Ik heb een probleem met het vol krijgen van mijn benzinetank in mijn Picasso 1.8 16v van 2002. Het tankpistool bij het benzinestation slaat te snel en heel vaak af wanneer de tank nog niet helemaal vol is. De indicator op het dashbord geeft dan nog 2 lege streepjes aan, goed voor 10 liter(?). Met veel tijd en moeite en afslaan lukt het uiteindelijk wel. Komt dit vaker/bekend voor en is er wat aan te doen? Hij is al gereset door de garage.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zomaar een idee. Tank je altijd bij hetzelfde station? Is de vloer daar wel recht?
hallo ik heb dat ook s gehad bij de ene pomp kreeg ik dr meer in dan de andere denk niet dat t aan de auto ligt maar meer aan t pistool dr zijn pompen dat ie sneller afslaat zeg maar en dan krijg je m bijna niet vol groeten rob picasso van 2002
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
De scheve vloer heb ik van mijn moeder met haar Berlingo. Bij die ene pomp sloeg de pomp af en na wegrijden was de tank niet vol. Altijd daar. De vloer bleek zo scheef, dat de tank vol aangaf, terwijl deze dat niet was.
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mijn huidige Berlingo heeft ook enorm last van dit ‘syndroom’, de vorige had het helemaal niet. Ik heb eerder de indruk dat het iets met de ontluchting van de tank te maken heeft, waardoor de luchtbel in de tank niet snel genoeg naar buiten kan. Het verschil in pompstation zit hem eerder in het debiet waarmee de tank wordt volgespuugd. Bij modernere pompen krijg ik hem beduidend moeilijker vol namelijk, bij zo’n ouderwetse druppelpomp is er geen enkel probleem.
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 12-06-2007
- C1 1.0 collection
Pistool niet helemaal in de vulhals steken, zodat er een beetje lucht langs heen kan stromen…
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 07-11-2006
- Xsara Picasso 1.8I 16V
Mijn picasso uit 2000 heeft hetzelfde, meestal is het laatste streepje amper er bij te krijgen, waar ik ook tank. En als hij alle streepjes wel heeft gaat de bovenste meestal al binnen de 30 km al weer uit (deze week zelfs al na 9 km).
let’s go picasso!
ik merk het verschil per tankstation ook, lijkt afhankelijk van het vulpistool te zijn en ook hoe recht de ondergrond is.
Truc om luchtbel eruit te krijgen is zodra hij voor de eerste keer afslaat een duw tegen de auto te geven zodat die een klein beetje schommelt, komt lucht eruit en kan er meer brandstof in de tank.
“Pompend” het vulpistool bedienen wil ook wel eens helpen.
ZX 1.4 break ‘95