3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De Xsara Break HDi van Penny Lane: The End.
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 02 juni 2010 08:43 PM
  [ # 31 ]

Druk opbouwen, slang ofzo houdt het niet, gaat open, druk weg, gat dicht en bouwt weer op.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 juni 2010 09:42 PM
  [ # 32 ]

Ja maar er zit geen enkel patroon in. Soms wil ‘t ding gewoon effe niet van de plek, en dan zomaar (meestal) juist weer prima. Heeft met de voorhanden zijne turbodruk zvoor zover vast te stellen niets te maken. Op een Golf heb ik zoiets wel eens gezien en daarbij was de beruchte luchtmassameter lawaaie… In ieder geval is het schijnbaar zoiets dat natuurlijk weer eerst als probleem tot volle wasdom moet komen om ‘t te kunnen vinden hmz

Owja, de alarmlichten werken weer, alleen heb ik de oude schakelaar (voorlopig) moeten verbeunen. Nu is het een tiptoets (want dat zit er namelijk in, een IC met tiptoetsje en een knipperled). Ik had per ongeluk een schakelaar uit een ‘97er meegesnaaid en die past dus niet. Draadboom is ter plaatse anders en de schakelaars lijken niet eens op elkaar. Het lijkt wel Japans! Kortom op een andere sloop dan maar eens de juiste switch scoren; ik weet nu welke het wél is.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 02 juni 2010 09:45 PM
  [ # 33 ]

lmm is natuurlijk berucht op de hdi’s…

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 juni 2010 09:48 PM
  [ # 34 ]

‘Luchtmassameter’ is een kreet die bij vage klachten zó vaak genoemd wordt dat ik me afvraag of ‘t ding écht bestaat of dat het een verklaring voor het onverklaarbare is. Zoiets als “‘t is ritueel” bij de archeologen Laughing Maar slaat dat ding een foutcode op? Want dan is het wel te achterhalen natuurlijk.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 juni 2010 09:51 PM
  [ # 35 ]

Als het de LMM is dan zou er wel een fout terug te moeten vinden zijn.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 juni 2010 09:57 PM
  [ # 36 ]

Check. En ik begrijp dat vervuiling van genoemde unit ook tot problemen leiden kan; misschien handig om de boel maar eerst even te controleren. Zit in/aan het luchtfilter begrijp ik?

 

 


(laat mij dan maar aan een Capri werken, dat kan ik tenminste wél volgen Laughing)

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 juni 2010 07:40 PM
  [ # 37 ]

Vanochtend nog twee keer hikken, vanmiddag perfect lopen. Ooooow wat wordt dit gezellig speuren naar een ‘probleem’... Laughing Ik zal de boel eerst maar eens op schoon-zijn & betrouwbare verbinding controleren denk ik.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 juni 2010 09:22 PM
  [ # 38 ]

Even gekeken; ik ben niet gewend aan elektronica op een auto maar: de LMM is wat er opzij aan de aanzuigbuist tussen filter & blok zit, correct? Die zit niet echt heel kwetsbaar, zoals ik begrepen heb dat dat bij de C-Fünf wel is. Maar een controlerondje kan geen kwaad.

Verder spotte ik dat er een joekel van een potmeter op het eind van de gaskabel zit, pal achter de grille: TPS? Zo ja, is die ook verdacht. De auto heeft op lage snelheid al langer de neiging vanzelf weg te marcheren. Niet heftig, maar toch. Als het beter weer is zal ik eens verder kijken. er is nog een effectje over namelijk, en dat is dat op snelwegtempo er een klein beetje een punt zit waar ze niet helemaal lekker oppakt. Ik kan me zomaar voorstellen dat er daar een doorgesleten plekje in de koolbaan van de TPS zit, zeker met een kleine 3 ton achter de kiezen.

Maar als ik onzin zwatel laat ik me weer graag corrigeren Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 juni 2010 08:00 PM
  [ # 39 ]

Het probleem lijkt vocht-afhankelijk. Me nat weer is het erg aan de orde. Morgen wordt de boel toch maar eens uitgelezen; ik gok toch maar op de luchtmassameter. We zullen zien; is in ieder geval een makkie dan.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 juni 2010 12:58 AM
  [ # 40 ]

Auto is uitgelezen: Throttle Position Sensor sneu. De specifieke snelheden waarbij de Xsaar inhield lieten dat ook al een beetje vermoeden Very Happy Boeltje gereset & nu draait-ie eerst weer als een nieuwe. Nieuwe TPS is besteld; vermoedelijk volgende week is het hele gedoe definitief over.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 juni 2010 08:25 PM
  [ # 41 ]

Goed bezig Derk. En nou maar verder kilometers trappen met dat hok. Snap dat je eega dat met graagte doet Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 juli 2010 09:41 PM
  [ # 42 ]

Afgelopen woensdag is de nieuwe gaskleppotentiometer eindelijk geplaatst; het duurde nogal er het ding er was vanuit La Douce. Meteen een beurtje gedaan. Daarbij bleek de drukleiding van de stuurbekrachtiging vrij ernstig gaar te zijn. Een nieuwe moet weer uit La Douce komen, dus dat zal wel weer even duren… Maar het loopt wel weer als een nieuwe verder Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 augustus 2010 11:27 AM
  [ # 43 ]

Inmiddels alweer over de 305k en nog geen nieuwe problemen… Wat een saai prul is het toch Laughing Ik heb er laatst weer eens even mee gereden. Zo’n ouwe 2.0HDi is wel een erg lekkere machine Cool

Overigens is er nog niets van die SB-leiding vernomen. Eerdaags maar weer even polsen. Staat zo slordig als die leiding onderweg poft.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 oktober 2010 07:30 PM
  [ # 44 ]

Bijna 316K. De laatste vier tanks varieerden van 1:20,0 tot 1:20,9 - het hok is Zuinig… Wel lijkt er een lmm-probleempje de kop op te steken. De auto heeft soms de neiging wat power tekort te komen. Binnenkort laten we ‘r maar even uitlezen voor de grap. In principe loopt alles wel erg OK namelijk maar er lijkt iets ‘aan de hand’ te zijn. Afdeling Vage Klachten Laughing Of zou het zo simpel zijn als een dichtgeslibd luchtfilter?

Stuurbekrachtigingsleiding is slecht tot niet leverbaar trouwens, dus dat moet nogsteeds hmz

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 november 2010 03:04 PM
  [ # 45 ]

Ruim 321k. Stuurleiding is nog niet van plan geleverd te worden. Dat is vrij balen, zeker voor een auto van net 10 jaar oud: onderdelen niet meer te krijgen. Maar goed, we zullen maar verder zoeken. Ik zal toch eens voorzichtig in het tweedehands circuit gaan zoeken want dit werkt niet echt natuurlijk.

Het verbruik blijft vrij consequent beter dan 1:20. Zelfs met alle afgeladen verhuisritten Cool Wel geeft de electronica af en toe hikjes; laatst hield de motor er bij ongeveer 2250 rpm mee op - dat wil zeggen, daar was-ie niet overheen te krijgen. Het is vanzelf verdwenen. Ook gaf de airbag laatst de bekende storingsmelding maar dat is met een rondje solderen wel uit de wereld te helpen; vooralsnog is ook die storing alweer verdwenen. Eerdaags toch eens tijd creëren om dat eens na te lopen, voordat het echte ergernissen gaan worden.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook