1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
nou nou dat is een hele lijst meneer de keurmeester!
camiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 11-11-2009

Gepost: 03 juni 2010 08:40 PM

Zo, vorige week de achterdraagarmlagers vervangen, mede door Roel Tiemersma zijn website en wat hulp hier op het forum. En vorige week op naar het apk station, waarbij het volgende afgekeurd is:


-fuseekogel rechts voor
-beide handremkabels ivm scheurtje in rubber
-retourleidingen lhm voor (ok dit was ook wel erg gevaarlijk; LHM die bijna op de remklauw lekte)
-achterschijven ontroesten (maar dit had ik toch echt al gedaan met een lamelleschijf)
-ruitenwisser voor maakte strepen (dit ding is net 2 maanden oud ...)


Ik begin met de retourleidingen, maar ik denk dat er hier nog een aantal vragen komen over de andere onderdelen….

Ik hou jullie op de hoogte

ps: verder voor de zomervakantie te doen:

-veerbollen voor vervangen
-lhm olie verversen + filter schoonmaken
-rotor + rotorhuis
-luchtfilter

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 03 juni 2010 08:43 PM
  [ # 1 ]

Zijn dat die korte dingen aan de veerpoten?

En zijn allemaal kleine dingen Smile Geen paniek Smile

Profiel  
 
camiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 11-11-2009

Gepost: 03 juni 2010 09:04 PM
  [ # 2 ]

jep,
die korte leidingen die met een ‘soort’ rubber blokje aan je veerpoten zitten en die splitsen in 2 leidingen. is nog wel te doen denk ik.

wacht maar tot ik met de handremkabels en fuseekogel begin, dan overspoel ik jullie met vragen Smile

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 03 juni 2010 09:11 PM
  [ # 3 ]

Die zitten met klemmetje vast. Reken voor de eerste keer maximum een half uur om ze te vervangen Wink (en komt normaal amper tot geen LHM uit hoor ).

En fuseekogels, was bij mij op een klein uurtje vervangen (inclusief rommelen aan de rem… handrem stond nog op… oeps).

Handremkabel heb ik nog nooit gedaan dus…

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 03 juni 2010 09:39 PM
  [ # 4 ]

Handremkabel is niet moeilijk, eerst loshalen bij de klauwen en dan oog voor oog loshalen tot je bij het hitteschild bent van de uitlaat waar ze bovenlangs naar binnen gaan. Vervolgens middenconsole loshalen en dan kun je ze zo lospakken en de nieuwe monteren, gewoon weer naar buiten steken en oog voor oog doorsteken tot je bij de klauw bent. Er zit normaal een dikke buitenmantel rondom de kabel die je kunt verschuiven, haal die zover mogelijk richting de klauw want dan blijven die kabels ook gewoon goed.

Over de remschijven achter, ze schoonmaken met een lamellenschijf heeft weinig zin, ze zij zo weer verroest als de achterremmen niet meedoen. Je hebt een lastafhankelijke remkrachtverdeling en als je met een lege kofferbak rondrijdt hoeven ze maar weinig werk te verrichten. Je kunt een hoop tegels ofzo achterin je kofferbak smijten en een stukje gaan rijden en regelmatig remmen, als je klauwen nog meewerken komen ze wel los en rem je in no time de roest van je schijfjes af, werkt dat niet dan zul je de blokjes er even uit moeten pakken en zowel de raakvlakken van de blokjes moeten opschuren en heel licht invetten met een warmtevast vet, hetzelfde geldt dan voor het boutje dat door de oogjes van de remblokjes zit gestoken, daarna zal het gewoon goed blijven.

En de rest stelt ook allemaal niet zoveel voor Very Happy

Succes met de klusjes en de APK!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 03 juni 2010 09:47 PM
  [ # 5 ]

Achter remschijven kosten echt bijna niets. Vervangen die dingen ipv dat geknoei.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 03 juni 2010 09:51 PM
  [ # 6 ]

Ik gooi misschien een knuppel in het hoenderhok, maar wat hebben roestige schijven te maken met APK ? Volgens mij moet dat ding een bepaalde remvertraging hebben, meer niet.
En een strepentrekkende ruitewisser, kom op zeg. Of je vervangt zo’n ding even als garage, of je maakt ze even schoon, of je zeurt er niet over…. En ook het “scheurtje” in de handremkabelrubber heb ik een beetje naar gevoel bij….eerlijk gezegd, maar dat is meer in het licht van voorgaande.

Edit, sorry, ik zie dat roest wel degelijk tot afkeur kan leiden, maar moet wel 50% oppervlak zijn…

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 03 juni 2010 10:19 PM
  [ # 7 ]

En wel 50% oppervlakte op 1 plaats van de hele omtrek per zijde Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 juni 2010 10:30 PM
  [ # 8 ]
citro-power schreef:

Achter remschijven kosten echt bijna niets. Vervangen die dingen ipv dat geknoei.

Sinds wanneer is normaal onderhoud geknoei? Shocked

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 juni 2010 10:31 PM
  [ # 9 ]
JaapJ schreef:

Ik gooi misschien een knuppel in het hoenderhok, maar wat hebben roestige schijven te maken met APK ? Volgens mij moet dat ding een bepaalde remvertraging hebben, meer niet.
En een strepentrekkende ruitewisser, kom op zeg. Of je vervangt zo’n ding even als garage, of je maakt ze even schoon, of je zeurt er niet over…. En ook het “scheurtje” in de handremkabelrubber heb ik een beetje naar gevoel bij….eerlijk gezegd, maar dat is meer in het licht van voorgaande.

idem

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 03 juni 2010 10:34 PM
  [ # 10 ]
JaapJ schreef:

Ik gooi misschien een knuppel in het hoenderhok, maar wat hebben roestige schijven te maken met APK ? Volgens mij moet dat ding een bepaalde remvertraging hebben, meer niet.
En een strepentrekkende ruitewisser, kom op zeg. Of je vervangt zo’n ding even als garage, of je maakt ze even schoon, of je zeurt er niet over…. En ook het “scheurtje” in de handremkabelrubber heb ik een beetje naar gevoel bij….eerlijk gezegd, maar dat is meer in het licht van voorgaande.

Edit, sorry, ik zie dat roest wel degelijk tot afkeur kan leiden, maar moet wel 50% oppervlak zijn…

Een gebroken buitenkabel is gewoon duidelijk afkeur (raar genoeg aangezien die juist naar elkaar toe getrokken wordt)

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 03 juni 2010 10:42 PM
  [ # 11 ]
Hilko16TZI schreef:
citro-power schreef:

Achter remschijven kosten echt bijna niets. Vervangen die dingen ipv dat geknoei.

Sinds wanneer is normaal onderhoud geknoei? Shocked

Inderdaad, je kunt de nieuwste mooiste schijven monteren, als vervolgens je klauwen niet meedoen roesten die net zo hard :p

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
camiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 11-11-2009

Gepost: 03 juni 2010 11:19 PM
  [ # 12 ]

de retourleidingen zijn vervangen:

L gescheurd
R niet goed gemonteerd, toch maar vervangen

maar waarom zit dat blokje koud over het gat van de poot en niet op een klein pijpje/ ventieltje?
Is een beetje kit ertussen een oplossing?

Profiel  
 
camiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 11-11-2009

Gepost: 03 juni 2010 11:19 PM
  [ # 13 ]

of is dit geknoei?

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 03 juni 2010 11:22 PM
  [ # 14 ]

Wees blij met dit afkeurlijstje, het geeft je een goed inzicht in de staat van de auto en is in mijn ogen geen grote lijst!

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 03 juni 2010 11:47 PM
  [ # 15 ]

Dat blokje wordt door de klem echt wel hard genoeg ertegenaan gedrukt, mits goed gemonteerd lekt dat niet, kit zou ik zeker niet aan beginnen want dan krijg je troep in je veerpoten en LHM, bovendien is het niet nodig.
Monteren van de klem kan een beetje rottig zijn want je moet aardig wat druk zetten. Wat ik altijd doe is een grote lijmklem tegen het blokje en de remschijf zetten, als je hem vervolgens strakker draait plet je het blokje een beetje waardoor je easypeasy het klemmetje vast kunt zetten.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook