Rembekrachtiging functioneert niet direct na ‘heel’ koude start
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 19 mei 2010 01:36 PM

Sinds een half jaar ongeveer heb ik het probleem dat direct na starten de rembekrachtiging niet functioneert gedurende de eerste 50 tot 500 meter van de rit.
Dit treedt alleen op na een echte koude start, m.a.w. ‘s-ochtends als het duidelijk onder de 5 graden ‘s-nachts is geweest. En als hij niet bij de garage staat (althans daar heeft men mijn bijna dagelijkse probleem niet kunnen ‘reproduceren’) Wink

Tijdens het starten kan ik wel ‘normaal’ het rempedaal intrappen, maar de eerste pakweg 100 meter daarna moet ik met geweld op het pedaal trappen om de auto iets te laten afremmen. Dat voelt niet goed!

Ik ben al diverse malen bij de garage geweest. inmiddels is de hoofdremcylinder, remkrachtverdeler en rembekrachtiger vervangen.
Het issue is iets minder geworden, maar nog altijd present.

Ik verwacht wel dat ik er, met de zomer in aantocht, minder last van ga hebben (auto gaat er in het najaar uit) maar toch. het geeft geen lekker gevoel.

Is er iemand anders die ook iets vergelijkbaars heeft/had aan zijn GC4P?

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
Gautier
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-2008

Gepost: 19 mei 2010 09:36 PM
  [ # 1 ]

Heb ik ook gehad. Was kort voor de 45.000 km beurt dat ik het merkte, afgelopen winter (december). Als ik ‘s ochtends de straat uitreed en aan het einde van de straat moest remmen, was het net alsof ze niet goed werkten (dood gevoel/bekrachtiging weg). Bij de volgende keer remmen werkten ze wel goed.

Toen ik het bij de garage meldde zeiden ze dat het om een bekend probleem ging en dat de remcylinder moest worden vervangen. Zouden ze wel meenemen bij de beurt. Het probleem werd wel langzamerhand steeds erger; daarom ging ik voor de zekerheid even remmen vóór het eind van de straat om de remmen ‘op te warmen’. Gelukkig is het bij de 45000km beurt door de garage verholpen en niet meer teruggekeerd.
Dus wel opvallend dat bij jou repareren niet lukt.

Naar mijn idee moet je met je remmen geen gok nemen; dus misschien moet je tegen de garage zeggen dat je de auto niet wil terughebben voordat het afdoende gerepareerd is!!

Sinds 1 juli 2008 rijd ik in een GC4P 2.0 HDIF Exclusive EB6V Blue Oriental, Pack HiFi + NaviDrive + Pack Detection 2 + trekhaak + USB box

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 03 juni 2010 04:34 PM
  [ # 2 ]

Probleem lijkt opgelost.

Na de remkrachtverdeler, de hoofdremcylinder en de rembekrachtiger is nu de vaccuumpomp vervangen.

Met hulp van de technische dienst van Citroen heeft mijn garage kunnen vaststellen dat er een miniscuul haarscheurtje in de pomp zat.

Sindsdien geen probleem meer gehad.

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook