idd is een dyane over het algemeen een stuk goedkoper. en hoewel sommige anders beweren is plaatwerk redelijk te verkrijgen. waar je op moet letten bij een dyane is de koets. voor een eend zijn er reparatiedelen te koop die er in gelast kunnen worden. voor een dyane zijn deze delen slecht/niet/duur te verkrijgen.
als ik nu een budget eend/dyane zou willen kopen zou ik kijken voor een auto met goede koets en slecht/geknikt chassis. chassis is redelijk makkelijk te vervangen. technisch is alles redelijk makkelijk te vervangen als je handig bent.
als de koets slecht is dan heb je een behoorlijke klus. zeker als je niet kan lassen of net begonnen bent met lassen. een tip wel: leer lassen. is leuk en met wat oefenen is het best te doen als je er een beetje feeling voor hebt
Wat vinden we van deze Dyane?
Ziet er mooi uit. Heb trouwens besloten om, als ik een Geitje koop, meteen verder te sparen voor een nieuw chassis. Kost wel wat geld (1500,- euro, toch?) maar dan ben je wel zeker dat je even voort kan. Plaatwerk is voor mij minder belangrijk, als er roest op zit, proberen deze roest te conserveren en later aanpakken
Ben nu ook de Franse sites wat in de gaten aan het houden. Een Dyane in die optische staat moet in BeNe sowieso dubbel geld kosten heb ik de indruk.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Da’s moeilijk te zeggen vanaf een plaatje Bunny! Weet je hoe lang ze er al zo bij staat met dat lekkende dak? Het plaatwerk lijkt netjes, maar als er een berg laswerk in het koetsje zit…
Ik zou zeggen; ga kijken, pas dan weet je weer.
Ik heb sowieso meer foto’s gevraagd. En eerst kijken was ik sowieso van plan hoor (staat ter hoogte van Parijs, dus kan eventueel nog een leuk dagje van gemaakt worden ) . Maar eerste plaatje posten en dan pas gaan kijken (is telkens toch een hele dag dat je ‘kwijt’ bent) leek me wel een goed idee.
En Hayon is dakje dan? Of waaruit leid je af dat het dakje lekt? Zal hem dat ook eens vragen .
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
BunnY schreef:Of waaruit leid je af dat het dakje lekt?
Je hoeft geen natuurkunde gestudeerd te hebben om te zien dat dit dakje niet waterdicht is…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
BunnY schreef:Of waaruit leid je af dat het dakje lekt?
Dit ziet er niet echt lekvrij uit! En als dit al een tijdje zo is, dan heb je kans dat de kofferbak (+ de rest) behoorlijk crispy is.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De Hayon is de achterklep…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bedankt voor de informatie. Op zich is een lekkend dakje voor mij geen probleem zolang het daardoor niet te crispy is vanbinnen.
@Waterman: bedankt voor de vertaling Wel raar, want op de foto ziet ze er nog mooi uit. Maar zodra ik meer foto’s heb post ik ze.
En die van op leboncoin:
Het dakje… dit is wel minder:
Voorspatbord heeft inderdaad wat roest… Is dat nog te conserveren?
Dit ziet er nog proper uit
Opinies zijn welkom over beide Dyane’s
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, ze hebben het alle twee net niet zeg maar. Dat belgische ding lijkt nog het meest redelijk, die Fransoos is een kippenhok eerste klasse.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik dacht ook al dat die Belgische er dan beter uit zag.
En wat bedoel je met ‘net niet’ ? Ik, als leek dus, vind ze er nog relatief strak uitzien? Van op foto al te besluiten dat het geen goede basis is om mee te beginnen?
Ben dus niet op zoek naar een perfecte Dyane Wil gewoon een fijn ding om mee te beginnen. Dus door niet te veel laswerk door de keuring.
Hoe valt het lassen aan een eend eigenlijk mee? Want kreeg te horen dat het lassen verschrikkelijk werk is en dat je nog moet oppassen voor het in brand vliegen omdat de balken vol met een smerig goedje zijn gegoten…
En als er een nieuw chassis onder zou komen? Ben je dan echt van het roesten af? Of blijven die problemen?
En ik zou waarschijnlijk voor de Franse gaan!
Aan de Belgische is al een hoop gelast en er komt nog veel meer aan. De Franse heeft een kapot dak en een scherm dat niet zo fris meer is. Maar als dat alles is….? Heb je foto’s van de bodem,chassis, voorruitframe en kofferbak?
Daar heeft hij geen foto’s van gestuurd. Maar ik versta dat beide niet de moeite zijn . Maar als dat geitje er nog staat na de examens ga ik er wél eens naar kijken. Al is het maar als kennismaking
Voila, ik hou mijn oogjes verder open en jullie horen me dus nog wel