Benzinetank niet vol te krijgen
hpoppe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 31-05-2010

Gepost: 31 mei 2010 07:09 PM

Ik heb een probleem met het vol krijgen van mijn benzinetank in mijn Picasso 1.8 16v van 2002. Het tankpistool bij het benzinestation slaat te snel en heel vaak af wanneer de tank nog niet helemaal vol is. De indicator op het dashbord geeft dan nog 2 lege streepjes aan, goed voor 10 liter(?). Met veel tijd en moeite en afslaan lukt het uiteindelijk wel. Komt dit vaker/bekend voor en is er wat aan te doen? Hij is al gereset door de garage.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 mei 2010 07:12 PM
  [ # 1 ]

Zomaar een idee. Tank je altijd bij hetzelfde station? Is de vloer daar wel recht?

Profiel  
 
robbedoes50
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 25-01-2007

Gepost: 31 mei 2010 07:28 PM
  [ # 2 ]

hallo ik heb dat ook s gehad bij de ene pomp kreeg ik dr meer in dan de andere denk niet dat t aan de auto ligt maar meer aan t pistool dr zijn pompen dat ie sneller afslaat zeg maar en dan krijg je m bijna niet vol groeten rob picasso van 2002

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 mei 2010 08:30 PM
  [ # 3 ]

De scheve vloer heb ik van mijn moeder met haar Berlingo. Bij die ene pomp sloeg de pomp af en na wegrijden was de tank niet vol. Altijd daar. De vloer bleek zo scheef, dat de tank vol aangaf, terwijl deze dat niet was.

Profiel  
 
Gepost: 31 mei 2010 08:35 PM
  [ # 4 ]

Mijn huidige Berlingo heeft ook enorm last van dit ‘syndroom’, de vorige had het helemaal niet. Ik heb eerder de indruk dat het iets met de ontluchting van de tank te maken heeft, waardoor de luchtbel in de tank niet snel genoeg naar buiten kan. Het verschil in pompstation zit hem eerder in het debiet waarmee de tank wordt volgespuugd. Bij modernere pompen krijg ik hem beduidend moeilijker vol namelijk, bij zo’n ouderwetse druppelpomp is er geen enkel probleem.

Profiel  
 
henk-1970
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 12-06-2007

- C1 1.0 collection
Gepost: 02 juni 2010 12:37 AM
  [ # 5 ]

Pistool niet helemaal in de vulhals steken, zodat er een beetje lucht langs heen kan stromen… very good

als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….

C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm

 

Profiel  
 
The Counttt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 07-11-2006

- Xsara Picasso 1.8I 16V
Gepost: 02 juni 2010 04:46 PM
  [ # 6 ]

Mijn picasso uit 2000 heeft hetzelfde, meestal is het laatste streepje amper er bij te krijgen, waar ik ook tank. En als hij alle streepjes wel heeft gaat de bovenste meestal al binnen de 30 km al weer uit (deze week zelfs al na 9 km).

let’s go picasso!

Profiel  
 
elnuar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 01-06-2010

- Saxo 1.5 D
Gepost: 02 juni 2010 05:12 PM
  [ # 7 ]

ik merk het verschil per tankstation ook, lijkt afhankelijk van het vulpistool te zijn en ook hoe recht de ondergrond is.
Truc om luchtbel eruit te krijgen is zodra hij voor de eerste keer afslaat een duw tegen de auto te geven zodat die een klein beetje schommelt, komt lucht eruit en kan er meer brandstof in de tank.

Profiel  
 
J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241
Geregistreerd: 17-09-2007

Gepost: 02 juni 2010 08:23 PM
  [ # 8 ]

“Pompend” het vulpistool bedienen wil ook wel eens helpen.

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook