2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
hydraulische leidingen
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 08 april 2010 08:19 PM
  [ # 16 ]
Maurice van Mourik schreef:

Misschien is hier wel een hydrauliekexpert vertegenwoordigd die zich geroepen voelt om deze dingetjes in “kleine” serieproductie te nemen voor ons??

probleem is dat deze twee koppelingetjes met bijhorende ringetjes alleen al 40 Euro kosten ,

in een serie van 20 stuks geproduceerd .....

Is er daarvoor dan genoeg interesse ???

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Gepost: 08 april 2010 08:31 PM
  [ # 17 ]

Ik denk dat de flexibele HD leidingen weinig echt nut hebben in een BX of dergelijke.
Enkel bij aanpassingen aan wat dan ook zie ik er mogelijkheid in.

Voor de rest inderdaad de koper leiding op rol, maak ze ook zelf, werkt prima en je kan maken wat je wil…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 08 april 2010 09:27 PM
  [ # 18 ]

Welk gereedchap gebruiken jullie dan om de “flare” te maken? Toch niet zo’n ding van 300 euro, want dat is voor de doe-het-zelvert niet te doen vind ik. Zijn er mensen die hun flare-tool willen verhuren?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 08 april 2010 09:48 PM
  [ # 19 ]

@ GW-tje, er zijn hier denk ik genoeg mensen (incl. me) die voor weinig voor een mede forum lid een leiding willen maken. Dus die dure tooling hoef je dan helemaal niet aan te schaffen Razz.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 08 april 2010 09:51 PM
  [ # 20 ]

Ik heb binnenkort als eerste een nieuwe leiding nodig in mijn Xantia. Die kan pas nagemaakt worden als hij eruit ligt en dan zit ik met een vervoersprobleem omdat mijn ID nog in de garage ligt en in reparatie is. Als er dan iemand in of in de buurt van Apeldoorn woont zou dat héél prettig zijn!

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 08 april 2010 09:53 PM
  [ # 21 ]

In gemonteerde toestand kun je er niet even een touwtje langs af leggen om de lengte te bepalen ?Meer is er niet nodig. Kun je de bochtjes er tijdens monteren in vouwen.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 08 april 2010 10:13 PM
  [ # 22 ]

Oké...

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Gepost: 08 april 2010 10:17 PM
  [ # 23 ]
GW-tje schreef:

Welk gereedchap gebruiken jullie dan om de “flare” te maken? Toch niet zo’n ding van 300 euro, want dat is voor de doe-het-zelvert niet te doen vind ik.

Ik pleit schuldig Smile

Op ebay Engeland worden er budge modellen aangeboden voor de 3.5 en dacht ook 4.5mm leidingen.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 09 april 2010 05:17 PM
  [ # 24 ]

Ik ga toch deze maar eens zelf proberen te maken voor de ID/DS:

flare-blokje met bout

Weet iemand de afmetingen van de flare voor de modernere Citroenen? (los leidinkje effe opmeten?)

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 09 april 2010 06:03 PM
  [ # 25 ]

mooie stukjes huisvlijt!

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 02 juni 2010 04:34 PM
  [ # 26 ]

Bij mij klapte de leiding ook eergisteren en aangezien Citroen nog steeds geen leidingen levert voor 16V’s met 6-bak en zelfs niet eens meer voor originele 16V’s heb ik ook een flexibele laten maken:

Eigenlijk is deze slang net iets te lang, hij is 50 CM maar 30 zou ook genoeg zijn maar verder ben ik wel happy met deze contraptie. Aan beide zijden zit een knietje waar een 6,2MM leiding in gezet kan worden met een knelkoppelingetje, ik moest dus een minimaal beetje van de leiding afschuren om hem passend te krijgen maar deze kan ik wel eindeloos blijven repareren mocht er een stukje van de leiding stuk gaan én ik hoef geen aanpassingen te maken aan de overige hydraulische componenten.

Monteren is ook een eitje:

Dit is wel hetzelfde als bij de originele leiding maar vanwege de flexibiliteit toch net wat makkelijker.

En dit is helemaal heerlijk, in plaats van op de tast op een veel te krappe plek proberen de leiding erin te prutsen smijt je de pomp gewoon even op de accubak en prik je hem er zo in.

Nu nog even kijken of en hoe lang dit goed blijft gaan, hij lekt niet meer bij de leiding (wel op de andere plekken waar hij reeds lekte Razz ) en de slang moet een aardig aantal extra barren aankunnen dan de pomp kan leveren.

Er zit voor zo’n 60 euro aan materiaal in deze leiding en verder ben je een momentje bezig met zagen en schuren van de leidingen.

Ik ben weer een tevreden mensch!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 02 juni 2010 04:47 PM
  [ # 27 ]

Hmm, interessant. Kan van pas komen wanneer ik mijn CXpomp inbouw Cool

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 03 juni 2010 08:20 AM
  [ # 28 ]

Waarom wil je een CX pomp in je BX hangen?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 03 juni 2010 10:32 AM
  [ # 29 ]

Omdat ik die heb liggen en een hogere opbrengst heeft dan een BX pomp Smile

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 03 juni 2010 10:39 AM
  [ # 30 ]

Dus ook meer brandstofverbruik.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook