Ik ben in het bezit van een Xsara 1.6 van oktober 2000,het z.g. gefacelifte model
In de komplampunit zitten tevens de mistlampen. 1 mistlamp is kapot, maar voor zover we het kunnen zien, moet de hele unit eruit. Geeft nogal wat problemen, want zo te zien moet de bumper er dan af en daar beginnen de problemen.
Kan iemand mij raden?
Bij voorbaat dank
Bert
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Je wilt zeker weten hoe je de bumper eraf haalt??
het stelt niet zo heel veel voor. aan de onderkant zit een beschermplaat, deze zit vast met 3 of 4 schroeven, die eruit. Dan onder de bumper bij je wielen zitten schroeven en aan de bovenkant van de bumper bij je wielkast. Dan nog 2 boven op de bumper onder de grill. Dan is je bumper los, aan de zeikant zit deze wel soort van geklikt, daar zal waarschijnlijk dus wat geweld bij moeten komen kijken.
en de rest wijst zich voor zicht, de balk die er dan verschijnt moet er ook nog vanaf.
succes
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Bedankt, Ga het proberen.
Je hoort wel hoe het afloopt
Bert
Totaal aantal Berichten: 41
- Xsara Citroen Xsara Break 1.4 HDI Différence 2
Hoi Bert,
Het is echt wel te doen hoor zonder de voorbumper te demonteren.
Het is ff een gefriemel maar ik krijg het echt ieder keer weer voor elkaar om welk lampje dan ook te wisselen. Als je voor de auto staat links kan je er best wel bij en dan rechts maak ik altijd die grote stekker even los om meer ruimte te krijgen.Ik neem er dan echt even rustig de tijd voor. Trouwens, die mistlampjes gaan echt niet lang mee, welk merk ik er ook instop, ze branden zo op.
Koplampen was net zo’n ramp. Ik had eens de duurste van philips gekocht (die zoveel % meer licht geven), maakt niet uit ook zo stuk. Een tip: op de aanbieding letten van Lidl, daar verkopen ze een paar keer per jaar lampjes van het merk Tesla. Nou in een woord, geweldig! Die geven echt meer licht dan een standaard lampje en ze gaan echt lang mee.
In ieder geval, succes!
Met vriendelijke groet,
Jan
Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V LPG
Ik had: Citroen Xsara break 1.4 HDI Différence 2
Saxo 1.1i SX
Xsara Coupe VTR 1.6
Xsara Break 1.9D
Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Tip voor het gedeelte dat met een klik-verbinding vast zit: Steek iets van een dun plamuurmes vanuit de wielkast op de plek waar de bumper vast lijkt te zitten. Zo is de kans groter dat je de verbinding netjes open maakt, in plaats van het oog sloopt.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Het is idd wel te doen zonder de voorbumper eraf te halen! Het eruit halen is het lastigste! Voor het erin zetten zet ik altijd de lamp aan en als je dan voor door je koplamp heen kijkt kun je precies zien of je hem goed in het gaatje stopt.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003