16 van de 28
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Peteryed zijn XM Turbo CT ingeruild op een AMI8 break
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 29 april 2010 04:28 PM
  [ # 226 ]

dance banana doei happy

Het schuifdak zit er in. Met dank aan Citroen23 en Matthijs309. Het was een kortere klus dan verwacht. Het duurde ongeveer 3 uur alles bij elkaar. Daarmee hebben we het glas zelf overgezet en de zonwering was zwart en mijn hemel is grijs dus die overgezet. Ook de glasplaat nog goed afgesteld. Daarna nog even de geleiders ingevet met ketting en snaren vet van Ype Kramer. Hij gaat nu soepel open en dicht. laat het mooie weer nu maar komen. cool smile

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 30 april 2010 12:12 AM
  [ # 227 ]

Mooi dat je dr mee geholpen bent Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 30 april 2010 12:20 AM
  [ # 228 ]

Mooi werk! Hebben jullie ook foto’s gemaakt toevallig?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 30 april 2010 12:22 AM
  [ # 229 ]

Nee helaas niet. We waren zo lekker aan het werk en het ging ook mooi vlot zo.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 30 mei 2010 12:51 AM
  [ # 230 ]

Ik ben het gerammel in het vooronder nu wel een beetje zat dus dan de reactiestangen maar vervangen. Ik heb het idee dat die van rechtsvoor het meeste rammelt maar ik neem links ook maar gelijk mee. Ik heb het volgende gelezen over hoe het moet. Voorwiel los, moertjes losdraaien en dan komt de stang los en kan de nieuwe erop. Ik heb begrepen dat de moeren nog wel eens vast kunnen zitten daarom heb ik ook maar WD40 mee. Ik lees ook wel eens dat je de fusee ook moet op krikken en dan de moeren losdraaien. Is dit nodig en zo ja waarom is dat dan?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 mei 2010 12:53 AM
  [ # 231 ]

WD40 is niet echte kruipolie. Ik zou iets gebruiken als IMAL of échte kruipolie met roestoplosser. WD40 is het net niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 30 mei 2010 01:08 AM
  [ # 232 ]

Ok, dat wist ik niet. Bedankt voor de tip. very good

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 30 mei 2010 01:14 AM
  [ # 233 ]

Ik hoop dat je gerammel ermee over is. Bij mij hielp het niet echt, tis af en toe echt een zoekplaatje hmmm

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 30 mei 2010 10:21 AM
  [ # 234 ]
Peteryed schreef:

Ik lees ook wel eens dat je de fusee ook moet op krikken en dan de moeren losdraaien. Is dit nodig en zo ja waarom is dat dan?

Zitten zelfborgende moeren op. Wanneer je deze wil losdraaien gaat het reactiestangetje meestal meedraaien. door het opkrikken zet je het reactiestangetje enigzins klem zodat deze dan niet meer meedraaid. Mocht hij dan nog steeds meedraaien dan wordt het de haakse slijper (flex) ter hand nemen…...

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 30 mei 2010 10:43 AM
  [ # 235 ]

je weet dat er boven op de reactestangen een inbus gat zit he. Dat gat ff schoonmaken en je kunt het draaien tegen houden met een inbussleutel.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 30 mei 2010 10:50 AM
  [ # 236 ]

Dat klopt. Maar die inbus gaten zijn niet zo diep met als geval dat de inbus gauw doordraaid. Maar ik weet zeker dat peteryed dit klusje gaat klaren.  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 mei 2010 01:43 PM
  [ # 237 ]

Voor demontage kunt je ook even de brander er op zetten zodat het nylon van de nylock-moeren wegsmelt. (Tip gekregen van Emiel toen ik er mee bezig was)

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 30 mei 2010 01:54 PM
  [ # 238 ]

He dat is ook een goede dan krijg je het zeker los. Moet even kijken of ik ergens een brander kan vinden.

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 30 mei 2010 03:58 PM
  [ # 239 ]

Volgens mij heb ik in Berlikum nog wel een brandertje liggen.

Robert

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 01 juni 2010 11:35 PM
  [ # 240 ]

De nieuwe reactiestangen zitten er onder. Het ging allemaal wonderwel goed los. Er was een moer die niet goed ging, maar met de hulp van BX19TRS ging dat ook goed. Emiel, dank daarvoor en alle andere tips en trucks. very good De rammel is er nu dus gelukkig wel uit.

Profiel  
 
 
16 van de 28
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook