Hallo c4 bezitters,
Na mijn vakantie naar frankrijk met onze caravan en de trekauto van het jaar kwam ik woensdag jl. terug.
zaterdag viel ik met pech stop op de autobaan….............
weggesleep naar de garage wat blijkt: VERSLETEN koppelingsplaten
onze C4 1600 16v caravan 1150 kg dus zou perfecte combi moeten zijn
DUS niet
wie heeft nog meer slechte ervaringen
maar nu wat is als ik volgend jaar weer op vakantie ga moet ik dan weer terug voor nieuwe platen
ps. vertel me niet dat ik te veel met mijn voet op de koppeling rij!!!!!!
groetjes ceevier
na ruim 10.000km je koppelingsplaten versleten
Lijkt me een fabricagefout geweest waardoor ze altijd een beetje geslipt hebben dat kan haast niet anders.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: versleten koppelingsplaten C4 10520 km !!!!!!!!!
Ceevier schreef:Hallo c4 bezitters,
Na mijn vakantie naar frankrijk met onze caravan en de trekauto van het jaar kwam ik woensdag jl. terug.
zaterdag viel ik met pech stop op de autobaan….............
weggesleep naar de garage wat blijkt: VERSLETEN koppelingsplatenonze C4 1600 16v caravan 1150 kg dus zou perfecte combi moeten zijn
DUS nietwie heeft nog meer slechte ervaringen
![]()
maar nu wat is als ik volgend jaar weer op vakantie ga moet ik dan weer terug voor nieuwe platen
ps. vertel me niet dat ik te veel met mijn voet op de koppeling rij!!!!!!
groetjes ceevier
Oei.. Dat is wel heel snel. Ook vreemd aangezien de C4 al gebruik maakt van vertrouwde techniek. Ik zou in elk geval verwachten dat het ongemak netjes wordt opgelost door Citroen. Het lijkt mij gewoon een fabricagefout. Misschien een lekke prise as keerring waardoor de koppeling is vetgeslagen of een fout in de drukgroep. Hierbij inderdaad er vanuitgaande dat je normaal hebt gekoppeld
Een koppeling moet met normaal gebruik makkelijk 2 ton meekunnen, zo niet veel langer met goed gebruik.

Totaal aantal Berichten: 27954
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
lijkt me dat je te maken heb met een fabrieks fout
suc6 ermee!

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Dit is gewoon botte pech. Fabrieksgarantie neem ik aan. Ik krijg wel het gevoel dat u erg snel reageert met: wie heeft nog meer pechervaringen.
Bevalt de C4 in het geheel niet?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik weet uit ervaring iemand die met 55.000 km een nieuwe koppeling moest, ging om een Toyota Avensis met 2 liter D4-D motor.
Geintje kostte 1800 euro…..... Waar ik wel m’n vraagtekens bij zet overigens
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Vreemd verhaal dat je dat pas merkt als je stilvalt zomaar ergens op de snelweg.
Zelfs als het binnen 10.000 km gebeurt zou ik toch verwachten dat het wat geleidelijker ging. Dan moet je eerder toch ook al IETS gemerkt hebben…? Een koppelingsplaat is niet zo plotseling ineens helemaal “weg” ofzo.
Mits we het hier inderdaad over een versleten frictieplaat hebben en niet over een totaal andere storing aan de koppeling…
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
eerst maar eens afwachten wat de garage ziet als de bak er is..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
versleten koppelingsplaten C4 10520 km !!!!!!!!!
hallo c4 liefhebbers,
Kreeg na 2 maanden de eerste reactie van mijn dealer in maasmechelen…...
EEN REKENING VAN 750 EURO
na een telefoontje kreeg ik medegedeeld GEEN GARANTIE…...........
Citroen vergoed het niet.
Dus de service die ik ervaar bij Citroen is
wat nu????????????????? ops:
ops:
ops:
Re: versleten koppelingsplaten C4 10520 km !!!!!!!!!
Ceevier schreef:hallo c4 liefhebbers,
Kreeg na 2 maanden de eerste reactie van mijn dealer in maasmechelen…...
EEN REKENING VAN 750 EURO
na een telefoontje kreeg ik medegedeeld GEEN GARANTIE…...........
Citroen vergoed het niet.Dus de service die ik ervaar bij Citroen is
![]()
![]()
![]()
wat nu?????????????????
ops:
ops:
ops:
Niet pikken.

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
zelf bellen met de importeur…... gewoon het verhaal voorleggen dat het wel vreemd is dat een koppeling het niet langer dan 10d km volhoud
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ik zou dit zeker niet pikken! 10.000 km is veel te weinig voor een koppeling. Je moet wel heel raar rijden om met deze auto zo snel je koppelingsplaten kapot te krijgen!
Heb je de oude koppeling nog wel? Als een onderdeel namelijk zo snel kapot gaat, en er geen garantie wordt verleend, zou ik altijd het oude onderdeel terugvragen! Het is dan namelijk jou eigendom en ze kunnen dit niet weigeren.
Als je de koppeling hebt, kan je misschien iets meer zeggen over de oorzaak.
Succes in ieder geval!
Xsara_Coupe
Xsara_Coupe schreef:Je moet wel heel raar rijden om met deze auto zo snel je koppelingsplaten kapot te krijgen!
Denk je? geef me een uur, en hij is weg…
Triest verhaal, ik zou het er zeker niet bij laten zitten
Ik zet grote vraagtekens bij de dealer, is het onwil of heeft hij gewoon geen zin om bij Citroen als garantie te claimen :
De garage waar ik klant was met mijn Xsara heeft een keer iets onder garantie verhaald bij Citroen, waarvan ik dacht nou ja dat lukt ze toch niet aangezien de auto 2,5 jaar oud en 166k op de teller had . Niet dat ik me druk maakte aangezien het een auto van de zaak was.
Dealers zijn vaak erg afhankelijk van de importeur. Dat hebben we van de week wel gezien bij de boete die de EU oplegde aan Peugeot: dealers die tegen de instructies van Peugeot in auto’s verkochten aan burgers uit andere EU-landen, werden door de importeur opzettelijk benadeeld. Peugeot zal wel in beroep gaan, lijkt me.
Maar, als je van mening bent dat een garantieclaim ten onrechte is afgewezen, kun je natuurlijk juridische stappen ondernemen. Je hebt toch wel een rechtsbijstandsverzekering?
Een koppeling blijft natuurlijk moeilijk…
Als je hem als racebak gebruikt is ie snel op…
Maar bij normaal gebruik is 10.000km natuurlijk 190.000km te vroeg.