Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 03-08-2008
- Berlingo 1.6 hdi multispace (EX)
- C3 1.4 HDI exclusive (EX)
- Xsara 1.9 TD Plaisir Coupé
- Berlingo 1.5 bluehdi
- Berlingo 1.6 hdi multispace 2015 (EX)
- Overig Mercedes W123 200D
De meter van mijn dieseltank werkt niet meer correct sedert 2 weken .
Als ik hem vol gooi dan blijft hij op 3/4 staan .
Iemand een idee wat ik kan doen ?
meestal is de massa (-) aansluiting, van je tank de boosdoener.
zoek deze aansluiting op (t.h.v. tank aan het koetswerk metaal, onder een bout van de tank ophanging?), sluit hem opnieuw aan (schoonmaken) en controleer of je meter werkt. Ook het overbruggen helpt m.b.v. van een ander draadje naar een andere massa.
als dat niet helpt laat dit draadje even zitten en zoek het stekkertje op naar je vlotter.
maak die verbinding los en verbind de losse stekker door met 12 volt (plus).
Je brandstofmeter moet dan maximaal vol aan geven met als conclusie: 50% kans dat de “vlotter” defekt is en een hoop werk als tank uitbouwen (= hoge garage kosten). De ander 50% is dat de elektrische aansluiting op je tank defect is. Ook dan moet meestal de tank eruit.
zelf rijd ik gewoon door en gebruik ik mijn dagteller (1 volle tank = 500KMs?).
vroeger hadden sommige citroens een peilstok.
Ook handig toch? die doen het tenminste altijd!
m.v.g. Paul
Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 03-08-2008
- Berlingo 1.6 hdi multispace (EX)
- C3 1.4 HDI exclusive (EX)
- Xsara 1.9 TD Plaisir Coupé
- Berlingo 1.5 bluehdi
- Berlingo 1.6 hdi multispace 2015 (EX)
- Overig Mercedes W123 200D
Dit is eigelijk gekomen na het plaatsen van een nieuwe tank , oude had een lek aan de ontluchting .
Nadat hij uit de garage is gekomen en ik hem vol gooide ging hij maar tot 3/4 .
Dit grapje had mij al 526€ gekost , nu was ik terug naar de garage geweest en daar vertelde ze mij dat alles er terug van onder ging moeten .
Gezien het feit dat het 2 weken geleden ontstaan is na het vervangen van je tank door je garage, lijkt het me niet meer dan normaal dat je garage dit zonder morren en uiteraard zonder enige kosten gaat herstellen.
Overigens, lijkt me een massa probleem zo zelfs meer dan waarschijnlijk.
Zijn ze dit draadje vergeten aan te sluiten? Hoe simpel.
Bij mijn weten raken er wel eens ont- of beluchtingsslangetjes los, verteren ze door ouderdom, maar hard kunststoftanks die zomaar kapot gaan aan het ontluchtingspijpje lijkt me toch niet erg waarschijnlijk.
Weet je zeker dat je een nieuwe tank hebt en zo ja is er een oorzaak bekend? Welke garage is het?
m.v.g. Paul
Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 03-08-2008
- Berlingo 1.6 hdi multispace (EX)
- C3 1.4 HDI exclusive (EX)
- Xsara 1.9 TD Plaisir Coupé
- Berlingo 1.5 bluehdi
- Berlingo 1.6 hdi multispace 2015 (EX)
- Overig Mercedes W123 200D
Ja ik ben zeker dat ik een nieuwe tank heb , heb trouwens de oude gezien als ik mijn auto ben gaan ophalen .
En heb zelf al eens onder de wagen gekeken , nu ik moest van de garage de tank leeg rijden en nog eens vullen miscchien dat hij dan wel volledig naar boven zou gaan .
Vandaag een brief van Citroen belux gekregen dat ze de vervangen van de tank voor hun rekening gaan nemen en me dus gaan terug betalen .
Had na de ontvangst van mijn factuur zelf contact opgenomen , mijn garage kreeg 50 euro korting en ik vond dit niet kunnen voor een auto van net 3 jaar .
Vorig jaar net hetzelfde voor gehad met onze C 3 , net hetzelfde probleem van de ontluchting bovenaan de tank ging het klepje niet volledig dicht met als gevolg bij het voltanken dat het bovenste er gewoon uit liep .