qua ‘hoe graag zou IK aan een 16V sleutelen’
mee eens. bij mij is het geleidelijk gegaan ben steeds naar complexer gegaan. moest bij een 1.6 iets vervangen laatst hoe heerlijk is dat! dat sleutelt wel echt heel erg lekker.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
BunnY schreef:Ik vergelijk dus puur qua ‘hoe graag zou IK aan een 16V sleutelen’
Dat wil je niet. Maar als de olie warm is en je trapt het gas in…. Ongelofelijk hoe een 16v aan het gas hangt, loopt op d’r sloffen over de 200 (ik heb net 80km erg snelle snelwegkilometers achter de rug ) Sprinten is ook leuk, eerst voel je de auto naar grip zoeken en vervolgens wordt je afgeschoten en die belachelijke versnelling stopt niet eerder tot je op topsnelheid bent. (komt natuurlijk ook door mijn korte bak)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gais schreef:BunnY schreef:Ik vergelijk dus puur qua ‘hoe graag zou IK aan een 16V sleutelen’
Dat wil je niet. Maar als de olie warm is en je trapt het gas in…. Ongelofelijk hoe een 16v aan het gas hangt, loopt op d’r sloffen over de 200 (ik heb net 80km erg snelle snelwegkilometers achter de rug
) Sprinten is ook leuk, eerst voel je de auto naar grip zoeken en vervolgens wordt je afgeschoten en die belachelijke versnelling stopt niet eerder tot je op topsnelheid bent. (komt natuurlijk ook door mijn korte bak)
ook totaal mee eens
zelfs oliefilter vervangen is al prutswerk door de airco…..... maar als je dan weer met een big smile het gas in trapt
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Ik kijk er er ook inmiddels anders naar.
Ik vind namelijk dat ze bij een bx 16valve alles eruit gehaald hebben wat er in zat. En dan allerlei extra leuke snufjes zoals orginele airco en schuif-kanteldak maken zo’n wagen helemaal. De toevoeging van ABS is ook helemaal top. Ik rij ook liever niets anders dan een 16v.
De gewone gti en 19tzi vind ik nog acceptabel. De rest rij ik liever niet in. De 16v bx-en zijn gewoon de enige echte bx-en. Dat er moeilijk aan te sleutelen is, is voor mij geen probleem, want dat zoekt de garage maar uit.
Persoonlijk zou ik me schamen in een 1400. Maar anderen vinden juist zo’n kale versie helemaal geweldig, gelukkig smaken blijven verschillen. Zo rijden er in ieder geval nog genoeg bx-en rond!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Vandaag even de wagen uitgelezen
2 foutcodes
33: luchthoeveelheid.
Voor mij meteen de vraag waar zou ik naar moeten kijken?
Luchtfilter heb ik naar gekeken. Maar is keurig schoon.
41: geen signaal motortoerental.
Zou het te maken kunnen hebben met de bdp sensor? Ik durf het zelf niet met zekerheid te zeggen. Tijdens het rijden heb ik in ieder geval nergens last van.
Wie heeft de oplossing. De auto loopt iig veel beter stationair, maar toch nog een beetje rommelig.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
33 komt uit je luchtmassa meter, 41 zal waarschijnlijk de BDP sensor zijn. En ik denk dat het gelieerde foutcodes zijn: een hapering in het één geeft ook een melding bij het ander. Overigens heeft code 33 niets met je luchtfilter te maken.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
33 is iig de oorzaak van de motormanagement lamp (neem aan dat die brand?) en is je luchtmassameter (ding boven je luchtfilter). 41 is voor zover ik weet BDP-sensor. Die laatste laat je lampje in je dash niet branden
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8340.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Als de BDP-sensor overleden is loopt de motor toch helemaal niet meer?
De auto rijdt met de dag beter lijkt het wel.
De moter slaat nog wel af en toe af met code 33.
Ik probeer ff a.s vrijdag er een nwe apk op te zetten. Denk dat het zo gebeurd is.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Goed nieuws hier. De wagen wordt voorzien van een vese APK. Ik kon het toch niet laten!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
BX19TZI schreef:Goed nieuws hier. De wagen wordt voorzien van een vese APK. Ik kon het toch niet laten!
ik had niet anders verwacht
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Mocht de eventuele nieuwe eigenaar een 16v interieur willen ik heb er nog 1 staan. Wel met plekjes.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ben vandaag bij Willem geweest en ik was meteen verkocht. Het is inderdaad doodzonde om deze wagen als donorauto te gebruiken. Ik was verkocht en de BX dus ook. Een 16V is de enige wagen waarvoor ik mijn GTi vaarwel wil zeggen, hoewel de dame me op de terugreis gruwelijk in de steek liet.
Ik toerde lekker met 130 toen opeens wat roods in het dashboard begon te branden. Verder gereden tot het dichtstbijzijnde pompstation en bij het oprijden van de parkeerplaats merkte ik dat mijn stuurbekrachtiging zo goed als afwezig was. LHM gecheckt en het reservoir was tot op de bodem leeg. Had nog een half flesje LHM liggen, maar dat was veel te weinig. Naar pompstation, maar daar was geen LHM te krijgen. Wegenwacht gebeld. Kwam er zo’n hulp-WW’er, die keek even, goot er een flesje LHM bij en zei dat ik maar moest proberen daarmee Eindhoven te halen, want hij kon niet zien waar het lek was. Na een paar kilometer begonnen de rode lampjes weer en ik maar weer bij een pompstation bij Beesd gestopt. Toen ik uitstapte zag ik een spoor LHM achter me liggen. Shit dus!
Weer de ANWB gebeld en deze keer stuurden ze een echte WW’er. Die had binnen een minuut het werkelijke probleem gevonden. De leiding naar de HD-pomp spoot precies bij de moer op de pomp alles naar buiten. Hij haalde hem los en probeerde of hij hem nog zo kon monteren, dat hij weer afsloot, maar zonder succes. Vervolgens wees hij onder de pomp: “Daar zit je echte probleem. Zie je die beugel, die zit los en daar had die leiding door moeten lopen en mee vast moeten zitten. Ik zie dit zo vaak en dan meestal bij wat oudere diesels. Zo’n beugel breekt af, of de garage vergeet hem opnieuw te monteren, omdat het toch niet zo belangrijk lijkt. Maar daardoor gaat zo’n leiding heel erg trillen en kun je wachten op de eerste haarscheurtjes.” Toch iets om te onthouden.
Uiteindelijk is er een takelwagen gekomen en is de dame samen met mij keurig voor huis afgezet. Maandag maar even het LHM-reservoir tot de nok volgooien en de 6 km naar Hegru rijden voor een nieuwe leiding en een goed gemonteerde beugel.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8340.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gefeliciteerd! (op de LHM-lekkage na dan ). Ik kom zeker binnenkort eens door de straat touren om ‘m te aanschouwen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gefeliciteerd
Overigens kun je de leiding vergeten bij Hegru, ik had de mijne een week of drie geleden ook door en Hegru had hem helaas niet meer, nieuw zijn ze ook niet meer leverbaar. Vervolgens heb ik (weer jammer voor je) de laatste leiding die Jan van Gompel had liggen gekocht welke ik vern*kt heb doordat hij niet op mijn 6-bak pastte en vervolgens heb ik mijn flexibele leiding laten maken. Wat je kunt doen is een leiding van een BX diesel (heeft ook de pomp op de nokkenas) kopen, deze hoeft maar minimaal aangepast te worden om op de 16V te passen, of je kunt ook een flexibele laten maken, de kosten zijn zo’n 60 euro. (een nieuwe kostte 80! ) En je kunt Jeroen natuurlijk lief aankijken, wellicht heeft hij nog iets liggen
Mocht je voor zo’n flexibele willen gaan dan kan ik wel even kijken of ik je daarmee kan helpen maar dat gaat wel minimaal een week duren omdat ik eerder geen tijd heb om naar dat bedrijf hier in Roermond te rijden. Ik ben dagelijk in Eindhoven dus hij kan redelijk gemakkelijk jouw kant op komen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX