Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Ok, even de schijfjes samenvatten. Oud:
Nieuw:
Waren ze aan vervanging toe? Toch wel een beetje:
Ook meteen maar even kijken waar de schijven van gemaakt zijn, dus even de draagbare XRF scanner erop:
Resultaat: Wat molybdeen, de zink en koper zijn waarschijnlijk van de remblokken, wat mangaan en een kwart procent chroom. En ijzer, d’uhh! Koolstof bepalen kan de XRF handscanner niet, dus de rest is gokken. Qua samenstelling weinig spectaculair, laag gelegeerd. Redelijk pisbakkenstaal dus.
En waar eindigen ze als je zelf toevallig voor een staalproducent werkt? In de schroot-bak natuurlijk! In dit geval die van het laboratorium, zodat de schijven gerecycled worden en in het staal terecht komen dat hier geproduceerd wordt
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Ennnnn we nemen een aanloop en geven het topic een flinke schop omhoog!
De remschijven zijn ondertussen in gloedjenieuw staal terecht gekomen, al valt er niet te achterhalen welke charge dat is geweest. (Een charge is een enkele batch van 34 à 36 ton, een enkele productie-eenheid dus.)
Verder weinig nieuws te melden. Een paar nieuwe puntjes op de verbruiksgrafiek:
Wat betreft verbruik is er nog wel een andere ontwikkeling: Bezig met een huis kopen, dat is nu wat serieuzer geworden, en ook dus wat specifieker qua locatie, en daarmee wordt nu dus duidelijk dat de Dame aan het gas moet… LPG gaat dus wel rendabel worden, nu het er heel sterk op lijkt dat de woon-werk afstand niet kleiner gaat worden.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Op LPG gaat dat verbruik wel steigen
Maar de kosten aan de pomp behoorlijk zakken!
Het bevalt mij prima
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Over LPG gesproken:
Goedemiddag,
We kunnen u een BRC G3 installatie aanbieden.
Dit is met een verzonken ringtank op de plaats van het reservewiel.
De kosten van deze LPG installatie zijn 1850,- incl btw, inbouw, 3 jaar garantie en service, kenteken aanpassen rdw. Tevens zal er een Flashlube systeem worden gemonteerd ter bescherming van de kleppen.
Voor een heel schappelijk bedrag staat er voor die 2 dagen ook nog een huurauto klaar. Bovenstaande is kennelijk dus een multi-point sequentiele dampgas injectie systeem. Wat dat dan ook precies mag zijn.
Magoe, da’s offerte nummer 1. We gaan rustig verder rondkijken. Ook gepost in Arjan z’n G3 LPG topic.
En niet te vergeten, dit topic is er ook nog:
Xsara 1.6 16v VTR (TU5JP4) aan de LPG G3, ervaringen mee?
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die Flashlube heb ik achterwege gelaten, dat scheelt je al ongeveer 150 euro.
De Flashlube moet je ook elke keer bijvullen, dat kost ook weer extra.
Verder zijn veel mensen van mening dat het overbodig is bij veel auto’s.
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Mijn eerste vraag is: hoeveel beter is dat directe LPG inspuiten nou eigenlijk ?
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er werd mij verteld dat het juist niet beter was.
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Onder het mom van Wij Van WC-Eend ... Vialle claimt dat LPi geen vermogensverlies bij LPG betekent.
Heb jij dan een ander systeem dan LPi van Vialle? Of heb je om andere reden voor Vialle gekozen?
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kijk ff in mijn topic, ik heb daar een link neergezet naar het hele verhaal van de inbouw. In totaal wordt er een paar pagina’s over gesproken incl. foto’s van alles
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Ik had je topic en de link daarin al gezien. Ik had het ook al aandachtig gelezen/bekeken. Er staat echter niet bij wat ik zoek. Daar schrijf je (samengevat) “Ik heb gekozen voor Vialle, de enige andere optie was Landi/Eurogas”.
Daarmee snap/begrijp ik nog niet wat je reden was om voor Vialle (en dus niet voor Eurogas) te kiezen.
(Goed mogelijk, mezelf kennende, dat ik er toch gewoon nog overheen gelezen heb hoor. )
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je heb gelijk
Ik had eerst voor Vialle gekozen omdat daar alles net iets beter is afgewerkt, maar volgens de LPG man eigenlijk niet het geld waard.
Als ik nu kijk wat er allemaal onder de kap zit dan ziet alles er eigenlijk prima uit, dat zie je ook wel aan de foto’s.
Als je van vooraf naar het blok kijkt zie je amper dat er LPG in zit, zeker niet als je niet vaak onder de kap van een Xsara heb gekeken
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Ah, je vous en prie monsieur! (ik ben u dankbaar) Dat antwoord is duidelijk.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oh ik vergat erbij te zeggen dat allroud LPG in Spijkernisse zit, dat lijkt me goed te doen voor je
Ze zijn netjes alle afspraken nagekomen, toen de tank niet paste is alles in goed overleg gegaan voordat ze verder gingen.
Als je niet per se onderbouw wil dan kan je natuurlijk een grotere tank kwijt, maar dat wou ik niet. Dan maar wat vaker tanken.
Vergeet ook niet naar een setje te vragen voor in het buitenland, anders kan je daar niet tanken.
Ik heb er ook een hoes bij voor het reserve wiel en een kitje voor als het resevewiel een keer thuis blijft, incl pompje.
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Goed, vandaag dus weer een offerte binnen.
Tot nu toe dus een prijsopgave voor een Brc G3 LPG installatie (3 jaar garantie, flashlube erbij) en een Eurogas G3 LPG installatie. (flashlube kan hier ook, kost hetzelfde als bij de Brg installatie. Ik moet garantie nog navragen.) Ook nog een prijsopgave voor LPi gekregen, maar die ligt vrolijk €300 hoger.
Leuker nieuws: meer dan 800 km gereden (807,7) op één tank, en er ging 46,84 liter V-power in om weer tot de nok te vullen…
Dat is 807,7 / 46,84 = 1 op 17,24 !!
En minder leuk nieuws: de kabel van het linker portierraam is van de poelie gelopen. Köt!
Raam wilde niet meer omhoog. Paneel eraf gehaald en met veel gedoe en gehannes het raam weer omhoog kunnen trekken, stukje voor stukje. Morgenvroeg dus eerst bij de garage langs.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
zow! dat verbruik is erg netjes. Ik moet al blij zijn dat ik de 650 km haal…
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i