Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Blijft staan dat een EB6V robobak geen automaat is. Het is een automatisch schakelende handbak. Niet meer en niet minder.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Juist, maar desondanks toch een aangenaam en goedkoop systeem. Dus geen meerverbruik e.d.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006
- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
integendeel, een LAGER verbruik. met mijn C4P met EB6V zit ik op rond de 1:15, en ik herinner me uit de brochures dat de C4P met handgeschakelde bak ongeveer 1:14 zat.
Ik vind het een geweldige auto waar regelmatig iets aan stuk gaat. Maar ja daarvoor heb je dan wel een bijzondere en mooie auto.
C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
tilanus schreef:Blijft staan dat een EB6V robobak geen automaat is. Het is een automatisch schakelende handbak. Niet meer en niet minder.
Precies. Ik probeer dus te zeggen dat als je een automaat gewend bent, zoals de TS volgens mij is, en dus gewoon aan het einde van de versnelling doortrapt, je hoogstwaarschijnlijk de EB6V helemaal ruk vindt. Als je net als in een handbak het gas loslaat zal het wel meevallen vermoed ik. Het is een kwestie van gewenning en het zelflerend vermogen van de robotbak helpt daarbij ook nog.
Ik heb welliswaar geen diesel (1.6 THP) maar de EB6V gebruik ik alleen op “manual”. Ik bepaal dus zelf het opschakel moment. Bij het aantippen dan ff iets het gas los en hij gaat als een speer (en zonder schokken). Mijn dochter rijdt rustiger en dan gaat het prima op “automatic”. Terugschakelen doe ik alleen als ik zelf zie dat het zinvol is omdat ik weer sneller wil optrekken. Ik vind de bak redelijk snel terugschakelen, maar het is geen racewagen (en dan koop je zo’n auto niet denk ik ).
Ik rij nu 5 dagen in een lease C4 1.6 Hdi Grand Picasso, maar ik zou hem nooit kopen.
De auto is best mooi, rijdt goed en zit lekker, maar het is een enorm motorlawaai in de auto.
Of dit normaal is weet ik nog niet (zie mijn topic) maar hij maakt binnenin veel meer geluid dan mijn eerste auto 20 jaar geleden, een Golf 1.6 Diesel 1981 en dat was toch een echte tractor….
Dus als je per se een C4 Picasso wil zou ik aanraden een benzine versie te kopen.
Groet,
Bart
Dat van dat lawaai is niet normaal hoor…
2 x BX, 2 x Xantia, 2 x C4 Picasso—> 6 x gelukkig
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik wissel de laatste weken wat van auto’s en heb eerst een rauwe Jetta TDI gehad en sinds vandaag een 5008 met 1.6 HDI. Nou moet ik zeggen dat ik de 5008 qua motorgeluid ongeveer hetzelfde vind als de GC4P. Misschien nog wel iets rumoeriger zelfs. Ik vind mijn Grand Picasso erg rustig op de snelweg.