72 van de 194
« Eerste  < Vorige 70 71 72 73 74 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Waterman: is verkocht.
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 25 mei 2010 09:15 PM
  [ # 1066 ]

Heel erg strak idee dit.
OHH jaloers. Nu dit zo mooi werkt is het maar een “klein” beetje werk om een stalen frame te maken waar die bak in bevestigd kan worden. Een universele bak steun. Bak bevestiging maken zoals op je motormontagesteun zit. Die hele montage plaat kan overigens zo uit een motormontagesteun geleend worden. Twee aandrijfas stukken en die aan beide zijden tussen twee blokken hout klemmen (vang van prony) Kan je het opgenomen vermogen langzaam en gecontroleerd opschroeven. Emmertje water om dat hout te koelen of nog mooier bakje eronder en met een oud wasmachine pompje rondpompen. OOOEEI dat zou en wel heel stoer zijn in de hobbywerkplaats..
sorry fantasie slaat op hol….

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2975
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 mei 2010 10:22 PM
  [ # 1067 ]

De as waarmee de bak aangedreven werd, begon aan het eind van het proefdraaien op een aantal lassen te scheuren. Ik heb hem inmiddels verstevigd. Dus op naar de volgende bak test.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 mei 2010 04:28 PM
  [ # 1068 ]

Vanmiddag even een setje nieuwe remschijven en blokken gescoord ( ja, het is gelukt: échte textars met asbest. O wat gaat dat fijn remmen Cool ), 1 nieuwe remklauw en een revisiesetje voor de andere klauw, een nieuwe hoes voor de koppelingscilinder en meteen bij Bogaard even de meetklok opgehaald. Dit weekend de schijven uitklokken en de bak weer in de sm hengelen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 mei 2010 02:09 AM
  [ # 1069 ]

Ok, vandaag weer wat vorderingen kunnen maken. Als eerste heb ik vanmorgen de remschijven gemonteerd op de bak. Met de meetklok van bogaard77 was het een eitje op de optimale positie te vinden. Erg mooi en je ziet daadwerkelijk dat de schijf in de ene positie beduidend meer slingering heeft als in de andere. Uiteindelijk een prachtig resultaat kunnen halen.

Daarna de nieuwe, versterkte, koppeling gemonteerd. Zie hier even wat plaatjes van zo’n ding:


Daarna 2 remklauwen gereviseerd: de zuigers gepolijst en nieuwe keeringen er in. Voor één klauw heb ik een andere gepakt omdat het oogje waar de borgpen voor de remblokken doorheen gaat was afgebroken zo’n 50.000 km geleden. Hierna de bak in de takel gehangen en de bak weer in de auto geplaatst en tegen de motor aangezet. Dit alles was met gebruik van de motortakel maar 15 minuten werk. Nu kan de opbouw weer gaan beginnen dus. Hiep hoi.. Confused

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 30 mei 2010 08:33 AM
  [ # 1070 ]

Is dit de drukgoep en plaat uit een c35 diesel zoals je die mij eens aanraadde in een ander topic?

of reed je daar mee en ga je die nu vervangen door een ander type?

gr mark

gr Mark

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 mei 2010 10:12 AM
  [ # 1071 ]

Dit is een originele drukgroep welke versterkt is. Zo zit er een 20% sterkere diafragmaveer in en andere dwarsveren. Ook de plaat is een originele plaat, maar dan van een met kevlar versterkte voering.

Met die C35 diesel koppelingen is iets vervelends aan de hand. Het blijkt dat de laatste serie die gemaakt is voor de productie gestaakt werd, een verkeerde draairichting heeft. Dat wil zeggen: de oploopveren in de drukgroep staan de verkeerde kant op. Ze staan net zo als bij een CX drukgroep, maar de CX motor heeft een andere draairichting! Ontzettend DOM van die Fransen dus… Nou ja, die setjes zijn niet meer te koop dus. Overigens kun je met zo’n set best rijden, maar het zal nooit zo mooi koppelen als een drukgroep waar de oploopveren wél de juiste kant op staan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 30 mei 2010 10:31 AM
  [ # 1072 ]

Wat ik me afvraag, zit er nog verschil in drukgroepen met draairichting.
Ik meende er eens iets overgelezen te hebben ( DS forum), bij het gebruik van een CX drukgroep.

.


vraag is dus al beantwoord door waterman.
mijndank

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 mei 2010 10:38 AM
  [ # 1073 ]

Ja dus, zie mijn post hier boven. Een CX drukgroep heeft de veren de verkeerde kant op staan en kan je dus eigenlijk NIET gebruiken. Nogmaals, het gaat wel maar ik raad het echt af. Vooral bij een DS met halfautomaat moet je GEEN verkeerde drukgroep met een verkeerde draairichting gebriuken!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 30 mei 2010 11:03 AM
  [ # 1074 ]

Nou je het hier over een halfautomaat hebt,en wetende dat Harry er een 5 versnellingsbak van kan maken,zou deze niet kunnen passen op een SM?
De halfautomaat word hydraulisch bediend,dus dat kan wel passend gemaakt worden met de originele SM schakelpook?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 mei 2010 11:33 AM
  [ # 1075 ]

Ik had vandaag het plan om wat losse onderdelen te gaan opknappen. Ben ik dus vergeten om de verf te regelen stupid Nou ja, met een beetje geluk kan ik in ieder geval nog even de aandrijfassen plaatsen en de voorste baksteun terugzetten. De rest van de week zal er van sleutelen wel niet zoveel komen vrees ik..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 30 mei 2010 11:59 AM
  [ # 1076 ]

waar komt je drukgroep en plaat nu vandaan dan?

gr mark

gr Mark

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 mei 2010 03:06 PM
  [ # 1077 ]

Bouw dat ding nou eens af man, ik wil weten hoe ie rijdt. Haal hem later maar weer uit elkaar om onderdeeltjes te verven Wink.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 mei 2010 03:11 PM
  [ # 1078 ]

Ok baas… Laughing  Hij moet ook af: de 13e moet ie gekeurd zijn namelijk hmz

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 30 mei 2010 03:33 PM
  [ # 1079 ]

Dan heb je nu nog 100 uren , de 11e APK, moet kunnen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 mei 2010 03:36 PM
  [ # 1080 ]

Ik schijn nog een baan te hebben. Sterker nog, ik moet morgen weer om 8.30 paraat staan Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
72 van de 194
« Eerste  < Vorige 70 71 72 73 74 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook