11 van de 27
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
La Dame Verte de Technoloog, vrijdag 28-2-14 de laatste kilometers…
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 19 mei 2010 09:25 PM
  [ # 151 ]

Ok, even de schijfjes samenvatten. Oud:

Nieuw:

Waren ze aan vervanging toe? Toch wel een beetje:

Ook meteen maar even kijken waar de schijven van gemaakt zijn, dus even de draagbare XRF scanner erop:

Resultaat: Wat molybdeen, de zink en koper zijn waarschijnlijk van de remblokken, wat mangaan en een kwart procent chroom. En ijzer, d’uhh! Koolstof bepalen kan de XRF handscanner niet, dus de rest is gokken. Qua samenstelling weinig spectaculair, laag gelegeerd. Redelijk pisbakkenstaal dus.

En waar eindigen ze als je zelf toevallig voor een staalproducent werkt? In de schroot-bak natuurlijk! In dit geval die van het laboratorium, zodat de schijven gerecycled worden en in het staal terecht komen dat hier geproduceerd wordt Very Happy

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 31 mei 2010 10:35 PM
  [ # 152 ]

Ennnnn we nemen een aanloop en geven het topic een flinke schop omhoog!  cheese

De remschijven zijn ondertussen in gloedjenieuw staal terecht gekomen, al valt er niet te achterhalen welke charge dat is geweest. (Een charge is een enkele batch van 34 à 36 ton, een enkele productie-eenheid dus.)

Verder weinig nieuws te melden. Een paar nieuwe puntjes op de verbruiksgrafiek:

Wat betreft verbruik is er nog wel een andere ontwikkeling: Bezig met een huis kopen, dat is nu wat serieuzer geworden, en ook dus wat specifieker qua locatie, en daarmee wordt nu dus duidelijk dat de Dame aan het gas moet… LPG gaat dus wel rendabel worden, nu het er heel sterk op lijkt dat de woon-werk afstand niet kleiner gaat worden.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 mei 2010 10:42 PM
  [ # 153 ]

Op LPG gaat dat verbruik wel steigen Very Happy
Maar de kosten aan de pomp behoorlijk zakken!

Het bevalt mij prima Wink

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 01 juni 2010 08:00 PM
  [ # 154 ]

Over LPG gesproken:

Goedemiddag,

We kunnen u een BRC G3 installatie aanbieden.

Dit is met een verzonken ringtank op de plaats van het reservewiel.

De kosten van deze LPG installatie zijn 1850,- incl btw, inbouw, 3 jaar garantie en service, kenteken aanpassen rdw. Tevens zal er een Flashlube systeem worden gemonteerd ter bescherming van de kleppen.

Voor een heel schappelijk bedrag staat er voor die 2 dagen ook nog een huurauto klaar. Bovenstaande is kennelijk dus een multi-point sequentiele dampgas injectie systeem. Wat dat dan ook precies mag zijn.

Magoe, da’s offerte nummer 1. We gaan rustig verder rondkijken. Ook gepost in Arjan z’n G3 LPG topic.

En niet te vergeten, dit topic is er ook nog:

Xsara 1.6 16v VTR (TU5JP4) aan de LPG G3, ervaringen mee?

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juni 2010 08:58 PM
  [ # 155 ]

Die Flashlube heb ik achterwege gelaten, dat scheelt je al ongeveer 150 euro.
De Flashlube moet je ook elke keer bijvullen, dat kost ook weer extra.

Verder zijn veel mensen van mening dat het overbodig is bij veel auto’s.

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 01 juni 2010 09:11 PM
  [ # 156 ]

Mijn eerste vraag is: hoeveel beter is dat directe LPG inspuiten nou eigenlijk ?

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juni 2010 09:14 PM
  [ # 157 ]
Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 01 juni 2010 09:17 PM
  [ # 158 ]

Onder het mom van Wij Van WC-Eend ... Vialle claimt dat LPi geen vermogensverlies bij LPG betekent.

Heb jij dan een ander systeem dan LPi van Vialle? Of heb je om andere reden voor Vialle gekozen?

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juni 2010 09:20 PM
  [ # 159 ]

Kijk ff in mijn topic, ik heb daar een link neergezet naar het hele verhaal van de inbouw. In totaal wordt er een paar pagina’s over gesproken incl. foto’s van alles Wink

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 01 juni 2010 09:34 PM
  [ # 160 ]

Ik had je topic en de link daarin al gezien. Ik had het ook al aandachtig gelezen/bekeken. Er staat echter niet bij wat ik zoek. Daar schrijf je (samengevat) “Ik heb gekozen voor Vialle, de enige andere optie was Landi/Eurogas”.

Daarmee snap/begrijp ik nog niet wat je reden was om voor Vialle (en dus niet voor Eurogas) te kiezen.

(Goed mogelijk, mezelf kennende, dat ik er toch gewoon nog overheen gelezen heb hoor.  blank stare )

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juni 2010 09:37 PM
  [ # 161 ]

Je heb gelijk Wink

Ik had eerst voor Vialle gekozen omdat daar alles net iets beter is afgewerkt, maar volgens de LPG man eigenlijk niet het geld waard.
Als ik nu kijk wat er allemaal onder de kap zit dan ziet alles er eigenlijk prima uit, dat zie je ook wel aan de foto’s.

Als je van vooraf naar het blok kijkt zie je amper dat er LPG in zit, zeker niet als je niet vaak onder de kap van een Xsara heb gekeken Wink

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 01 juni 2010 09:45 PM
  [ # 162 ]

Ah, je vous en prie monsieur! (ik ben u dankbaar) Dat antwoord is duidelijk.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juni 2010 09:49 PM
  [ # 163 ]

Oh ik vergat erbij te zeggen dat allroud LPG in Spijkernisse zit, dat lijkt me goed te doen voor je Wink
Ze zijn netjes alle afspraken nagekomen, toen de tank niet paste is alles in goed overleg gegaan voordat ze verder gingen.

Als je niet per se onderbouw wil dan kan je natuurlijk een grotere tank kwijt, maar dat wou ik niet. Dan maar wat vaker tanken.

Vergeet ook niet naar een setje te vragen voor in het buitenland, anders kan je daar niet tanken.
Ik heb er ook een hoes bij voor het reserve wiel en een kitje voor als het resevewiel een keer thuis blijft, incl pompje.

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 02 juni 2010 11:53 PM
  [ # 164 ]

Goed, vandaag dus weer een offerte binnen.

Tot nu toe dus een prijsopgave voor een Brc G3 LPG installatie (3 jaar garantie, flashlube erbij) en een Eurogas G3 LPG installatie. (flashlube kan hier ook, kost hetzelfde als bij de Brg installatie. Ik moet garantie nog navragen.) Ook nog een prijsopgave voor LPi gekregen, maar die ligt vrolijk €300 hoger.

Leuker nieuws: meer dan 800 km gereden (807,7) op één tank, en er ging 46,84 liter V-power in om weer tot de nok te vullen…

Dat is 807,7 / 46,84 = 1 op 17,24 !!  cool grin


En minder leuk nieuws: de kabel van het linker portierraam is van de poelie gelopen.  shock  Köt!

Raam wilde niet meer omhoog. Paneel eraf gehaald en met veel gedoe en gehannes het raam weer omhoog kunnen trekken, stukje voor stukje. Morgenvroeg dus eerst bij de garage langs.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 467
Geregistreerd: 07-10-2009

Gepost: 03 juni 2010 10:32 AM
  [ # 165 ]

zow! dat verbruik is erg netjes. Ik moet al blij zijn dat ik de 650 km haal…

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  
 
 
11 van de 27
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook