Zou super zijn als je dat kan doen .
Die pomp bekijken wordt dan trouwens mijn eerste klus die zich afspeelt aan de achterkant van de BX. Wel spannend… én eens iets anders
Plaatje kan je vinden op h-base of lasaulec website:
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik wil echt niet vervelend hoor bunny, maar doe het hok weg nu het nog kan. Ik krijg elke keer de indruk dat het zo’n vreselijk slecht hok en je fixed het op de goekoopste manier. Als dat goed werkt is het prima, maar dat doet het lang niet altijd.
Nogmaals trek hem uit elkaar! Het is bovendien maar een gewone 16tzi. Daar zijn er genoeg van en ik zou een betere basis kopen. Succes met overwegen.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Ik zal even met je voltmetertje op die brandstofpomp gaan meten. Komt er 12v. op tijdens het starten op benzine dan is je pomp stuk. Anders moet je het eerder in het circuit gaan zoeken
Maar kreeg een mooi aanbod van die pomp Is het de pomp niet dan heb ik ze toch al liggen voor wanneer het de pomp wél is (en mijn BX kennende gaat die kapot gaan )
@BX19TZi: op de goedkoopst mogelijke manier? Hoe bedoel je? Ik herstel het misschien met gebruikte onderdelen maar wel met die waarvan ik wéét dat ze nog goed zijn (lees: weinig km hebben). Al hetgeen ik hersteld heb is ook in orde.
Maar er wordt deze zomer besloten. Als ik, wanneer het interieur er uit ligt, zie dat de koets er niet meer goed aan toe is dan wordt er diep nagedacht. Mocht het blijken dat de koets nog wel goed is, wat houdt me dan tegen van verder te gaan?
Heel mijn lijstje bestaat uit relatief eenvoudige dingen. Ok, allemaal samen ben ik wel wat tijd kwijt maar who cares Tijd kost voor een student niets En de onderdelen (die vervangen gaan worden) heb ik uit de witte (die goed rot is vanvoor) dus dan kosten die me ook niets.
@Autofan: heb mezelf verboden om onder de auto te gaan liggen (of structurele dingen te vervangen) tijdens de examens. Examens zijn nu bezig (tot 23 juni) dus tot dan ga ik geen tijd in het ding steken
Ja dat van die examens is wel goed inderdaad. zou ik ook eens moeten doen…. Al sleutel ik zo min mogelijk aan mijn eigen auto, daar houd ik helemaal niet van aan m’n eigen auto sleutelen
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
bearwil schreef:Pieter, ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen, maar is er nog wel iets goed aan die BX van jou? Ik zou hem allang voor een andere ingeruild hebben. Maar ja, ik ben dan ook niet zo’n liefhebber van veel sleutelwerk.
Als de koets maar goed is, de rest kun je blijven vervangen. Naarmate je meer inzicht krijgt kun je problemen aan zien komen. Die leiding bijvoorbeeld is iets wat in de toekomst minder snel zal gebeuren als hij preventief onderhoud gaat doen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ik denk trouwens dat die leiding gewoon losgesprongen is omdat het een verschrikkelijk weggetje was. Je mocht er 90 rijden en opeens veranderde dat weggetje in een zandweggetje met gaten (diameter van een wiel en even diep). Ik ben toen zelfs meteen gestopt om te checken of ik niet plat gereden had !!
Al mijn HD-leidingen zijn goed (op 1 stukje na, maar dat is afgeschuurd en in tectyl + zinkspray gezet). Mijn grote octo is nieuw. Enkel mijn kleine octo is niet vervangen.
De kapotte leiding liep trouwens naar de remservo, en vermoed dat het een retourleiding is, want ze was flexibel? (ze was los op de overgang van rubber naar metaal trouwens).
En inderdaad. Als ik een ‘goede’ BX had gehad dan stond ik niet waar ik nu stond. Het was trouwens ook omwille van die subframe wissel* dat ik niet in paniek schoot toen ik die plas LHM zag liggen maar kalm bleef en even keek waar de lekkage vandaan kwam Als ik LHM had bij gehad dan was ik zelfs gewoon door gereden na mijn herstelling.
*ook al was het een k*tklus. Ben toch ‘blij’ dat ik het voor gehad heb, die wissel heeft echt inzicht gegeven in het hele systeem
En na de examens gaat er zeker naar die leiding gekeken worden. Want die leiding is al een paar keer hersteld geweest denk ik.
@Autofan: ik hou er dan weer niet van om aan andermans auto te sleutelen. Vind ik zelfs verschrikkelijk ! (omdat als ik iets niet goed doe met mijn auto dan heb ik het probleem, maar bij iemand anders is het ‘zijn’ probleem en die verantwoordelijkheid neem ik liever niet)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Toevoer naar de remservo is altijd 100% metaal. Je hebt een operationele retour van rubber en een lekretour van plastic vanaf de servo, ik vermoed dan dat je operationele retour los is geraakt. Als er sprake is van metaal heb ik ‘t over een leiding, van ander materiaal van een slang of pijp. Wat bedoel jij precies, leiding of slang?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Het was een leiding die vanaf de remservo begon uit een harde (voorgevormde) leiding en daarna overging in een (redelijk dikke) flexibele rubber leiding.
Ik veronderstel ook dat het de operationele retour was, anders kon ik toch niet zoveel LHM op zo’n korte tijd verliezen? Maar mag die dan niet enkel ‘lekken’ op het moment dat je de rem intrapt? Want ik heb 2 keer stilgestaan (1 keer om te checken of ik niet plat gereden had en 1 keer om te checken waarom het stop-lampje brandde) en er lag 2 keer een enorme plas onder de auto.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Je bedoelt dus harde voorgevormde slang van zwart plastic.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ja, waar die harde voorgevormde slang van hard plastiek in een zachte voorgevormde slang van zacht plastiek overgaat.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ben blij dat het alleen dat was. In ieder geval kun je qua wegdek beter in NL zitten, wij hebben drempels ipv kuilen, die zie je beter aankomen
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Had wel even schrik jep. Dacht even dat het spiraal (van de HD regelaar naar het verdeelblokje/veiligheidsklep) in 2 lag . Was al aan het vloeken geslagen toen ik even beter keek en ik zag dat het ‘maar’ een kapotte overgang was.
Maar goed… wat gebeurd is, dat is gebeurd. En maar goed dat de grond LHM kan afbreken :angel:
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
He Pieter, gewoon blijven hobby’en.. Je valt er niemand mee lastig .
Benzinepomp wordt trouwens aangestuurd via je ECU onder de bijrijdersstoel. Er gaat een grote kabelboom naar het motorruim en een enkel (dacht geel) draadje naar achteren voor de pomp.