Totaal aantal Berichten: 10
- Berlingo Multispace
Hoi,
nieuw hier alhoewel ik al bijna een jaar in een berlingo multispace reed… reed inderdaad want gisteren helaas in een auto-ongeluk terecht gekomen (niet onze schuld en inzittenden zijn ok).
Er werd hard geremd en wij remden dus ook, en stonden net op tijd stil. Helaas de bestuurder achter mij niet en die klapte dus tegen mij aan waardoor ik op mijn voorganger klapte. En ik ben bang dat mijn lieve autootje na 364 dagen schadevrij in mijn bezit(economisch) total-los word verklaard.
Het was er eentje uit 1997 met behoorlijk wat km op de teller. Heb ‘m 364 dagen geleden gekocht in Zaandam bij een garagetje en nu is ie stuk.
De linkervoorlamp en bumper zijn een aantal cm naar binnen geschoven en de radiotor heeft een flinke deuk. En aan de voorkant is er dus het 1 en ander ontzet.
Aan de achterkant staat mijn trekhaak nu schuin omhoog en krijg ik mijn achterklep helemaal niet meer open.
En dan komt dus het hele verzekeringsgebeuren.
Heb (gelukkig) nog nooit eerder een auto-ongeluk gehad en ben dus benieuwd hoe het allemaal loopt en wanneer ik geld heb enzo.
Maar we kijken dus vast uit naar iets anders (wel weer een berlingo multispace) en dan deze keer de versie met schuifdeur.
Nu zag ik op Marktplaats deze staan
http://auto.marktplaats.nl/citroen/349919213-citroen-berlingo-1-8i-multispace.html
En vroeg me af wat jullie hiervan zeggen…
Greenthings
Maurits
Steve Sic van Omnia schreef: Zoals konijntjes konijntjesdingen doen, doet Omnia, Omniadingen (en soms ook konijntjes dingen, maar dat is weer een ander verhaal).
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Dat is niet zo leuk na een jaar.
Die blauwe ziet er goed uit voor de prijs.
Ik heb op zeelandnet deze nog gevonden;
]Klik
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
- Berlingo Multispace
NET geen jaar, dat vind ik stiekem extreem frustrerend…
Die van jouw link ziet er ook erg leuk uit.
Ff uitzoeken hoever het van mij vandaan is.
Heb via Marktplaats ook op 2 berlingo multispaces 1.4i een bod gedaan, die hadden een mooie lage kilometerstand namelijk.
Alhoewel ik eigenlijk geen idee heb wat het verschil tussen 1.8i & 1.4i zal zijn. Volgens mij van wat ik zo ff snel kan vinden iets met de toerental.
Edit:
Die op Marktplaats is beduidend dichter in mijn buurt (woon in Leusden) en heeft een lagere km-stand. Betaal ik dan graag wat meer voor.
Greenthings
Maurits
Steve Sic van Omnia schreef: Zoals konijntjes konijntjesdingen doen, doet Omnia, Omniadingen (en soms ook konijntjes dingen, maar dat is weer een ander verhaal).
Zonde zeg en wat een pech! Geen nekklachten? Is je auto nog rijdbaar?
Sommige eigen verzekeringenmijen keren schadebedragen al uit voor dat de tegenpartij de schade vergoed.
In geval van “total loss” mag je soms ook het “wrak” (lees kenteken) houden en kun jezelf nieuwe onderdelen zoeken en monteren. Daar hoef je zo niet echt slechter van te worden. Ik weet eventueel ook wel iemand die mogelijk belangstelling heeft voor je berlingo. Stuur me dan even zsm foto’s van de schade per pm.
Maar ok, ik kan me ook goed voorstellen dat je een ander zoekt.
Goh, wat zijn die 11 jaar oude benzine/gas Berlingo’s toch ook nog een hoop poen waard.
Enfin, succes
Paul
m.v.g. Paul
Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Wat waardeloos zeg van dat ongeluk, maar gelukkig geen persoonlijk letsel.
Wij hebben ook een 1.8 MS en zijn daar zeer tevreden over, ten opzichte van de 1.4 toch beduidend meer gemotoriseerd, al is de 1.8 een geknepen motor met 90pk. De ervaring leert dat je die auto lekker lui kan rijden.
De blauwe van de eerste advertenttie lijkt me echt niet verkeerd.
Succes met zoeken, er moeten er toch redelijk wat te vinden zijn.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Berlingo Multispace
@Paul, mijn vriendin heeft lichtjes last van d’r rug. Dit kan ook gewoon de klap op de spieren zijn maar dit houden we nauwlettend in de gaten.
Mocht het zo zijn dat ik onderdelen los ga verkopen zal ik wel een PB sturen.
@Patrick,
bedankt voor de info. De auto gaat zeker minimaal 5 keer per jaar vol tot de nok, ook met zware spullen. Dus dan denk ik dat ik mijn biedingen op de 1.4i toch maar zal intrekken.
Greenthings
Maurits
Gelukkig goed afgelopen !! Die op marktplaats ziet er nier verkeerd uit !!
ZX 1.4 break ‘95
Erg vervelend van het ongeluk. Gelukkig geen ernstig letsel, anders dan aan de Berlingo.
S6 met het zoeken naar een nieuwe!
- Berlingo Multispace
Inmiddels hebben we verder gekeken en die ik eerst postte word het toch niet. Er waren een aantal dingen die me niet bevielen.
En toen naar Wageningen gereden want daar hadden ze er 1 staan maar de online-informatie was verkeerd, die had geen 4 deuren maar 3.
Maar nadat ik de zoekfunctie van Marktplaats iets heb aangepast vond ik nog meer leuke Multispaces.
En nu ga ik morgen kijken (en waarschijnlijk meteen kopen) in Nijkerk.
Dus JEEJ, morgen een nieuwe Berlingo Multispace!!!
Greenthings
Maurits
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Heb je een link naar die Multispace in Nijkerk Maurits?
Succes morgen!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Berlingo Multispace
http://www.djnautos.nl/djnautos/ en dan bij de occasions de Multispace.
Vandaag wezen kijken en hij zag er goed uit.
Links voor was er helaas een veer stuk (dit euvel had ik ook al bij mijn oude berlingo gehad) en er zat geen radio in wat volgens de advertentie wel zo zou moeten zijn.
De veer gaat ie nog repareren en een cd-radio erin zetten.
En dan gaan we ‘m zaterdagochtend ophalen.
We zijn er al erg blij mee, en ik kan niet wachten tot we ‘m hier hebben.
Greenthings
Maurits