Hoi allemaal,
Ik heb sinds kort een rare storing aan mijn parkeersensoren, het betreft een C5 break 2004 type2 met voor en achter parkeersensoren met RT3 scherm.
Nu is het zo mijn voor sensoren oen het niet zodra ik bij een opstakel ben dan ziet hij wel iets op het scherm verschijnt het beeld met 1 groen blokje maar er is geen geluid aanwezig en als ik dichter bij het opstakel kom dan gebeurd er verders niets, maar als ik de auto dan in zijn achter uit zet dan geeft hij wel optische het geluid weer maar geen beeld. achter sensoren doen het wel goed. Ik heb zelf een lexia en natuurlijk uitgelezen maar er is geen fout in het parkeer systeem sensoren test is ook goed. Wie heeft hier nog een oplossing voor. Voor dat ik dit probleem had, heeft de auto parkeersensoren storing aangegeven, toen uitgelezen en bleek dat er een voorsensor niet goed contact maakte met de connector, nieuwe connector gemonteerd.
groetjes Rob
Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ik heb ook zoiets gehad met de sensoren achter. Volgens mijn garage kwam het wel vaker voor dat een sensor geen storing aangaf, maar wel kaduuk was. Sensor vervangen en probleem opgelost.
Domme vragen bestaan niet.