Edwin, vraagje; branden de chrome-LED-instap lijsten nog goed bij u? Die bij mij waren na een half jaar al defekt aan het gaan en nu branden ze helemaal niet meer.
dan heb jij veel geluk gehad bij mij waren ze na een maand ofzo al kapot kwamen vlekken op en nu fluiten ze alleen nog heel hard maar branden ze nie meer jammer ...
ik hoop dat ik in de toekomst iets kan vinden om het licht te veranderen
Dat fluiten is van de transformator die er tussen zit.
Als je de voeding van die trafo (zwart blokje) eraf haalt, is het fluiten over.
Nieuwe LED verlichting is er wel, dit bedrijf verkoopt het; http://www.luminousfilm.com/
Echter, voor een paar stripjes van +- 1 meter vroegen ze 2 jaar geleden 54,$Dollar, inclusief trafo.
En dat vondt ik een beetje veel. Daarnaast konden ze toen niet garanderen dat het “weer bestendig” was.
Als jij iets anders betaalbaarder vindt, hoor ik het graag.!
Beste,
Leuk om te weten wat er nu juist onder die strips hangt van verlichting want niemand die me daar antwoord op kon geven.
Ik heb 2 personen gevonden die dit verkopen 1 in nl en 1 aan de kust
die aan de kust vraagt 18 euro voor el tape is 1.5 m lang en 2 cm breed 12 v en blauw dus lijkt mij ideaal
ik vraag mij enkel af als ge da afknipt hoe kan je daar trg kabels aanmaken? kan je toch nie gewoon op solderen ofzo?
die in nl verkoopt dat ook die vraagt 19 ik d8 voor ongeveer dezelfde afmetingen maar daar moet je een min order doen van 50 euro excl verzendkosten dus hopelijk laat die van de kust iets weten
Volgens mij als je die op maat geknipt hebt en je “plastificeert” ze dan en ik verlijm ze dan nog eens met een afdichtingskit kan er normaal toch geen water meer aan komen hoop ik
Die prijzen kloppen inderdaad wel ja, en ook die minimale afname kan ik me nog herinneren.
De aansluitingen aan die strips zijn meestal verlijmt met geleidende lijm. Niet gemakkelijk dacht ik, maar moet kunnen met wat handigheid en de juiste materialen.
Het plastificeren van die strips is juist het probleem; als je de LED strip in-sealed, dan onstaat er bij verlichting ervan warmte, dus in een afgesloten / geplastificeerde ruimte (strip) ontstaat een temperatuurs verschil en dus vocht, wat die LEDstrip weer aantast.
Zonder plastificatie is het ook weer niets, want onder onze deuren komt een aardige bak met water bij regen…
MAAR, je zou het kunnen proberen met de strip die je nu gevonden hebt; misschien zijn die beter.
Ik denk dat het niet werkt, maar hoop natuurlijk dat ik het fout heb, want dan heb ik ook gelijk de oplossing!
ja indenderdaad heb gezien dit zijn 2 strips van 2 m voor 20 euro dus dan moet ik al 4 strips nemen wat nogal gek is :p
maar zal de site eens bekijken mss dat in nog iets kan vinden wat me interesseert hoop natuurlijk dat dit de oplossing is maar zoals je zegt vrees ik er ook voor
jammer dat ze geen rubber op de deur hebben gezet die de dorpel ook afsluit want idd er komt nogal aardig wat water op de dorpel
maar zou die temperatuurontwikkeling zo veel zijn bij deze strips?
ik zou ze eruit gooien, ik heb er gekocht bij de citroen garage zelf, met berlingo op, maar zonder lichtje (waarom is het trouwens nodig, niemand ziet dat
Berlingo 1.6HDI
Tja ieder zijn goesting natuurlij eh
Je ziet dat wel als de deur open is jij hebt toch ook strobo dat ziet ook niemand want ge moogt het niet op zetten
Ik heb net ne mail gedaan naar dat bedrijf in nl
Ze willen het voor mij zo verkopen zonder dat ik een min order moet doen
2x 2 m voor 19.95 + 9 euro port komt op 28.95
Dus ga dat wel eens bestellen kank eens proberen of het lukt en anders doen we er we iets anders mee
dus hopelijk binnenkort een oplossing :d
Ik hoor het graag hoe en wat het is ! Als het goed is, wil ik het ook proberen. Blijft gewoon een mooi gezicht.