Ik ben net even gaan meten (via de bijrijdersstoel, dus niet rechtsreeks aan de pomp) aan de 2 gele draadjes.
Ik krijg bij het contact opzetten mooi 12V, dat na een paar seconden (als het zoemen van de pomp stopt) terugvalt naar 0V. Mooi dus.
Echter, ik hoor de pomp wel zoemen, dus die pomp pompt wel degelijk?
Wat ik me wel net bedacht, mijn metertje staat nog maar net boven het rode gedeelte. Zou het nu kunnen dat de pomp wat smeerlapperij verpompt heeft die nu mijn benzinefilter heeft geblokkeerd? Of gebeurt zoiets nooit?
Hopelijk zijn jullie hier iets mee
kap daar nu nog eens 10 liter verse benzine in!
van de week ook voorgehad met mijn gti, die stond net in reserve op de meter maar hij starte totaal niet.
startpilot en hij was weg maar viel direct terug stil.
leek geen benzine te krijgen maar ik hoorde de pomp draaien.
10 liter benzine derin en hij draait als vaneigens
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Is er dan een verschil tussen 1 of 10 liter? Want had er al wat bij gegoten
En dan 2de vraag, voor ik ga beginnen met er 10L in te kappen, als ik die pomp moet demonteren, loopt hetgeen nog in de tank zit dan uit de tank of…?
het kan zijn dat die liter het niveau te weinig doet stijgen om deftige aanzuiging te verkrijgen.
dus das wel degelijk een verschil.
maakt ni teveel uit hoeveel naft er in de tank zit, de naftpomp bevat een deel naft en de leidingen (hoewel dit ni veel zal zijn als het probleem werkelijk daar ligt) dus voorzie een opvangbakje deronder als je ze losmaakt maar meer dan dat is het niet
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
rij je regelmatig op benzine?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 6168
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
BunnY schreef:Is er dan een verschil tussen 1 of 10 liter? Want had er al wat bij gegoten
En dan 2de vraag, voor ik ga beginnen met er 10L in te kappen, als ik die pomp moet demonteren, loopt hetgeen nog in de tank zit dan uit de tank of…?
Tjezus Bunny, ik had toch niet verwacht dat je met een lege tank aan het proberen te starten was… Gooi er eens peut in man!
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ja, gooi er eens wat ‘naft’ in!
@MacDean: niet zo veel, behalve toen in dat lang weekend (want toen was de pomp leeg).
@de rest: ik heb er niet meteen 5L in gegoten (heb een bidon benzine in de koffer steken) omdat ik geen zin had om de straat te vervuilen. Maar, om alle misverstanden uit te sluiten zal ik er meteen de rest gaan bij gieten
Maar hij start nog steeds niet. Kortom, ik ga maar wachten tot na de examens dat ik het meteen kan onderzoeken Dat is toch net wat doeltreffender dan raden en gokken en insinueren Als ik ga meten dan weet ik sowieso meteen of het de pomp is.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Doordat je weinig met benzine rijd krijg je een aanslag aan de binnenkant van de tank. Dat levert schilvers op etc..
Kortom, keer de tank schoonmaken kan geen kwaad net als een nieuw filtertje.
Schrijf ik mee op het lijstje Tank proper maken, hoe doe je dat?
- BX Sport MK2
- AX GT chic
demonteren en uitspoelen. Ik heb toen een reserve tank schoon gemaakt (dus bijvoorbeeld van je witte schoonmaken) met stromend water en in de zon laten drogen.
Owkej… als ik de ADALs vervang dan is daar meteen een hoop plaats veronderstel ik. Kan ik dat even goed allemaal tegelijk doen.
Man man man, ben ik blij dat ik nog op LPG kan rijden. Want dit lijkt mij echt zo’n klusje dat je niet tegen de tijd wil doen . En misschien ook maar eens beginnen denken over het lenen van een brug ergens…
Edit: welke maat bougiesleutel heeft een BX trouwens? Want degene die wij thuis hebben passen niet. En wil graag mijn bougies eens inspecteren
- BX Sport MK2
- AX GT chic
tankje valt wel mee hoor
Hoop ik in elk geval Eerst maar eens zien wat die achterkant mij zegt. Daar heb ik nog nooit iets aan gedaan dus geen idee hoe leuk/moeilijk werken dat is
Maar heb er wel zin in Als dat lijstje af is dan is hij gewoon weer tip top !
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Zo ziet dat eruit
De glimmers:
En bij de voeten:
Uitlaat wegnemen:
Rechts hangt de stang van de hoogte regeling:
vlotter opgehangen met een lat:
schoon en vies:
Nou en dan alles er weer onder.