BunnY schreef:En wat vinden we van deze Dyane?
behoorlijk slecht op plekken waar je het niet wilt!
btw, even over je opmerking eerder dat je zoieso het chassis zou gaan vervangen… why? als die goed is dan hoeft het toch (nog) niet vervangen te worden?
andere tip om advertenties te “vertalen” (je moet een beetje fantasie hebben) altavista babelfish
waterman schreef:Nou, ze hebben het alle twee net niet zeg maar. Dat belgische ding lijkt nog het meest redelijk, die Fransoos is een kippenhok eerste klasse.
hmm ik denk juist andersom. hoewel ik graag van die franse zou willen weten hoe de dorpels, c-stijlen ed zijn. die belgische is mijn ogen juist een grote roestbak! ik zie rotte dorpels, rotte c-stijl, rotte achterbinnenschermen en het vervelendst; een rot schutbord… en opbollende felsnaden van het chassis… echt heel veel werk.
die franse ziet er inderdaad misschien minder chique uit (en zoals eerder gezegd zou ik van dat ding ook wel willen zien hoe daar de staat is van bovenstaande punten) maar een spatbord vervang je heel makkelijk en die heb voor 10-75 euro naar gelang de staat. die achterdakbalk is een bekende zwakke plek van de dyane en is weliswaar wat lastiger aan te komen, maar dat moet lukken. kosten hiervoor zijn lastig in te schatten, maar voor een 50-75 euro ben je er echt wel! een dakje is 150. btw het schutbord-paravan ziet er op de foto strak uit!
die belgische is een restauratieproject! misschien kun je er een jaartje, misschien twee in rijden, maar dan ben je echt aan de beurt en als je dan geen schuur en lasapparaat hebt…. pff
BunnY schreef:Daar heeft hij geen foto’s van gestuurd. Maar ik versta dat beide niet de moeite zijn
Nee hoor! ik vind die franse iig interessant genoeg om eens nader te bekijken. als c-stijl, binnenscherm, schutbord etc etc redelijk en nog ongelast zijn vind ik m heel interessant! vooral als ie niet al te mooi hoeft te zijn. rol je m zelf netjes over… hoppa
die belgische hoef je niet heen te gaan. tenzij je gewoon heel snel een jaartje wilt kunnen rijden. wat vragen ze trouwens voor dat gebakje?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dit lijkt mij best een heel aardig Dyaantje voor diegene die kan lassen. Want lassen moet je! Het chassis is verrot, en zeer waarschijnlijk schrik je je rot als de holle ruimtes in het chassis gaat bekijken, vooral achter de voorste demper. Je weet wel, dat plaatsje waar een chassis het eerst gaat knikken.
Maar het koetsje is relatie makkelijk opknapbaar. Voor een zacht prijsje een leuk project. Maar of dat nu is wat je zoekt?
Ik ben gisterenavond in bed nog eens aan het denken geweest over het hoe en wat. Het Geitje knaagt toch wel.
Een andere mogelijkheid is gewoon de goedkoopst (ik zag op Leboncoin Dyanes voor 150,- euro !!) te vinden Dyane of Acadiane* kopen en er gewoon een nieuw chassis onder zetten. Dan ben je daar toch al zeker van. Ik ga er dus vanuit dat vna die super goedkope Dyanes de chassis sowieso slecht is.
Wat bedacht ik nu gisterenavond in bed? Ik koop een Dyane, laat hem oldtimerkeuren (in België is dat: remtest, en visuele inspectie van stuur en en reminrichting) en rij er op deze manier een jaartje in (mag ik sowieso maximum 25km rond mijn woonplaats mee rijden dan). Op deze manier weet ik wat de motorische problemen zijn. Mocht ik in panne vallen dan vraag ik gewoon dat papa (of wie dan ook) me naar huis sleept (is toch maximum 25km).
Na dat jaar weet ik dan wat er technisch mis en goed is aan de Dyane en kan ik beginnen zoeken naar een nieuwe chassis (ik heb er gezien van 750,- euro, maar wat moet ik hiervoor rekenen?) en het ding motorisch in orde maken. De koets zelf is minder dringend/kritisch veronderstel ik, en makkelijker te lassen? Of is de stijfheid van de koets ook zeer belangrijk (tegen dat knikpunt dus).
*en dan de keuze tussen Dyane of Aca. Is er een technisch/roest-argument om voor 1 van de 2 te kiezen?
Edit: die Belgische moet trouwens 750,- euro kosten en de prijs was in beperkte mate nog onderhandelbaar.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Vind je het leuk om een auto geheel op te knappen of is het een financieel motief om een “wrak” te kopen?
Jeroen
Laten we het zo zeggen. Ik sleutel graag als ik niet afhankelijk ben aan het ding. Als ik bijvoorbeeld een jaar geleden wist wat ik nu wist (en kon wat ik nu kon) dan had ik mijn BX nog een jaartje langer laten binnen staan en hem eerst op punt gesteld. Dat is het plan deze zomer. Na deze zomer veronderstel ik dus dat mijn BX in orde gaat zijn en dat ik daar niet meer aan hoef te werken behalve nu en dan wat onderhoud plegen. Als ik moet sleutelen tegen de tijd (zoals meestal aan mijn BX) dan wordt ik nogal snel slecht gezind en krikkel . Als ik dus een weekend geen zin heb om te sleutelen dan wil ik ook niet sleutelen. Wat met een hobby auto perfect mogelijk is
Langs de andere kant, als ik het geld maar uit de kast zou te pakken hebben dan zou ik niet aan een wrak beginnen. Dan kocht ik gewoon een mooie Geit om mee te rijden, een tip top Geit zegt me echter ook maar weinig. Anderzijds, zou enkel met de Geit rijden in de zomer, voor de lange ritten vermoed ik dat mijn BX meer comfort en luxe zal geven.
Dus het is zowel een financieel motief als om een hobby/bezigheid te hebben En persoonlijk heb ik liever een geit van 150,- euro + 750,- euro voor een nieuw chassis dan dat ik een geit van 600,- euro koop met een ‘goed’ chassis. En ik heb het geld niet uit de kast te pakken maar zit er ook niet mee in om een half jaar te sparen voor een nieuw chassis Kan ik ondertussen de rest op punt stellen.
Maar denk nu niet dat ik een zeer ervaren sleutelaar ben Maar ik heb wel een portie logisch verstand en de zin om te sleutelen en bij te leren
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Jep, in onze garage is genoeg plaats dat hij én niet in de weg staat en er aan gewerkt kan worden…