Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Op jijbuist kwam ik toevallig wat filmpjes tegen van GSA’s met een zelf geknutseld injectiesysteem. Daar zou ik wel eens wat meer van willen weten. Is iemand van hier daar ooit al eens aan begonnen?
Welke, op de sloop vindbare, injectiesystemen zouden b.v. goed kunnen werken en wat komt er dan allemaal bij kijken om het goed werkend te krijgen?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Er is hier op het forum ook wel iemand met een injectie-eend…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb geen moer verstand van injectie, maar wat is voor jou de meerwaarde behalve een leuk hobby-project om de tijd te doden?
Het lijkt mij dat je GSA’s allen voldoende to-do-lijstjes in het dashboardkastje hebben liggen om je beurs voorlopig leeg te houden.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het gaat me niet alleen om mezelf, ik ben vast niet de enige die nieuwsgierig is naar hoe zoiets werkt en wat er allemaal voor nodig is. Input van ervaringsdeskundigen is gewoon interessant.
En als het zo ver is, en er is genoeg info, ja, dan lijkt het me erg leuk om me er eens mee bezig te houden, want als ik hoor hoe mooi die boxerblokjes lopen met injectie…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Waarom wil je een injectiesysteem?
Het lijkt mij om meer vermogen uit het blok te halen?
Daar zijn ook andere “oplossingen” voor;
-De aanpassingen uit een MEP-racer (als je die kunt vinden) kunnen volgens mij zo op een GSA blok gezet worden.
-Een paar jaar terug stonden er een aantal 2cv`s met GSA-blokken erin op citromobile, zij hadden het blok van een turbo voorzien en als ik me niet vergis kwamen die jongens uit Friesland.
-Je zou ook nog aan een ander passend blok kunnen denken (subaru?) wat meer vermogen levert.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als ik er aan begin dan wil ik vooral proberen om het blok zo efficiënt en daarmee zo mooi mogelijk te laten lopen. Het zou dan helemaal leuk zijn om in de buurt te komen van moderne uitstootwaarden. Extra pk’s is leuk maar vind ik minder belangrijk. Maar anderen misschien niet…
Ik ben benieuwd wat voor info er hierover verder nog opduikt.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Om er aan te beginnen moet je beschikken over een zeer goede kennis van autotechniek, motorbesturingselektronica en basis mechanica. Die kennis heb je niet, dus word het niets.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het gaat hier niet alleen om mij. Een potentieel interessant topic doodslaan met zulke posts vind ik echt zonde.
En ik vind interessante nieuwe dingen leren gewoon leuk en dat kan sneller gaan dan jij vermoed. Want eerlijk, wie had er gedacht dat ik de Draak, zonder enige voorkennis en ervaring, binnen een jaar rijdend zou hebben?
Back on topic: ervaringen met injectie op Citroën boxermotortjes. Ik ben erg benieuwd.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Midfriesland schreef:Een potentieel interessant topic doodslaan met zulke posts vind ik echt zonde..
Het is vooral zonde om een topic te gaan vullen met inhoudelijke uitleg als iemand daar niets van snapt, er niets mee doet of geen euro heeft om er iets mee te doen. Daarbij: zolang jij bezig blijft met gebruikte bougie’s, tweedehands koppelingen,gare verdelers, brakke carburateurs, je niets aantrekt van tips die je van de andere gebruikers krijgt maar gewoon halstarrig blijft doorgaan op jouw eigen eigewijze manier en werkelijk geen idee hebt welke basistechniek je mist om met injectiesystemen in de weer te gaan is dit topic bij voorbaat gedoemd om tot niets concreets te komen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Linkjes van Megasquirt systemen:
http://www.bs-autotune.nl/content/view/64/75/
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zelf vind ik Megaquirt systemen een beetje te hoog zelf in elkaar knutsel gehalte hebben. Ben zelf fan van VEMS, maar dat komt ook een beetje omdat ik die nu een beetje ken, en de ondersteuning in Nederland goed is door DP engineering.
Ik geloof overigens dat de kdfi van bs-autotune inmiddels ook wel redelijk volwassen is, al is het niet mijn voorkeur. Vooral met de nieuwe firmware en een kabelboom die je er gewoon bij kan bestellen is VEMS relatief eenvoudig te instaleren. De grote uitdaging blijft altijd een deugdelijke primary trigger, als de motor daar af fabriek niet mee is uitgevoerd, en dat betekent iets klooien aan vliegwiel of een krukas poelie.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Deze Amerikaan heeft multipoint-injectie op een GS-blok gebouwd: http://www.eddinsmoto.com/id131.htm
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Allemachtig wat een werk,en waarvoor?
Als je meer pk’s wilt kan je beter eens gaan denken aan een turbo.
Mijn broer heeft een Volvo 142 uit 1972,hij heeft het 2.0 blok zelf voorzien van een turbo. Met een halve Bar turbodruk trekt hij de Xantia 1.8 16V van ondergetekende er al uit,damned
Als er mensen zijn die wel eens een fotootje van het bouwsel willen zien kan ik daar natuurlijk voor zorgen.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kornstra schreef:Allemachtig wat een werk,en waarvoor?
Meer vermmogen, minder vervuiling, mooier lopen, véél minder verbruiken… en.. omdat het kán!
Turbo’s gaan op een Gs of gsa niet werken, de compressieverhouding is veel te hoog.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ik vind het prachtig om te lezen.
Once again I am trying to use parts from as many different sources as possible to prove that al of this stuff is compatible as it is simply physics.
En dat is voldoende reden om het te doen.
Het feit alleen al dat ie een potmeter uit z’n gitaar sloopt om de gaskleppositiesensor van te maken
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
waterman schreef:Turbo’s gaan op een Gs of gsa niet werken, de compressieverhouding is veel te hoog.
En dus zou er voorontsteking gaan plaatsvinden?
Of ben je bang voor de pakkingen,al weet ik niet precies wat er aan pakkingen aanwezig zijn bij een GS(A)...
Met z’n vieren in je Eendje.