Het slechte nieuws is, dat er een roestgat zit in het binnenscherm van het ooit vervangen achterscherm. Ik hoop daar vandaag foto’s van te kunnen (laten) maken.
Er is ook goed nieuws. Er komt een set Roues Résines op Bruintje. Ik liep ze tegen het lijf van een SM-rijder die had besloten ze niet op z’n auto te zetten en die ze me wel gunde en dat voor een bijzonder redelijk bedrag. Alleen daarom heb ik toegeslagen. De bedragen waarvoor ze recentelijk werden verkocht, daar zou ik voor hebben gepast. Eén wiel is meegegaan om een tekeningetje van te laten maken. De anderen liggen nog in opslag en komen pas tevoorschijn als ze worden gemonteerd. De ontbrekende plaatjes voor op de garen, liggen ook nog in opgeslag, tezamen met de wielen. Het duurt helaas nog wel een week of 2 voordat de wielen weer daar terecht komen waar ze horen, onder een SM.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Gefiliciteerd met zo’n setje RR! Zo op de foto te zien een orgineel op een auto geleverde set zonder stoeprand-randje. Klinkt alsof je er nog ‘genoeg’ voor betaald hebt. Ik ben er nog niet aan toe gelukkig, maar droom er eerlijk gezegd wel van.
Citroën SM
French show, Italian go…
Nou, ik laat me niet uit over de exacte prijs en over degene die ze me heeft gegund. Maar ik kan je vertellen, dat het een prijs was, waar je echt geen nee tegen zegt. Mijn Delta Mics kosten met ophalen spuitbeurt meer. op de buitenreant zitten een paar lichte beschadigingen, niet meer dan de lak eraf gesleten. Dat valt dus mee.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi hoor, unieke kans zo te horen
Zo verwen je een SM met een set RR, zo kom je er achter, dat ze nog weer verder uit elkaar moet vanwege de roestduivel. De voorschermen zijn aan de binnenkant ook zo rot, dat ze er beter vanaf gaan om daar te worden voorzien van nieuwe stukjes plaatstaal. En dan is de binnenkant van het kontje ook nog licht verroest onder de lak. Dat moet ook roestvrij worden gemaakt en opnieuw worden gespoten. SM rijden, sado masochisme ten top
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Hij is hopelijk toch niet zo slecht qua plaatwerk als je andere SM?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Het is niet zo slecht. Het begint in de buurt te komen. Maar door ervaring rijker, gaat de auto minder ver uit elkaar. Het scheelt daardoor nog steeds ongeveer de helft. Maar vanwege de roest, die redelijkerwijze niet eerder kon worden gezien en naar bove kwam is het toch weer bijna 2 keer zo duur geworden. Pokke Frans plaatwerk . Het zuigt je leeg .
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Robin Visser schreef:Pokke Frans plaatwerk . Het zuigt je leeg .
Het maakt niet uit wat voor auto of plaatwerk je hebt ze rotten allemaal vroeg of laat,verder leuk project van je,ik volg het op de voet
Alles wat ik leuk vind, rot inderdaad. Het is allemaal uit de tijd, dat de kwaliteit van het plaatstaal niet was wat het nu is. Ik wil nog ‘ns een Jag XJS hebben. Ook al zo’n roestig kreng. Toch komt die er een keer. Een keer, ooit…. Als ik ben bijgekomen van alle roestige Citroentjes….
Dank je voor de aanmoediging Daan ! Het slechte nieuws was veel roest. Het goede nieuws is dan, dat de auto mooier wordt, ook de randen en meer opnieuw gedaan. Tiptop wordt het resultaat en als het goed is.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Tjonge, je bent wel een doorbijter. Ik leef met je mee, maar begin toch wel een beetje nerveus te worden. Waar zat die roest nu precies en heb je foto’s? Dit zal mij toch niet overkomen?
Citroën SM
French show, Italian go…
Foto’s zijn gemaakt. Ik heb ze alleen nog niet in mijn bezit. Morgen ga ik er weer heen. Als het goed is, heb ik dan zelf een nieuwe camera. Als je denkt niet aan de beurt te komen met een SM, dan vrees ik, dat je je moet voorbereiden op tegenslag. Net nog even met mede-forummer Piet aan de lijn gehangen. Die zei ook al, dat het nooit mee zit met een SM. En lees hier de verhalen. Die spreken boekdelen. Als de auto moet worden gespoten, dan komt er geheid ellende tevoorschijn bij de behandeling.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Arjan Verkade schreef:Mooi hoor, unieke kans zo te horen
Beetje laat deze reactie. Inderdaad een unieke kans. Ik ben erg dankbaar, dat dit mij werd gegund.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Beter laat dan nooit
Neem aan dat we hier in elk geval mooie pics mogen verwachten als ze onder de auto zitten
Zeker. En zodra ik de foto’s van het al gedane laswerk heb, dan komen die ook hier in beeld. Vanmiddag heb ik in ieder geval een nieuw bellend fototoestel opgehaald bij het verlengen van mijn contract. Helaas moest ik wel E 75,- aan harde euries achterlaten. Zelfs mijn grootverbruik was niet voldoende om met een contract van een jaar dit E72 apparaat voor noppes mee te krijgen. Afgezet tegen het SM-en te verwaarlozen, maar toch…. Ik zal even moeten inwerken met het ding. Maar morgen maak ik in ieder geval alvast foto’s ermee. Pubicatie volgt dan nog wel. Ik zal de te lassen gaten op de gevoelige plaat zetten en ook het aanbrengen van de busjes met schroefdraad voor het bevestigen van de onderste strip van het voorraam.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik leef met je mee Robin! Bij mijn DS wilde ik soms niet eens weten hoe de vlag er bij stond en ging ik dus maar niet op onderzoek uit! Ik kijk uit naar de pics van de onderste strip van de voorruit, want ik moet die van mij opnieuw gaan lijmen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.